• Lily

Min sambo surfar på porrsidor när jag sover!

Hej!

Jag är en tjej på 26 år, min sambo är ett år äldre. Vi har varit tillsammans i några år, men har har blivit sambos ganska nyligen. Vi arbetar båda två, men har ganska olika arbetstider, så jag går ofta och lägger mig 1-2 timmar före honom några kvällar i veckan. Problemet är att jag upptäckte av en tillfällighet, när jag skulle kolla en sak på vår dator, att han surfat på porrsidor på Internet när jag gått och lagt mig! Jag känner mig ledsen, lite äcklad och otillräcklig på grund detta. Det värsta är, att jag nu förstått att han t.o.m. "tjatat" på mig att jag ska gå och lägga mig, så att han kan surfa på nätet ostört sedan! (på porrsidor naturligtvis...) Är jag överkänslig som tycker att detta är jobbigt, är det normalt att "vuxna" män bär sig åt på det här sättet, när de har en bra relation sedan många år? Jag tror t.ex. inte att han skulle bli speciellt glad om jag satt uppe halva nätterna, medan han låg och sov, och dreglade över nakna, sexiga manskroppar på Internet.
    Jag har inte tagit upp det här med min sambo ännu, för jag vet inte riktigt hur jag ska göra det. Har någon här råkat ut för samma sak, tycker ni också att det är jobbigt eller helt OK? Hur gjorde ni?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Min sambo surfar på porrsidor när jag sover!
  • Arwen77

Men fundera vidare då...ni som INTE gillar att era killar tittar på porr...vad är det som är "farligt" med att han gör det? Så länge det inte är barnsex å djursex utan vanlig porr e jag helt med på noterna! För om det handlar om att man e sotis kan jag inte förstå det...Finns andra orsaker till att man inte gillar att ens kille kollar e det kanske en annan sak...

"Är det konstigt att man vill att ens pojkvän ska tända mest på en själv?"
    Vad är det som säger att han tänder mer på tjejerna i porrfilmerna än på dig då?? Det e ju själva grejen man tänder på tycker jag...det dom gör....snygga kroppar som har trevligt typ....hehe. //Anna...som inte har nåt emot porr mellan varven!

• Eleanor

Alla killar gillar inte porr. Även om det är vanligt (som att många killar gillar fotboll men inte alla). Det är inget "behov" de har, men kan säkert vara ett intresse. Min grabb hör till dem som avskyr allt vad porr heter o han verkar må prima ändå
    Att avsky porr är inte detsamma som att inte tända på det dock. Jag menar, jag har blivit upphetsad av porr, o jag hatar verkligen porrindustrin o vad den gör med människor. Jag skulle verkligen önska att mina barn fick växa upp i en porrfri värld, men det kommer nog aldrig bli så tyvärr

• Mandelblom

En fraga som har indirekt koppling till traden, hur kollar man tempfilen pa internetsidor?

• Chrisse

Har inte orkat läsa precis alla inläg, men jag måste bara få sälla mig till EL, Stinalina och alla andra kloka som hävdar att porr är kvinnoförnedrande. För det är det, i allra högsta grad! Så ryt till!

• Silverpinglan

Jag har killkompisar som ofta beklagar sig på sina flickvänners attityder till porr. Det värsta är att de måste smyga med det, istället för att kanske då och då tillsammans porrsurfa eller titta på porrfilmer. Problemet är att dessa tjejer vill inte förstå och respekterar inte sina pojkvänners intresse. Jag vet ingen kille som ens tänker tanken på att porr skulle vara bättre än umgänget med flickvännen, det är mer som att läsa en bra bok. Killar och tjejer tänder ju på allt möjligt i vardagslivet. Mina killkompisar tänder på tjejer på krogen, på stan på Universitetet och inte tvingar flickvännerna dem vara hemma för det. Det är ingen skillnad att spana på någon på bussen eller på en film...så länge man inte är otrogen och älskar sin partner och tycker det är bäst i längden.

• Hallonsylt

Man om tjejen inte gillar porrfilemr då ska hon bjuda till lite och titta tillsammans med sin pojkvän då bara för att han ska slippa smyga? det låter ju helt galet. Du (Silverpinglan) menar att hon inte respekterar hans intressen men han respekterar ju å andra sidan inte att hon tycker att det är jobbigt. Porr är ju ingen livsnödvändighet så gör man någon annan illa så verkar det rimligt att låta bli tycker jag.

• sinefa

Silverpinglan och ni andra som förespråkar porrkonsumtion.

Vi feminister och andra som är emot porren har inte på något sätt något intresse av att göra livet svårt för våra män och deras sk intresse.

Det gäller att se saker i ett större perspektiv, vilka skador porren tillför kvinnorna som är med i filmerna samt skadorna i samhället, i form av negativ kvinnosyn och objektifiering av det kvinnliga könet.

Det är lika befängt att påstå att porrkonsumtion är någon form av intresse som at påstå att skådisarna själva njuter av det och mår psykiskt bra av det.

Var går gränsen för porrkonsumtionen? Är det ok att titta på tonårstjejer som har sex? I många fall är det inte äldre än 12-13 år fast de kanske ser ut som 17-18.
    Är inte det pedofili?

Om alla var motsåndare och ville kömpa emot detta skulle inte trafficing existera och man skulle slippa att många barn runt om i världen säljer sig på gator och torg världen över till gubblem med pengar i fickorna.

• sinefa

gubbslem ska det stå på sista raden

• Dea

Om han tänder mest på mig, vad behöver han isåfall kolla för?

• Silverpinglan

Eftersom de flesta människor har olika behov. Ett behov är att mastrubera och du har han väl fantasier som inte bara berör dig. I sak är det inget skillnad då att tänka på tjejen på bussen, öppna Slitz för inspiration eller titta på en porrfilm.

Jag har väldigt svårt att tro att tjejer som mastruberar ENBART tänker på sin pojkvän i sådana stunder.

Svar på tråden Min sambo surfar på porrsidor när jag sover!