Ni som gifter er den 7/8
Vet ni att om 2 månader och 21 dagar slår kyrkklockorna
Vet ni att om 2 månader och 21 dagar slår kyrkklockorna
Det här kommer att gå undan. En vecka kvar på jobbet och sen är det full rulle.
Vad tror ni på för väder?
Jag tror faktiskt på sol, möjligt att det kan bli några regn stänk. Men inget dåligt väder.
Jag tror också på vacker väder, men jag hoppas faktiskt att det inte blir föööööör fint. Tönk om det blir en sisådär 25-30 grader. Då kommer man ju att svettas ihjäl där man står, eller åtminståne lämna fina märken under armarna på klänningen...
I går hade vi med vår annons i tidningen, oj så stolt man var. Men samtidigt insåg man att nu är det verkligen dags!!!!
Jag längtar!!!
Piffe.
Vad var det för annons?
Vi har annons i morgon, min mamma tyckte man skulle det. Så det står typ att vi ska gifta oss, var, när och adress för telegram...
Nu börjar det bli lite panik... Sitter på jobbet och våndas, svårt att koncentrera sig... Allt ska nämligen packas i kväll för i morgon bär det av 60 mil norrut! Vill ju helst inte glömma något, men bara kläderna och ringen är med så.... :D
Ahaaa.... hehehe.... ja, där ser man. Då har jag missat något. Vi kommer inte att han nån annons om att vi gifter oss.
Det vet nog alla som ska veta det ändå.....
Åhhhhhh, inte långt kvar. Ska till min stylist och testa frisyr och make up idag. Ska bli spännande. Sitter här på jobbet och har löshår och tiara med mig. Känns lite konstigt. Tycker att det var igår man började med all planering....
Vad har ni andra kvar att göra.......?
Hej!
Jag skrev ju tidigare att min bröllopsklänning inte gick på mig pga viktökning men det gick bra när jag prövade den i fredags - Piuhh!!
Men däremot var vi tvungna att konstatera att klänningen (som är uppsydd i Vietnam) tyvärr är alldeles för lång. Så ny panik uppstod, men jag lämnade in den till en ändringssömmerska nu i lördags som verkar superbra så nu blir den helt perfekt till på lördag (=god marginal eftersom det ju då är en vecka kvar). SKÖNT!
Så då börjar allt bli klart, till och med bordsdekorationerna. Men vigselprogrammen och festprogrammet är inte klart och ska tryckas i starten av nästa vecka. Och transport av gästerna på natten från festlokalen till deras vandrarhem krisar rejält. Men allt blir nog bra till slut! Kan inte fatta att det är så snart!
Lycka till alla ni andra!
Var någonstans gifter ni er?
Vi gifter oss i Ösmo kyrka och har festen på Häringe Slott. Det känns tryggt och bra att ha det där. De ordnar med allt. Jag slippe tänka på det. Hoppas nu bara att det inte regnar innan vi har hunnit ta foton ute i deras lummiga områden.
Vet nån av er hur illa en brudklänning blir åtgången på gräs? Blir det fula fläckar jättelätt eller är det som med vilka kläder som helst?
I vår annons står det som ni tidigare sagt namnem, datum och i vilken kyrka. men även postogram- och telegramadress. (till vår toastmaster)
/Piffe