• Lily

Min sambo surfar på porrsidor när jag sover!

Hej!

Jag är en tjej på 26 år, min sambo är ett år äldre. Vi har varit tillsammans i några år, men har har blivit sambos ganska nyligen. Vi arbetar båda två, men har ganska olika arbetstider, så jag går ofta och lägger mig 1-2 timmar före honom några kvällar i veckan. Problemet är att jag upptäckte av en tillfällighet, när jag skulle kolla en sak på vår dator, att han surfat på porrsidor på Internet när jag gått och lagt mig! Jag känner mig ledsen, lite äcklad och otillräcklig på grund detta. Det värsta är, att jag nu förstått att han t.o.m. "tjatat" på mig att jag ska gå och lägga mig, så att han kan surfa på nätet ostört sedan! (på porrsidor naturligtvis...) Är jag överkänslig som tycker att detta är jobbigt, är det normalt att "vuxna" män bär sig åt på det här sättet, när de har en bra relation sedan många år? Jag tror t.ex. inte att han skulle bli speciellt glad om jag satt uppe halva nätterna, medan han låg och sov, och dreglade över nakna, sexiga manskroppar på Internet.
    Jag har inte tagit upp det här med min sambo ännu, för jag vet inte riktigt hur jag ska göra det. Har någon här råkat ut för samma sak, tycker ni också att det är jobbigt eller helt OK? Hur gjorde ni?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Min sambo surfar på porrsidor när jag sover!
  • mud

Fler kvinnor än män läser vid universitet och högskolor.
    Fler män än kvinnor doktorerar.

Tro vad du vill om mina påståenden och om orsakerna.

*godnatt*

• Mastermind

mud - Och det avspeglar sig även i framtiden.. Läste du öht Hestias inlägg?

• sinefa

Hestia

Jag håller med, själv är jag inte ett dugg intresserad av tv:n överhuvudtaget. MEN jag kan inte tvinga mina barn till olika saker. Visst kan jag styra in dem på olika vägar, tex få dem att förstå att de inte behöver stringtrosor, att det är en förnedring i att raka underlivet osv osv, men tyvätt blir man så översållad av reklam, budskap från alla håll och kanter så det är svårt att värja sig. Vi lever som sagt inte omslutna i en egen liten värld.
    Jag ycker absolut att samhället har ett snavar, särksilt olika företag som med alla medel försöker locka till sig konumenter, tjejer so ställer upp i utvik m.m De är förebilder och har ett jätteansvar gentemot unga. Föräldrar kan inte till 100% skydda sina barn mot omvärlden.
    Jag som inte ens ser på tv eller läser dagstidningar vet precis vad som händer i BB och andra dokusåpor, hur kommer det sig? Jo alla omkring snackar, man läser löpsedlar, hör debatter i radio osv. Det är inte så enkelt att värja sig som man tror.

• Hestia

sinefa - Förutom att jag vet att det är med en blond skånsk tjej i Big Brother, har jag verkligen ingen aning om vad som händer där.

Jag håller med dig om att vi översållas med reklam som är hemsk, och jag håller med dig om att man som förälder inte kan skydda sina barn jämt, men man fårockså som förälder försöka uppfostra sina barn till tänkande, kritiska, varelser.

Mud - Ja, som Mastermind säger, så tror jag det kommer avspeglas i professurerna och de andra du skrev upp senare, när den övervikt av kvinnor som nu studerar kommer nå upp till den kompetensen.

• Sunniva

Varför har tråden övergått i värsta för eller emot porr-diskussion???

• Mastermind

Sunniva - För att det här är BT - dom hi-jack:ade trådarnas paradis? ;)

• MimmiMus

Alltså, allvarligt tjejer! Släpp lös lite! Det e så tragiskt låg nivå så det förtar!

Ja, feminism är ett förkastligt påfund.

Jag har bara läst de mycket roliga och allmänt hysteriska svar jag fick från det jag skrev i förmiddags!

Klockan är mycket men jag lovar att jag ska underhålla Er med en kontroversiell debatt under morgondagen!

Nu ska jag i alla fall göra något som jag tror vissa här inne inte har fått göra på ett tag! =)

Tjohoooo!

Mimmi

• Sunniva

Ni som vill diskutera hur förkastligt det är med porr, starta en egen tråd och spy er galla där... Allvarligt talat, Lily vill ju faktiskt ha råd om hur hon ska gå till väga. Och JA, jag gillar oxå porr!!!

• Jennifer E

För att gå tillbaka aningens till ursprungsdiskussionen så hade ung ett inlägg om "kravmärkt p0rr" i början. Håller helt med, varför finns inte det???

Ja, ja, dags att sova eller ännu hellre, packa färdigt inför påskresan! Men det är ju så trist...

• mud

Mastermind:
    Ja, jag läste Hestias inlägg och visst har hon en poäng, universitetet har inte alltid varit öppet för kvinnor. Doktorander behöver dock inte ha läst i hela sitt liv, dom är i allmänhet nyutexaminerade (åtminstonde där jag läser) och borde därför bättre representera hur professurernas spridning ser ut i framtiden och det är långt ifrån jämställt.
    Jag tror att du och jag går om varandra i diskusssionen, för visst vill du också ha ett jämställt samhälle?

mimmi mus:
    Varför är feminism förkastligt? Kan du förklara varför det är fel att vilja bli av med könsroller för det skulle jag gärna vilja veta.
    Och huruvida vi har gjort eller inte gjort något på länge har väl inte något att göra med feminism eller hur.

För övrigt tror jag att diskussionen tappade spåret när några började prata om att när dom blivit äldre och "förstått hur mäns sexualitet fungerar" brydde dom sig inte längre om huruvida killen kollar på p0rr eller inte.

För att följa Jennifers exempel försöker jag återgå till den mer ursprungliga diskussionen med en intressant fråga som någon ställde tidigare men som aldrig besvarades:
    Hur fungerar mäns sexualitet?

Och jennifer:
    Det finns tecknad porrfilm också, inte kravmärkt kanske...

Svar på tråden Min sambo surfar på porrsidor när jag sover!