• Nicke_25

Antal partners?

Undrar bara hur många partners ni haft och vad som anses "lagom" Har träffat en flicka som har en hel del i bagaget så därav min undran.

• Svar på tråden Antal partners?
  • Gun

De flesta tjejer i min bekantskapskrets har väl runt fyra "i bagaget", men de flesta har haft ganska långa förhållanden, så det kanske är lite, jämfört med andra. Vi är alla 25 år gamla. Jag däremot träffade min man väldigt tidigt, så jag har "bara" en.

• Brumlan

Vad är lagom? Tuff fråga, det är ju upp till var & en. Jag har inte berättat för min man om mina fd, tycker inte att det angår honom. Visst, nå´n har väl kommit på tal men annars så hör det till det förgångna.

• monalisa

Hur många har du själv i bagaget? Och tycker du att just detta antal gör någon skillnad på din person?

• Gun

Om man tänker sig att man blir sexuellt aktiv när man är 18, och sedan har sex med två personer per år, och är i min ålder (=25) så blir det ju 16 partners. Det låter kanske mycket, men har man bara haft kortare förhållanden är det faktiskt ganska få. Jag menar, är man singel hoppas man ju få till det oftare än en gång i halvåret..

• majsano

Nicke_25: Varför spelar det någon roll hur många partners man har haft innan? Förstår heller inte vad du menar med lagom? Vad anser du vara lagom och varför?

• Pellegnillot

Lagom är väl det som passar varje individ för sig. Har man tex varit singel i flera år är det väl inget konstigt om man haft ett tiotal partners, eller ännu fler. Har man bara haft långa förhållanden är det väl vanligare med färre. En mix av det kanske man skulle kunna se som någon sorts medel. En annan aspekt är väl hur tidigt man mognar sexuellt. Endel startar när de är unga andra tar det lite lugnare. Ibland ges det tillfälle, ibland inte. Men huvudsaken är väl att man själv trivs med det liv man lever och har levt.

• Engla

Hur många har du själv i bagaget? Jag vet inte vad som anses lagom, det beror väll på vem man är och hur ens liv har gestaltat sig. Om man började ha s¤x som 15-åring eller som 21-åring. Jag är 28 och har nio i bagaget (få om man jämför med många av mina vänner)Började som femtonåring och har alltså i snitt haft 1,4 om året...

• AnnaKajsa

Menar du förhållanden eller s e x partners? Jag har totalt 11 varav tre förutom min fästman varit seriösa förhållanden (min fästman är alltså den fjärde) 5 hyfsat oseriösa (one night stands och strul-dateer) och 2 seriösa dateer.
    Jag kanske ska tillägga att jag är 32 år, och jag står för varenda en som tillhör mitt förflutna! Det finns inget som heter lagom i detta sammanhang!

• Monika

Jag har bara haft en före min m2b. Tycker det säger en viss del om ens personlighet och moral. Säger inte nu att de som har haft många har en sämre moral, absolut inte! Men personligen är jag en sån människa som inte kan hoppa i säng första kvällen eller med nån som jag inte har ett djupt förhållande med. Värdesätter mig för mycket för att riskera att bli sårad eller såra någon genom att alldeles för lätt ha sex.

• CyberPet

Jag har definitivt haft fler sexuella kontakter än min make. Inte enbart för att jag är äldre än honom. Vi kom ganska direkt överrens om att några siffror skulle vi inte nämna då det var helt ointressant. Det är mig han blev förälskad i, inte antalet partners jag haft innan. Jag är den jag är, tack vare de erfarenheter jag har.

Så lämna det där med hur många och älska din tjej för den hon är.

Petra

Svar på tråden Antal partners?