• Lily

Min sambo surfar på porrsidor när jag sover!

Hej!

Jag är en tjej på 26 år, min sambo är ett år äldre. Vi har varit tillsammans i några år, men har har blivit sambos ganska nyligen. Vi arbetar båda två, men har ganska olika arbetstider, så jag går ofta och lägger mig 1-2 timmar före honom några kvällar i veckan. Problemet är att jag upptäckte av en tillfällighet, när jag skulle kolla en sak på vår dator, att han surfat på porrsidor på Internet när jag gått och lagt mig! Jag känner mig ledsen, lite äcklad och otillräcklig på grund detta. Det värsta är, att jag nu förstått att han t.o.m. "tjatat" på mig att jag ska gå och lägga mig, så att han kan surfa på nätet ostört sedan! (på porrsidor naturligtvis...) Är jag överkänslig som tycker att detta är jobbigt, är det normalt att "vuxna" män bär sig åt på det här sättet, när de har en bra relation sedan många år? Jag tror t.ex. inte att han skulle bli speciellt glad om jag satt uppe halva nätterna, medan han låg och sov, och dreglade över nakna, sexiga manskroppar på Internet.
    Jag har inte tagit upp det här med min sambo ännu, för jag vet inte riktigt hur jag ska göra det. Har någon här råkat ut för samma sak, tycker ni också att det är jobbigt eller helt OK? Hur gjorde ni?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Min sambo surfar på porrsidor när jag sover!
  • Divina

Jag fattar inte varför kvinnor låter mannen bete sig som han vill.Hur svårt är det egentligen att säga till mannen att lägga av med det han gör !!!!Tycker man inte om något som mannen håller på med så säger man till honom och sätter regler direkt så att han respekterar dig.Jag menar älskar mannen dig så kommer han att förstå dig och stanna vid din sida och göra bara sådant som du mår bra av. Man ska aldrig tillåta att någon får en att må dåligt ALDRIG!!! Jag har själv aldrig varit med om att min man smyger runt och gör saker som inte jag får veta. Hade jag märkt något sådant hos honom,hade jag aldrig fortsatt med honom. Aldrig att jag skulle gå och tänka som du Juniphe att man inte får säga vad mannen får och inte får göra och annu sämre att kunna leva så och att han struntar i vad du säger. Då bevisar han för dig vilken respekt han har för dig.
    Jag blir jätte ledsen när jag läser vissa inlägg För jag kan ju tänka mig hur det känns. Det bästa är ju att säga bestämt att antingen så lägger du av eller så separeras vi. Varför må dåligt?

• *Juniphé*

Divinia... jo jag förstår hur du tänker.

Saken är den att han vet inte riktigt hur jag känner, för jag vill inte låta "svag" (är otroligt rak, säker och stark annars...)
    Han vet nog innerst inne att det sårar mig och det är nog därför som han smyger med det. Men visst erkänner han om jag frågar honom.
    Vi har bråkat om detta så många gånger och därför vill han inte titta bilder osv när jag är med, för han tycker att jag dömer honom då.(jag är väldigt frågvis och vill i detalj veta ibland vad som är så sexigt) - jo jag är lite jobbig ibland

Anledningen till att jag inte vill tjata för mycket är för att jag anser att vi alla har drifter som då och då måste tillfredställas, även jag och ibland även när man är ensam. Jag är ingen övermänniska som kan komma och sätta stopp för hans fantasier, så grym är jag inte. Han skulle aldrig göra så mot mig.

Men, jag kan ändå inte komma över det faktum att det gör ont i hjärtat när han tittar.

Nu låter mina inlägg som om detta är ett enormt problem hemma hos oss... vilket det inte är. Vi har eg. inga stora problem förutom "svärmor". Detta kan väl samsas i samma prioklass som "smutsiga kläder på golvet"-bråken.
    Bara det att när jag skriver här vill jag gärna förtydliga osv för att förhindra ev missförstånd, och då kanske det hela blir lite förstorat. Inlägget ovan är mina tankar och det tar inte många sekunder för mig att tänka det som där står skrivet.

I övrigt så har jag nog fått den mest omtänksamme och mest fantastiske make i hela världen

• lillgrodan

heh, lite intressant att läsa det sista inlägget i tråden och vända på det...

"Tycker man inte om något som kvinnan håller på med så säger man till henne och sätter regler direkt så att hon respekterar dig." Det låter ganska mossigt?

det är väl ett kompromissande och givande och tagande... jag vet inte riktigt vad jag tycker om just det här fallet :/

• Lilla bruden

Hej Lily!

Jag tycker det är äckligt. En del män(kanske inte bara) har problem med detta. Jag tycker att du ska säga ifrån. Detta tycker jag är att vara otrogen! Jag fattar inte hur vissa är oberörda över sådant. Jag tycker väldigt synd om dig. Försök förklara hur sårad och äcklad du känner dig. Självklart känner man sig otillräcklig när något sådant inträffar...!! Din kan ha problem med detta. Jag har hört att det blir till ett "beroende". Sök gärna hjälp tillsammans hos familjerådgivare.

Lycka till!
    Kraaaaaaaaaaaaaaam

• Lilla_m

Hej.

