• ZandraWestberg

Bröllop 29/6-2013

Hej!

Jag är alldeles ny här men jag ska gifta mig med min kärlek den 29/6-2013.

Finns det fler här??

Vore kul att följas åt hela vägen fram under alla förberedelser och ideer. :)

• Svar på tråden Bröllop 29/6-2013
  • Miss JH

Fin klänning Annica! Malaina: Låter som du hade en riktigt härlig dag. Min sambo kommer bli kidnappad på nationaldagen och han anar verkligen ingenting . Själv tror jag att jag blir hippad första eller andra helgen i juni. Känns mer som första helgen. Men vi får väl se... Jag har haft besök av min ena tärna ikväll så vi har slutplanerat en hel del inför bröllopet. Och vi bestämde även att vi ska ha traditionell natt här natten innan dagen B så jag och mina tärnor sover här och sambon sover med ungarna och bestman och toastmaster i stugan. Så ska jag och tjejerna bli ordninggjorda och fina och äta mysfrukost här innan vi åker till stugan vid lunchtid. Min brudbukett är också bestämd idag, det blir små och stora kvistrosor, fresia i vitt/rosa, gröna blad, marinblått band och pärlnålar. Vita buketter till tärnorna, rosa buketter till näbbarna och rosa corsage. Nån annan som bestämt buketter?

• Miss JH

På väg till tårtsmakning nu . Ska bli spännande...

• Annica70
    Miss JH skrev 2013-05-21 16:45:54 följande:
    På väg till tårtsmakning nu . Ska bli spännande...

Åhh du kommer du vara mätt sen.. Kom med info om vilken smak det blev på tårtan.

Jag ska baka min själv. Ska provbaka en liten version någon helg nu så man vet att den är god..

• Miss JH

Vi beslutade oss för att det blir en 5-våningstårta med marsipan. Ena lagret kommer va fylld med citron/marshmallowfluff och andra lagret kommer va fyllt med jordgubbsgrädde med punsch och en taste av vanilj. Den var himmelskt god.

• Moignon

Vi har hittat den perfekta toastmastern!! Det kommer bli så bra! Gick igenom hela dagen i söndags och det känns riktigt bra. Han var själv på bröllop i lördags och hade suttit och klockat allting. :) Tårta som sagt, mamma ska provbaka imorgon så får vi se hur det blir! En hallon-cheesecake-brownies täckt med grädde. Mm... Choklad... Blir normal storlek på alla så behövs 8 st...! Hur gick det med alloholinköp förresten?

• JochP

Vår vän som ska göra vår tårta ville gärna göra en våningstårta så det blir det för oss också. Vit marsipan och blommor på. Hallon och vit chokladcreme inuti. Det blir kanon!

• Marjasinus

Vi kommer ha tårtor på björkstammar så det blir 5-6 stycken tårtor. Vitchoklad- och bärmousse. Tror det blir klockrent.

Toastmastrarna bor en bit bort så vi har bokat in en helg hos dom om 3 veckor så då hoppas jag vi kan få ihop lite saker tillsammans. Mycket humor och inte så stelt men utan att bli flamsigt och ostrukturerat är målet. Vi har förberett en hel del.

Ett gäng anmälningar har ramlat in, bara ett fåtal kvar nu. Måste skriva ihop mina löften till vigselcermonin, känns galet svårt.

• Miss JH

Spännande marja att skriva sina egna löften. Gör ni andra också det?

• Annica70
    Moignon skrev 2013-05-21 20:19:39 följande:
    Vi har hittat den perfekta toastmastern!! Det kommer bli så bra! Gick igenom hela dagen i söndags och det känns riktigt bra. Han var själv på bröllop i lördags och hade suttit och klockat allting. :) Tårta som sagt, mamma ska provbaka imorgon så får vi se hur det blir! En hallon-cheesecake-brownies täckt med grädde. Mm... Choklad... Blir normal storlek på alla så behövs 8 st...! Hur gick det med alloholinköp förresten?

Mmm va gott det låter. Man blir rätt sugen på tårta när man läser vad alla ska ha för tårtor.

Alkholinköpen blir på lördag för oss. Åker till bordershopen då..

• Annica70

Vi har oxå skrivit våra egna löften..

Svar på tråden Bröllop 29/6-2013