• ZandraWestberg

Bröllop 29/6-2013

Hej!

Jag är alldeles ny här men jag ska gifta mig med min kärlek den 29/6-2013.

Finns det fler här??

Vore kul att följas åt hela vägen fram under alla förberedelser och ideer. :)

• Svar på tråden Bröllop 29/6-2013
  • Annica70
    Miss JH skrev 2013-05-16 13:06:58 följande:
    Härifrån är det inte så dyrt att åka till Tyskland. Vi betalar 400 kr per person för att åka en bussresa dit.

Du bor ju lite närmre

• Marjasinus
    Annica70 skrev 2013-05-16 12:43:52 följande:
    Jag har oxå funderat i dessa banor men vi är 3 som delar på resan eftesom min pappa och min systers man ska med oxå. Så då blir det inte så dyrt ... Sen kan man passa på och köpa lite semestervin
    Var noggrann att räkna på vikten bara, överlast på bilen kan bli riktigt dyrt!

• Annica70
    Marjasinus skrev 2013-05-16 13:42:04 följande:
    Var noggrann att räkna på vikten bara, överlast på bilen kan bli riktigt dyrt!
    Japp jag vet men vi tar nog med ett litet släp oxå.. men tack för omtanken. Det är välidgt onödigt men andra kostnader just nu
  • Miss JH

Jo jag har ju fördelen att bo nära kontinenten nu när det nalkas Tysklandstripp . Vi kommer också passa på att köpa lite semesterdricka när vi väl är där. Vi får ta 75 kg per person så det blir ju en del vi kan ta med över.

• Miss JH

Kan detta underbara väder få fortsätta till 30 juni iaf??? Ligger just nu och jobbar på brännan och hoppas man kan fortsätta med det till den stora dagen. Skulle ju va kul att va lite brun då

• Annica70

Ja det hade varit kanon om det hade kunnat hålla i sig. Man får tänka på lite vad man har på sig när man är i trädgården och jobbar så man inte får några fula vita ränder som syns när man ha brudklänningen på sig sen ..

Ska hämta ut ett paket idag.. har beställt 2 par skor som jag ev ska ha på bröllopet. Paket är alltid roligt.

Ha en underbar helg alla

• Miss JH

Ja det där med ränder blir ju den jobbiga biten. Jag har ju en axelbandslös klänning och det är ju inte direkt så man springer topless . Får väl smörja brun utan sol på de vita bikiniränderna . Åh vad kul med paket! Hoppas skorna blir bra. Trevlig helg du med

• JochP

Jag satt ute i solen en liten stund idag, men jag är väldigt försiktig med det nu för tiden då,jag lätt får pigmentsförändringar och andra konstiga prickar. Vore dockmkul att ha lite färg på axlarna när man ska ha axelbandslöst.
    Vi tycker det är väldigt svårt att räkna ut hur mycket alkohol som ska köpas. Och hur mycket vin i relation till ölnoch cider. Cider är det väl inte så många som dricker, eller? Vilka proportioner köper ni? I morgon ska min fästman åka och fixa pass, hans hade gått ut och det gäller ju att ha ett giltigt när man ska på bröllopsresa. På söndag ska vi ha träff med vår tårtmakare. Har ni bestämt tårta?

• Marjasinus

Vi har en bekant som ska göra tårtorna, hon är jätteduktig och billig. Bra kombo :)

Att uppskatta mängden alkohol är väldigt svårt. När det kommer till vin resp. öl/cider så är det väldigt olika. Det är inte underligt att många frågar om dryckespreferenser när man OSA:r till bröllop för det varierar ju kraftigt. Du får nog försöka fundera lite över vad dina gäster kan föredra.

• Heobea

Min mamma ska göra våra tårtor. Hon gör en fantastisk hallonmousstårta som både jag och min sambo älskar. Det är sådär att man slickar fatet för att få i sig.

Dryck: hua hua, så svårt. Vi har några riktiga stordrickare och några riktiga smådrickare samt några som inte dricker alls. Men så ska man tänka ut nån bra kombo. Fick rådet av våra vänner som gifte sig för något år sedan att inte glömma bort att även de som dricker alkohol vill ha slödricka och defintivt om det är varmt.....
    Annars lästa vi 2glas bubbel, ett glas till förrätt, två glas till huvudrätt och ett glas till efterrätt (vin) och sedan 1glas/person/h på festen (ev. två den första timmen). I mina öron låter det mycket, skulle jag dricka så mkt själv skulle jag bli ganska glad i hatten. Är själv ingen stordrickare trots år av studentikosa aktiviteter till både höger och vänster.

Nanaaaa, snart snart snart är klänningen klar!

Svar på tråden Bröllop 29/6-2013