• ZandraWestberg

Bröllop 29/6-2013

Hej!

Jag är alldeles ny här men jag ska gifta mig med min kärlek den 29/6-2013.

Finns det fler här??

Vore kul att följas åt hela vägen fram under alla förberedelser och ideer. :)

• Svar på tråden Bröllop 29/6-2013
  • Miss JH

Vårt osa gick ut 30 april. Men fick fråga 2 st som inte hade gett svar då. Så vi har exakt antal nu och bordsplaceringen är spikad till 98%. Men det var ett helt företag att få ihop det bra. Vi funderar ev på jordgubbschampagne som bubbel. Delvis älskar jag jordgubbschampagne och delvis är rosa en av våra temafärger. Mycket hänger nog på vad de har i Tyskland när vi åker dit den 26 maj. Jag kan länka till en låt om du vill med fantastiskt fin text. Vi ska ha den som första dans, sk brudvals fast det är inte alls nån vals

• Moignon

En helg som startade i tårar och slutade i bubblig glädje är över. Vet fortfarande inte hur det blir med släkten men äntligen är vi igång med min klänning! Vi hade bestämt att vi inte skulle köpa något tyg innan vi bestämt klart, men när vi står där i tygbutiken vet vi precis hur vi ska göra det. Så 4 m tyg och lika mycket fodertyg blev inhandlat! Sedan tog vi mått och min syster skissade efter våra tankar och idéer. Om tre veckor ska hon gjort en provklänning. :) Sen har pappa varit i Tyskland och handlat bubbel, freixenet som även finns på systemet, avec till kaffet och vin och öl till festen. Har även beställt varmrättsvinet från systemet. Ska försöka göra beställning på förrättsvinet och det alloholfria med. Vilken härlig solskensstatistik du tagit fram!! Vill också kunna vara ute även om vi inte är så väderberoende under vigsel och fest.

• afturelding

Moignon

Vad skönt att vara igång! Men det var lite lite tyg tycker jag, min klänning är sydd av 19 meter ;) Och det trots att den inte är speciellt "puffig", utan bara en lite bredare a-linje. Den väger bly, kan jag lova.

• Jessica B

Vi hade sista osa 1 maj, och 5 personer ringde sista dagen. och ytterligare en som redan hade svarat men glömt av att hon hade svarat..
    Vi satt igår och spånade på bordsplacering, och blev nästan färdiga. Känns bra att ha kommit en bit på väg i alla fall. Samt festhäftet börjat ta form!

• Moignon

Tja, du ska ha många lager antar jag? :) jag har bara ett lager och min syster har sytt en klänning tidigare så litar på henne. :)

• JochP

Nu har vi haft möte med vigselförrättaren och det känns jättebra tycker jag! Hon ville göra det personligt så hon frågade massa om oss också dessutom ska vi välja ut varsin text/dikt till varandra som den andra inte får veta om och hon läser upp dem för oss på vigseln. Hon kommer också att sjunga en sång, utöver den låt vår solist sjunger. Idag har jag också beställt brudbukett. Det blev vita pioner med några rosa rosor instuckna i. Blir nog jättefint. Det vi håller på med nu är att försöka räkna ut mängden alkohol vi behöver.
    Mycket börjar falla på plats nu. Två dagar kvar till sista svarsdag på inbjudan. Fortfarande några som inte svarat. Men 94 personer har tackat ja, så det blir folk ändå.

• Miss JH

Åh jag blir allt lite avundsjuk JochP. Att ni fått ha vigselsamtalet. Måste kännas så mycket mer verkligt sen. Och det låter som ni fått tag på en fantastisk vigselförrättare. Har du bestämt vilken text du ska välja till din man? Vilken låt har ni som solisten ska sjunga?

• Annica70

Vi ska oxå ha vita pioner med rosa rosor i. Vill gärna ha några fresia oxå.. dom är så fina. Alkoholen ska inhandlas nästa vecka i tyskland

JochP skrev 2013-05-13 21:01:56 följande:
    Nu har vi haft möte med vigselförrättaren och det känns jättebra tycker jag! Hon ville göra det personligt så hon frågade massa om oss också dessutom ska vi välja ut varsin text/dikt till varandra som den andra inte får veta om och hon läser upp dem för oss på vigseln. Hon kommer också att sjunga en sång, utöver den låt vår solist sjunger. Idag har jag också beställt brudbukett. Det blev vita pioner med några rosa rosor instuckna i. Blir nog jättefint. Det vi håller på med nu är att försöka räkna ut mängden alkohol vi behöver.
    Mycket börjar falla på plats nu. Två dagar kvar till sista svarsdag på inbjudan. Fortfarande några som inte svarat. Men 94 personer har tackat ja, så det blir folk ändå.
  • jossanamir

Shit vad här har hänt grejer sen jag var inne sist :) på vår front har vi fått en massa gjort, men framför allt så blev jag hippad i lördags!!!! Vilken otroligt härlig dag med alla sina närmaste vänner på plats, mycket bubbel, härliga uppdrag, tävlingar, supergod middag och en jädra massa tårar :) känns som sista två timmarna mest var i tårar för jag var så otroligt glad för allt de gjort! Om det är så att "bara" ha möhippan vill jag inte veta hur själva bröllopet ska bli.

Svar på tråden Bröllop 29/6-2013