• ZandraWestberg

Bröllop 29/6-2013

Hej!

Jag är alldeles ny här men jag ska gifta mig med min kärlek den 29/6-2013.

Finns det fler här??

Vore kul att följas åt hela vägen fram under alla förberedelser och ideer. :)

• Svar på tråden Bröllop 29/6-2013
  • afturelding
    hannijohanna skrev 2013-05-07 15:13:08 följande:
    Va kul! Ska bara ni två köra den då? Eller finns det fler som kan hänga på? :)
    Vi får se, men vi ska höras oss för ifall att någon mer kan :)
  • jossanamir

I morgon är det ledigt och vi har massor av planering på schemat. Möte med florist, inköp av småsaker, designa vigselprogram & tackkort, planera med filmteamet, fixa ris till gästernas påsar och så hoppas jag att vi ska hinna besöka kyrkan och leta plats att fotograferas på :) nu märks det verkligen att det är nära och det är det där småpillet kvar! Tyvärr måste vi även köpa förlovningsring till sambon som tappade den i helgen :( han stoppade den i jackfickan innan golfrundan och när han i bilen på väg hem skulle ta på dig den fanns den inte där utan ett litet hål i fickan orsakade en tappad ring. Har nog aldrig sett min sambo så ledsen, men som tur är så går det lätt att köpa ny och i relation till min farmors bortgång samma dag kändes det verkligen som en piss i Mississippi! Som sambon sa så blir det åtminstone den nya ringen som välsignas i samband med vigseln, tror han blev på lite bättre humör när han insåg det!

• Miss JH

Jossan: usch vad tråkigt med din farmor och sambons förlovningsring . Men kul med allt fix däremot. Nu närmar det sej med stormsteg, 51 dagar kvar! Kommer gå sjukt snabbt. Här kom sambons skjortor i veckan som vi har beställt till bröllopet. Valet föll på den ljusrosa istället för den mörkrosa då det blev absolut finast till kostym och slips. Idag ska jag göra provuppsättning . Riktigt kul. I helgen ska vi slå upp tältet och se om det räcker med det eller om vi behöver jaga rätt på ett till. Vi håller även på att lägga in en blandad spellista på spotify och festhäftet ska göras klart. Väntar även hem presentboxar som vi beställt till gästerna som vi ska lägga favours i. Nu börjar finslipet

• afturelding

Jag har varit sjuk med feber sen i söndags, så det har blivit mycket pyssel den här veckan. Festhäftena är klara, alla 50+ servettringar, placeringskorten, bordsplaceringen och -tavla. Och så har även vi börjat fila på en spellista. Två av sambons vänner har även tackat ja till att spela under vigseln :) Känns så himla bra att just de kommer spela, då de tillsammans med min sambo och en vän till spelade i samma band när vi träffades.

Vi ska försöka få tag i vår vigselförrättare och stämma av lite saker, och så börjar det bli dags att beställa vigsel snart, och skicka in intygen. 

• kärlekensbrudpar

Vi ska resa 40 mil i helgen prata med värdparet. Prata med frisysören. Försöka hitta skor och underkläder och prova klänningen för att justera den... :)

• kärlekensbrudpar

+ höra solisten sjunga våran låt :)

• Miss JH

Märks att det närmar sej för oss nu. Full aktivitet hos alla . Kul när det börjar bli mer verkligt tycker jag. Gjort klart spotifylista till festen i em. 241 låtar och över 10 timmars musik. Så nu ska vi ha så vi klarar oss hoppas jag

• JochP

Blir nervös när jag ser hur mycket ni fixar. Känner att jag inte riktigt har läget under kontroll. Igår var vår pianist och sångerska här och tränade och det blev jättebra så jag tror att vi kan bocka av musiken under vigseln. Fortfarande har ett antal personer inte svarat på inbjudan, de har en vecka på sig sen vet vi hur många som kommer. Hittills har 79 personer tackat ja. Känns som man inte kan göra så mycket med bordsplacering och sånt innan man vet vilka som kommer. Jag ska beställa ring och brudbukett i helgen har jag tänkt. På måndag träffar vi vigselförrättaren.

• Marjasinus
    JochP skrev 2013-05-09 22:23:21 följande:
    Blir nervös när jag ser hur mycket ni fixar. Känner att jag inte riktigt har läget under kontroll.
    Listor, listor, listor :) Det är mitt tips iaf.

Vi satte sista svarsdatum till 1 juni men det är en hel del som inte har svarat än - har tagit kontakt med de som känns mest osäkra för att få lite preliminär koll. 
Svar på tråden Bröllop 29/6-2013