• Mattas

Ensam i stora Malmö, eller..?

Här är jag, en glad och sprallig tjej från Malmö, som precis blivit friad till! Är väldigt intresserad av att träffa andra glada och spralliga Malmö-töser (pågar också om ni är intresserade) och prata bröllop och annat mellan himmel och jord med.
    Tycker det här med BT-träffar verkar väldigt roliga, men har tyvärr aldrig varit på någon själv. Skulle vara roligt att prata med andra om bröllop och dyl, då man själv är ganska nervös och särkerligen skulle beöva stöd och tips. Hoppas det finns fler i samma situation som söker någon att prata med, hoppas självfallet att man kommer prata om andra saker med.

Fler från Malmö, eller är jag ensam om denna idé?

Kramar från mig

• Svar på tråden Ensam i stora Malmö, eller..?
  • snuzan

Sorry tjejer.... vad trist att höra... Mattas...det kan inte vara så att han fått lite "kalla fötter". .... Hur länge har ni varit tillsammans??? Har det hänt något i förhållandet????
    Jag och min m2b pratade om förlovning och vigsel innan vi förlovade oss. Vi visste var vi stod i frågan. Min m2b hade sagt att han tyckte inte det skulle ta mer än ett år mellan förlovning och vigsel. Detta höll jag med om. Så den dagen han friade visste vi att vi skulle gifta oss i augusti detta året. Nu är jag om min m2b 30 resp 32 år och det är kanske skillnad på var i livet man befinner sig. Men Mattas....prata med din kille/sambo/pojkvän (vet inte vad man säger;) ) Han måste ju förstå att du undrar varför om ni en gång bestämt att ni ska gifta er...
    Håller tummarna för dig/er.
    Min m2b håller på att bli knäpp på mig emellanåt... Han tycker att det enda jag pratar om är bröllop. Och kanske det är så, men jag har mycket i mina tankar:);)
    Nä nu är det dax att gå på föräldrarföreningsmöte på dagis:)
    Lycka till och kram

• Mattas

snuzan:
    Jo, kalla fötter har han definitivt fått. Och jag tror att han tycker att vi varit tillsammans lite för kort tid (har varit tillsammans i 1år, då vi skulle förlova oss den 8/7 och så skulle vi gifta oss på 2års dagen var det tänkt). Jag tycker också att det är lite kort tid, men vi ska flytta ihop nu till sommaren och förhoppningsvis så går allt bra. Vad ska man annars göra när allt känns så rätt? (För mig i alla fall)
    Vi pratade också ganska mycket om förlovning och dyl (bestämde ju t.o.m. ett datum längre fram i tiden för att vara på den säkra sidan), och vi var båda rörande överrens om att det ska vara den sedvanliga tiden (dvs. 1år) tills man gifter sig. Varför han fått kalla fötter nu vet jag inte, och jag vill inte direkt fråga honom då han tycker att jag är alldeles för besatt av bröllop.
    Jag tror egentligen inte att det är bröllopet han är orolig över, utan det är det här med att bilda familj. Jag vill jätte gärna ha en liten bebis, och det har jag velat i många år, trots att både han är jag är väldigt unga. Jag tycker att giftemål inte bara är ett löfte som man ger till varandra, utan också framtida generationer. Jag vet att han vill bilda familj, men just nu vill han bara vara "vi". Hans "ovilja" till familjen är inte vårt korta förhållande (allting känns väldigt rätt, så konstigt rätt som det bara kan göra när det är rätt ) utan att han känner sig för ung, och detta i sin tur går ut över vårt bröllop.
    Usch, då långt det blir. Det är bara skönt att skriva av sig utan att pojkvännen måste lyssa på allt.

• snuzan

Förstår att du är besviken över bröllopet... Men som jag förstod det så har ni inte förlovat er iheller?!?! Eller??? Om allt känns så rätt så kan du kanske ge hnm ett år till innan ni gifter er.... Det är lätt att sitta här vid datorn och vara klok när det inte är en själv det gäller.... Hoppas allt ordnar sig för er..... Kramar

• Mattas

Nja... Vi förlovade oss i maj månad, men då ringarna tog en hel del tid att hitta (är faktiskt inte 100 än) så beslöt vi oss för att helt enkelt skjuta upp det. Bröllops datumet var redan planerat och bestämt, men nu vill han inget av det. Jag måste ju säga att det inte finns så mycket mer kvar för mig att göra än vänta. Man kan ju inte tvinga någon till giftemål.
    Tack för hjälpen i alla fall.

• Alexia

Vi blev ovänner en kväll och bestämde oss att vi skulle skita i allt. Dasgen efter ångrade vi allt vi sagt dagen innan, men bestämde oss ändå för att skjuta fram på det. Dels för att vi kan spara ihop mer pengar + att hans pappa inte kunde komma i Agugusti. Bor i USA o jobabr mycket, måste planera allt. men nu kommer allt gå bra. Hoppas bara jag inte går upp i vikt o inte kommer i klänningen!

• Alexia

Lycka till, det kommer säkert gå bra!

• snuzan

Är övertygad om att det kommer att ordna sig för alla och en var... Men det är ganska skönt att ha ett ställe att skriva av sig på....;)

• Mattas

Ja, det här med pengar ställer dock alltid till det. Tyvärr växer de ju inte på träd den dagen man vill gifta sig. Hoppas allt löser sig för er, och angående klänningen tror jag inte att det är några problem.

• snuzan

Ja det där med pengar.... Jag pluggade hela förra året så vi hade det inte så där super fett här hemma. Sen efter frieriet i augusti så var det bara att börja spara till bröllopet...Vilket innebar att vi blev ännu fattigare... Det där med bröllop kan vara tufft för ett förhållande oavsett hur stor kärleken är:) Men nu är vi snart där... Bara man försöker sätta upp realistiska mål....;)

• svenskpige

hej...ännu en tjej från utkanten av Malmö som tycker detta låter jättekul.
    Ä r snart 33 och ska gifta mig den 29/5...
    Blev det något nytt datum för en BT-träff?
    Jag vill gärna med!!!

Svar på tråden Ensam i stora Malmö, eller..?