• Silje~

Ni som gifter er den 7/8

Vet ni att om 2 månader och 21 dagar slår kyrkklockorna

• Svar på tråden Ni som gifter er den 7/8
  • Jisan

Jag blev hippad igår, underbart roligt! Å dessutom var det av tjejerna på jobb!!!!

• luxen

17 dagar kvar, det har jag inte ens tänkt på - men jag får panik nu när jag tänker på hur mycket som är kvar!!!

Vi kan helt enkelt inte få transport för 20 av våra gäster på natten från festlokalen till vandrarhemmet där de ska bo ca 3,5 km från festlokalen...

Vad ska jag göra? Det här är långt från storstadsbebyggelse. Det finns visserligen ett taxibolag men de är på semester och skulle ändå inte ha ställt upp på att gå upp mitt i natten för att köra ett par vändor endast några kilometer...

Sen kommer jag inte riktigt i bröllopsklänningen heller. Jag tror det är 1 kg för mycket...

Så tala om att ha panik över att det bara är 17 dagar kvar!!

Lycka till alla ni andra!

• Gripen

luxen...

Jag har samma problem. Min diet, tillika lösningen på problemet är att jag skippar ALLT onyttigt, äter ordentligt, med två mellanmål (två olika frukter per mål) och middagarna består av kyckling eller torsk. Sedan ska jag under två veckor skippa pasta och potatis och bara köra ris. Jag är dessuom ute och går en timme varje dag i rask takt... och så dricker jag vatten och tar en tablett äppelcider vid lunch och middag.

Ujuj, och detta ska på två veckor hjälpa mig gå ner ett eller två kilo.

Jag mår redan bättre och har redan bättre kondis. Har bara hållt på ett par dagar...

• soontobeeMRS

Vi hade också problem med det där med transport men vi hyrde minibussar och sen kommer någon bekantas "ungdomar" att köra ett par vändor. Det blev inte så dyrt!
    Lycka till!

• Dea

Tack, murveln!

Kristallerna är från SidenCarlsson på Drottninggatan i Stockholm.

(Pärlorna är från Panduro, silvertråden från Linneas garner i Blekinge)

• Sowi

jag är i det stadiet att det skall bli super kul och det är lungt. det är ju bara folk som känner oss och vi känner dom. jag menar, gör jag bort mig så är det typiskt mig....... ja, regnar det så blir det mer sprit i bålen och jag får har regnjacka på mig. vad gör det....... livet går vidare. ta det lungt. det blir bra.

• Dea

Det jag har kvar att göra nu:

Lite trycksaker
    Köpa bubbel
    Köpa strumpor

• murveln

Ajdå - det gifter sig ett par efter oss i samma kyrka. ringde och de har tänkt sig mörkt röda rosor i kyrkan. Vi ska ha creme-färgat...

Kanske gå mellanvägen på rosa!?

• Silje~

Två veckor kvar.......

Det börjar pirra lite nu

• Silverpinglan

Suck...min svärmor har länge vetat om att vi är färdiga med bordplaceringen och utbrast igår kväll att hon vill sitta bredvid brudgummen (sin son). Vi blev givetvis irriterade, då bordplaceringen är väldigt genomtänkt och de som sitter snett emot oss passar bra ihop med de som sitter bredvid oss. Om vi ska flytta henne måste vi tyvärr flytta om ett tiotal människor (Vi är 87 gäster).

Problemet är att hon är allvarligt sjuk och mår ofta dåligt och vi vågar inte säga som vi tycker...Detta kanske låter hemskt, men min fästman vill inte oroa sig under hela middagen om hur hon mår, utan vi har satt henne mellan min far och prästen, som är jättegulliga mot henne.

Det är så jobbigt att hon vill styra och ställa i sista sekunden och att hennes allvarliga sjukdom ger henne ensamrätt att bestämma. Känns jättejobbigt.

Svar på tråden Ni som gifter er den 7/8