Min före detta porrsurfade ganska ofta när jag låg och sov, det hände att jag vaknade och "tog honom på bar gärning"när han onanerade framför datorn, det fick mig att känna mig oerhört äcklad och sårad.Han hade dock ingen förståelse för detta och blev tvärtom förbannad när jag kom och överraskade honom.Mitt råd till tjejer som har detta problemet är:
    Stå på er!Ta fighten med er pojke om du tycker det är äckligt, du har rätt till det.
    Jag tog inte fighten för att jag inte var stark nog just då och fick höra honom slafsandes ute i vardagsrummet vid ett antal tillfällen.Kränkande och ovärdigt.Ångrar oerhört att jag inte "slogs",men han blev väldigt arg när jag tog upp saken och bråkade på mig länge.
    Behöver jag upprepa att han är ett ex.

Kramar till alla från mig.

• Jennsan

Jag vet precis vad ni pratar om....

Vi hade detta problemet för ett tag sedan här hemma också. Min karl kollade porr via datorn när jag sov eller jobbade. Han sopade undan spåren rätt så bra tills en dag när vår dator fick spel och laddade upp ungefär 80 olika sidor. Då hamnade jag på sidor som han hade surfat på. Enligt min åsikt var det inga speciellt tilltalande sidor.

Jag konfronterade honom med detta och hans förklaring var att han blev sugen ibland när jag sov eller jobbade (jag jobbar natt)och då kollade han på de sidorna. Han sa att han behövde något visuellt för att dra igång på rikgtigt. Det räckte inte för honom med att tänka.
    Jag berättade då hur sårad jag blev och att jag inte alls gillade det beteendet. Kanske till viss del för att man inte har ett självförtroende som är 100%. Kvinnorna han tittade på hade inte många likhete med min kroppskonstitution. Alltså trodde jag att han ville ha något annat än mig!

Jag förklarade för honom att jag också blev sugen ibland när han inte var hemma/hade lust/orkade osv. Men att jag då sparade den lustn tills nästsa gång vi hade sex. Det gav mig så mkt mer då.

Dessvärre förstod han nog inte rikigt hur sårad jag blev, utan det fortsatte iaf.

Då gjorde jag likadant!!!
    Jag letade upp sidor med karlar som hade enorma utrustningar!!!!!
    Men till skillnad från sambon så sopade jag inte igen spåren, utan jag lät adresserna ligga kvar så han kunde se det.
    Naturligtvis gick han in och kollade sidorna.
    Efter tre veckor sa han: "Jenny, jag uppskattar inte att du kollar på karlar som är så många gånger större än mig i de regionerna."

Då berättade jag att det var nog samma känsla som jag hade haft när han kollde på tjejerna. DÅ förstod han vad jag menade!!!

Sen dess... ja han kollar inte mer (vad jag vet och tror iaf!) och jag kollar inte.

Så löst vi (jag) det problemet, och jag tror att han förstår och tar mig mer på allvar nu efter att själv få ha smakat på sin egen medicin.

Detta kanske inte är lösningen för er andra, men det funkade för oss!!!

Lycka till!!

/jnnsan...*numera helt utan porrsurfning på datorn*

• *Juniphé*

hehehe!

Jo jag försökte det en gång i tiden, men jag höll på att kräkas när jag skulle leta upp nakna killar med jättedongar. Min kille tyckte bara att det var "bra" om jag också kunde göra så....*ryser vid tanken*

Nej, jag har vääääldigt svårt att bli upphetsad av att se en naken man.... såvida det inte är min egen

lilla_m
    Jag vet precis vad du menar med "slafsandet" - Blääää... inge kul.

Måste dock påpeka att i början när jag upptäckte hans intresse för nät-porren så kunde han sitta flera gånger per dag, minst en gång per dag. (Han tvingade sig själv att sitta vaken tills jag somnat så att han kunde kolla).Numera kanske det är 3-5 gånger i månaden, och jag ser inte det som så farligt. Fast visst känns det i hjärtat.

Känner mig lite kluven. För jag vill ju att han ska kunna ha sina fantasier osv, precis som jag själv. Men jag vill liksom vara en del av hans fantasier eller att jag får ta del av dom lite. Och det vill han inte. Inte heller vill han ta del av mina. Jag tycker väl att det kan vara lite upphetsande om han låter mig vara med vid datorn - då kan vi liksom avsluta det tillsammans. Någon gång har han motvilligt gått med på det. Men när jag någon gång berättat för honom om mina fantasier, då blir han bara irriterad och tycker att jag är konstig.(Kan meddela att mina fantasier egentligen är en "förlängning" av hans fantasier - Alltså inte något sjukt med djur, barn, kiss eller bajs)

• Stilig Amelia

Juniphé,
    självklart förstår jag att du vill vara en del av hans fantasier, men sen är det ju också så att då "uppfyller" du kanske också några av hans och då är det ju inte några fantasier mer... Så, det där är ju ett dilemma!
    Själv har jag några fantasier som (jag tror!) kommer att få förbli fantasier, eftersom de är så perfekta bara i min fantasi :D

• *Juniphé*

jo, fast jag tar bara del av hans fantasier genom att vara med. Uppfyller dom blir kanske svårt.
    Mina fantasier uppfylls således bara när hans fantasier uppfylls... *krångligt*

Svar på tråden Min sambo surfar på porrsidor när jag sover!