• Lily

Min sambo surfar på porrsidor när jag sover!

Hej!

Jag är en tjej på 26 år, min sambo är ett år äldre. Vi har varit tillsammans i några år, men har har blivit sambos ganska nyligen. Vi arbetar båda två, men har ganska olika arbetstider, så jag går ofta och lägger mig 1-2 timmar före honom några kvällar i veckan. Problemet är att jag upptäckte av en tillfällighet, när jag skulle kolla en sak på vår dator, att han surfat på porrsidor på Internet när jag gått och lagt mig! Jag känner mig ledsen, lite äcklad och otillräcklig på grund detta. Det värsta är, att jag nu förstått att han t.o.m. "tjatat" på mig att jag ska gå och lägga mig, så att han kan surfa på nätet ostört sedan! (på porrsidor naturligtvis...) Är jag överkänslig som tycker att detta är jobbigt, är det normalt att "vuxna" män bär sig åt på det här sättet, när de har en bra relation sedan många år? Jag tror t.ex. inte att han skulle bli speciellt glad om jag satt uppe halva nätterna, medan han låg och sov, och dreglade över nakna, sexiga manskroppar på Internet.
    Jag har inte tagit upp det här med min sambo ännu, för jag vet inte riktigt hur jag ska göra det. Har någon här råkat ut för samma sak, tycker ni också att det är jobbigt eller helt OK? Hur gjorde ni?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Min sambo surfar på porrsidor när jag sover!
  • Arwen77

"Att avsky porr är inte detsamma som att inte tända på det dock. Jag menar, jag har blivit upphetsad av porr, o jag hatar verkligen porrindustrin o vad den gör med människor." Elanor, jag kan hålla med dig där faktiskt. Jag blir upphetsad av porr men jag kan också tycka att porrindustrin suger.

Och nej sinefa, det är verkligen inte okej med tonårstjejer som har sex! Det ska vara vuxna människor, annars kan det vara!

Hallonsylt...nej..jag tycker verkligen inte att man kan begära av någon som äcklas av porr att titta på det! Det låter ju helt sjukt! Men det är ett dilemma det där...

Jag vet att min kille laddar ner porr...att han har filmer osv. Dock INGA småtjejer utan vuxna människor..Och han vet att jag tycker det e helt ok. Fast

Man får försöka prata med sin partner och se om man kan komma fram till en lösning. Ingen ska behöva må dåligt i ett förhållande ju....

• Dea

Jaja, jag vet, var och en av oss har sexuella fantasier, och de kan inte partnern kontrollera.

Det jag menar är att om man försöker övertala sin partner om att man ska få kolla på porr så är det ett dåligt argument "jag vill det, för jag tänder på det".

Jag vill ha massage av min killkompis, för jag tänder på det. Jag vill kolla på strippor, för jag tänder på det. Jag vill hångla med chefen, för jag tänder på det. Jag vill ha sex med en främling, för jag tänder på det.

• sinefa

Dea
    Håller med dig totalt.

Det handlar om att ta sitt ansvar. "Jag tänder på porr men jag gillar inte vad det gör med människor". Det är inte precis så att man inte har ett val. Porren bidrar till så otroligt mycket negativt för oss kvinnor och tjejer världen över att jag inte kan fatta att man låter sin upphetsning gå före.
    Kvinnorna som är med i filmerna far illa, ofta drogade och går i princip med på vad som helst för att tjäna sitt levebröd. Deesutom har studier visat att de flesta kvinnorna varit utsatta för sexuella övergrepp.
    Jag fattar inte hur man kan sitta och bli upphetsad när man känner till dessa fakta.

Skulle man dö om man masturberade eller hetsade upp sig själv tillsammans med sin partner istället för att glo på porrfilm? Jag tror faktiskt inte det.

• Nina O

Själv föredrar jag att min sambo tittar på porrfilm, ser inget fel idet så länge det handlar om bra porr, dvs inget våld eller tvingande av något slag, barnsex eller annat konstigt och det skulle han aldrig få för sig heller...
    Tycker det är bättre att han tittar och kan berätta för mig om han har gjort det. Anledningen är bla att han har en mycket starkare sexdrift än vad jag har. Han vill gärna varje dag medan jag kan tycka 1-3 ggr/veckan är ok.
    Ska jag då "förbjuda " hans drift?? Det kan jag inte och skulle inte vilja heller. Då är det bättre han tittar på filmer och gör det själv än att han kanske drar sig för att vara otrogen!??
    Nej, det handlar inte alls om att han tänder mer på andra än på mig!! Sex sitter mycket i huvudet, man kan inte förbjuda fantasier, se det som en extra krydda istället!

• Divina

Jag tycker man ska ha en kväll i månaden med sex stämning i hela lägenheten. Ha tvn på med en erotisk film,titta med din partner och njut av allt ,drick vin eller vad du än gillar och ha en passionerad vild kväll. Köp leksaker,klä upp dig då njuter ni båda....

