• annapia

Vi som gifter oss som mogna kvinnor.

Finns en kreativ ungdomstråd "vi som gifter oss unga" som framförallt drar till sig till härliga 90-talisterna. Underbart med unga brudar men det vore även spännande att se vad vi lite mer mogna blivande brudar har för gemensamt att vädra i en tråd. Gissar ett det tilltalar alla ni härliga kvinnar från 40+ och uppåt. Vilka är ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 15:39
    När vi gifter oss:

2013
    robbsuss1 27/4
    trixie71 maj
    annapia 14/5
    Larssons 25/5
    Annica70 22/6

2014
    america 10/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 06:19
    Carina10 24/8- 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 22:21
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia
    25, trixie71, Larssons, fiffi71

juni
    22, Annica70

juli
    27, Josi

augusti
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-15 22:43
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia

juni
    22, Annica70

juli
    27, Josi

augusti
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

juli
    1, spontan bruden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-17 22:37
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia

juni
    22, Annica70

juli
    1, spontan bruden
    27, Josi

augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-19 15:19
    Vi gifter oss:
    2013
    april
    27, robbsuss1
    maj
    14, annapia
    juni
    8, Viskan01
    22, Annica70
    juli
    1, spontan bruden
    27, Josi
    augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10
    2014
    maj
    10, america
    juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-22 10:37
    augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10
    december
    11, Nettan69
    2014
    maj
    10, america
    juni
    20, mirran2
    21, Millaja
    ID: 4290340

• Svar på tråden Vi som gifter oss som mogna kvinnor.
  • amerika

Här är en!! Skrattande  Bra initiativ Glad

Jag är född -71 och min blivande är ett antal år yngre än jag, vi fyller 42 resp 30 i höst med en månads mellanrum Tungan ute

Jag har varit gift förut, det har inte han. Jag har barn sedan tidigare, det har inte han. Och vi kommer inte att få några gemensamma heller, jag kan inte få fler barn men jag hade heller inte velat det då jag tycker att jag gjort mitt, det är såååå skönt med stora barn (mina är 9 & 13 i sommar) och så är jag ju för gammal... Men han tycks acceptera det. Och då är det bara hjärnspöken hos mig som viskar: han säger så nu, ja, men hur blir det när han är 35 eller 42??!!

Jag tycker det är underbart, härligt, förvirrande och otroligt spännande att gifta sig i den här åldern!! Men jag har oxå insett att jag har en hel del blockeringar som jag behöver ta mig förbi, som tex ska jag verkligen ha en vit klänning?  Ska vi inte bara gå till Stadshuset en torsdag och få det överstökat? Och hur fånigt är det inte att en vuxen människa som jag blir fnittrig och knäsvag bara av att tänka på honom?!! 

Jag bryr mig inte så mycket om vad folk ska tänka. Den här mannen gör mig lycklig och jag har bestämt mig för att jag förtjänar det, precis som alla människor gör!!

• annapia

amerika: Jag bryr mig inte så mycket om vad folk ska tänka. Den här mannen gör mig lycklig och jag har bestämt mig för att jag förtjänar det, precis som alla människor gör!!

Vilka kloka ord!!!

Blockera dig inte vid vit eller inte vit klänning. Ge dig ut och prova!!! Du kommer att hitta den där klänningen du känner dig vackrast i världens i för just din man och då är det ointressant om den är just vit eller inte. Ta med dig en väninna som är mer våghalsig i att prova nytt än dig och bara ge dig hän i butikerna.

Att få det överstökat är ingen rolig inställning. Tror inte att du vill det heller. Skapa er drömdag! Under helt nya förutsättningar än ditt förra bröllop.

Jag viger mig också för andra gången och det är så skönt att jag har släppt alla måsten. Förra gången gifte jag mig för att vi skulle bilda familj och det var så otroligt traditionellt och viktigt att det var perfekt. Blir så full i skratt av alla stissiga brudar då jag så väl känner igen mig.

Denna gång gör enbart vår dag och den blir helt unik för just oss. Jag är så tacksam för den stora kärleken och så trygg i de val jag gör inför vår stora dag. En underbar känsla.

• Arduina

Kul!!! Är 44 och gifter mig för andra gången och har aldrig varit så lycklig med en man tidigare! Vi gör också precis som vi vill ha det och det finns inga måsten och det känns otroligt avslappnat och härligt. Ingen stress över någonting faktiskt. Det här kommer verkligen bli vår drömdag. Vi har barn på varsitt håll sedan tidigare och inte aktuellt med gemensamma och det känns skönt att börja en nytt liv tillsammans och bara njuta

• Annica70

Va roligt med denna tråd... Jag är 42 år och min m2b är 45. Vi har varit tillsammans i 13 år så nu är det dags. Vi har 2 barn var på varsitt håll så därför har det inte blivit av innan.