• Dea

Divina det låter jättemysigt för de som gillar det.

Själv mår jag dåligt av porr, så jag hoppar över det.

• *Juniphé*

Min man kollar porrbilder och filmer på nätet ibland.

Hur mycket jag än förnekar det så sårar det mig oerhört.

Han har alltid gjort det till och från och det kanske blir nån gång i veckan eller ibland någon gång per halvår bara. Men det räcker.

Det stora problemet är att han inte vill göra det när jag är med (så vi båda kan få ut lite trevligt av det hela), utan han gör det i smyg, när jag inte är hemma eller när han tror att jag sover (jag smyger upp och gömmer mig i hallen och kan se allt).
    Hans ögon sårar mig mest... just blicken han ser på skärmen med.
    Jag har ingen tillstymmelse till likhet med tjejjerna han tittar på (jo visst dom är lite smårunda i alla fall... medan jag är fet - så lite fett har vi gemensamt) och dom har enorma bröst (helst äkta men är dom tillräckligt stora så verkar det kvitta). Det sårar mig så otroligt bara :(

Jag vet att det är mig han älskar osv men det gör mig så ledsen att jag är så olik tjejjerna på bilderna.

Vi har snackat om detta hur mycket som helst och han har lagt av helt och hållet ibland. Men samtidigt tycker jag att det är taskigt av mig att säga vad han får och inte får göra. Jag menar om han har ett sånt stort behov av att titta på jättetuttar och mina är en knapp handfull, så kanske han måste få göra det.

Det är jobbigt bara...

• Fredrika1

Jag har inte last alla inlagg i traden. Men jag om en kille smyger med att titta pa porr osv for att han vet att hans flickvan inte tycker om det, sa tycker jag att det brister i respekt mot flickvannen!!!!

Skummade igenom de sista inlaggen och fick en kansla av att vissa hade kunnat skrivits for 100 ar sen.. "Vi tjejer maste acceptera att killar har storre sexdrift an vi tjejer" bla, bla. Skitsnack - har vi inte kommit langre i utvecklingen?? Varfor skulle det vara ett argument FÖR porr?????

• Nina O

Nej Decemberbrud det är inte ett argument FÖR porr!!

Det kan lika gärna vara motsatt, att en tjej har mer drift i sig än killen samma sak gäller även där. Att hon förmodligen då tittar på något som stimulerar henne. Precis som för mannen.

Det jag tycker är att man har inte rätt att hindra en annan människa från dennes drift (OBS lika bra att tilläga normala drift alltså nu inga perversioner som pedofili eller annat!!)samtidigt har man rätt att kräva respekt i frågan. Med detta menar jag att killen/tjejen inte ska vara otrogen.

Men om nu den ena partnen vill oftare än den andra vad ska den partnen i sådana fall göra tycker du??
    Låt oss säga att du vill 4-5 ggr i veckan medan din partner är nöjd med var fjortonde dag. Har han då rätt att säga till dig. Nej lilla gumman jag vill inte att du tillfredsställer dig på något sätt om inte jag är med!??
    Skulle du då inte bli frustrerad tillslut?

Det tror jag och att det tillsist leder till otrohet och seperation.

Är det då inte bättre att den som känner /har en större drift kan få utlopp för det ?

När jag då säger respekt menar jag att den person som har större drift kan vara ärlig i sin relation och öppet kunna säga att Ja idag har jag lekt med mig själv. MEN om han/hon enbart tillfredställer sig själv med hjälp av andra hjälpmedel utan sin partner tycker jag man brister i respekten. Om man smyger omkring med saker och ljuger så har man inte respekt för varandra. Allting handlar om balans i förhållandet.

En annan sak som jag har funderat på: Många här är ju emot att killen (eller tjejen för den delen) tittar på porr men om han/hon tittar på insändarbilder/ kontaktannonsbilderna, räknas detta åxå som porr då?? Dessa människor kan ju inte räknas som utsatta/utnyttjade eller??

Jag hoppas att jag har fått fram att det inte handlar om en 100 årigt resonemang att Vi tjejer ska acceptera mäns drifter, för det kan som sagt vara tvärtom också men eftersom 95% av inläggen är från tjejer så är det ju rätt försåeligt att det kommer ur ett sådant perspektiv!

• Stilig Amelia

Nina O,
    måste bara säga att jag håller med dig till 100%!
    OCH, det betyder inte att jag accepterar UTNYTTJANDE av tjejer i porr. OCH jag förstår kopplingen mellan konsumption och marknadskrafter, MEN jag kan ändå bara känna igen mig/oss HELT i Ninas inlägg!

Svar på tråden Min sambo surfar på porrsidor när jag sover!