Vi gifter oss på midsommardagen och jag har varit gift innan men ser detta som mitt riktiga bröllop. Jag träffade mannen i mitt liv på ett bröllop. Brudparet hade placerat oss mitt emot varandra eftersom dom tyckte vi skulle passa ihop.

så rätt dom hade

• amerika
    annapia: tack för dina ord och ditt stöd!! Ja, vi får väl stötta varandra genom bröllopshysterin hihi

Det som slår mig när jag läser era (och mitt) inlägg att det som är gemensamt är en förvissad säkerhet och trygghet: "vi gör som vi vill för det är vår dag, har aldrig varit så lycklig tidigare" osv. Vi har ju varit med förut och precis som vi vet hur vi skulle vilja ha det, så vet vi oxå hur vi inte vill ha det! Nu råkar alla vi ha varit gifta tidigare och så behöver det ju nödvändigtvis inte vara bara för att man är över 40. Men bara att ha livserfarenhet, det ger trygghet och lugn. 

Sen tänker jag på det där som nån av er skrev om att inte skaffa gemensamma barn (bilda familj): det är en ynnest att kunna få den tiden bara tillsammans med min blivande när barnen är hos sin pappa varannan vecka. Jag känner mig fullkomligt trygg med att de är där och exet och jag har en bra relation (vilket min blivande har lite svårt att förhålla sig till, men det är en annan historia) så därför kan jag & nuvarande sambon bara ägna oss åt varandra och göra sånt vi vill. Vi har åkt på Finlandskryssning, vi har varit på Lisebergs julmarknad, vi har åkt på weekendresor till olika städer, vi har unnat oss hotelövernattningar med spa, vi går på fest, vi äter ute, vi går på krogen osv. Sånt gör man inte när man står mitt i att vara förälder. Och det är en lyx att få ha det så. Därför tror jag oxå att vi stärker vår relation på ett positivt sätt, för vi har tid för varandra.
  • Annica70

Jag håller verkligen med dig amerika.

Jag har oxå varit gift innan. Men med en man som inte var så säll mot mig. Jag har två barn med honom och min m2b har oxå två barn sedan tidigare. Vi vill inte heller ha några gemensamma barn. Vi vill göra sådant som vi har fått vänta med för att vi har inte haft möjlighet under våra barns uppväxt

Vi tycker oxå att nu är det vår tur att få leva sådant liv som man gör innan man skaffar barn. Detta ståt jag för och vad andra tycker bekommer faktiskt inte mig..Det är deras problem om dom har synpunkter om detta..

när gifter ni andra er?

• Carina10

Jag är också över 40 och jag ska gifta mig för andra ggn. Andra ggn för min blivande också.
    Vi ska inte heller ha fler barn...båda har redan barn.

Jag var inne på att ha en marinblå klänning men helt plötsligt så föll jag för en i färgen ivory :)
    Så "amerika"....ta den klänning du känner dig vacker i. Glad

Vi gifter oss i augusti.

• amerika

Måste bara berätta en sak till:

Jag ska inte ha någon tärna den här gången men jag har ett par tjejkompisar som ska vara lite extra delaktiga i alltihop. En av dem ska vara värdinna/koordinator för festen och när vi lunchade ihop häromdagen började hon prata om hur kul det ska bli att planera min möhippa! Jag blev helt ställd! Möhippa, jag?? Det går väl inte för sig!
    Men sen blev jag lite varm inombords: min kompis tycker att mitt bröllop är viktigt och riktigt och värt att ta på allvar. Det kändes bra Glad

• annapia

Det verkligen brinner av kärlek i denna tråd. Vi viger oss i maj och tiden bara rusar fram. Känner en stor längtan och det står nästan bockar på alla mina punkter på listan. Någon möhippa blir det inte, ha, ha. Det skulle vara från något medium i så fall då vi viger oss i största hemlighet. Känns mysigt att bara på denna ljuva karamell i all hemlighet. Passar oss utmärkt. Amerika klart dina vänner tar ditt bröllop på allvar, det måste lysa av kärlek omkring dig.

• amerika

Verkar som att de flesta av er ska gifta er i år? För oss blir det 10 maj 2014. Om min blivande hade fått bestämma hade vi redan varit gifta vid det här laget, men jag har "förhalat" det lite för jag vill att vi ska ha råd att få det som vi vill. Köpa en vit gräddbakelse kanske Flört haha

Svar på tråden Vi som gifter oss som mogna kvinnor.