Bröllop 29/6-2013
Hej!
Jag är alldeles ny här men jag ska gifta mig med min kärlek den 29/6-2013.
Finns det fler här??
Vore kul att följas åt hela vägen fram under alla förberedelser och ideer. :)
Hej!
Jag är alldeles ny här men jag ska gifta mig med min kärlek den 29/6-2013.
Finns det fler här??
Vore kul att följas åt hela vägen fram under alla förberedelser och ideer. :)
Vi skrev att vi önskar oss pengar till en resa, vi har oxå allt hemma... Men vi har fått flera frågor om va vi önskar oss. Och det känns lite halvjobbigt och säga pengar, vet inte varför.. Men vi har allt vi behöver så kommer inte på något annat. Och resor har vi ett par inplanerade.
Vi hade ju verkligen tänkt resa, det kommer vi göra också, (Vi har också skrivit att vi önskar oss pengar till resa) men just nu i sommar vet vi inte hur det ser ut med min Sambo och jobb så därför har vi inte kunnat planera in något! Men vi har en resa i våra "drömmar" som vi skulle vilja göra och den kommer vi göra någon gång! :)
Vi bor dessutom i lägenhet och vi känner väl att det hade funnits saker att önska sig om vi bott i hus! Men nu gör vi inte det och det lär dröja något år till innan vi gör det också! :)
Håller med om att det känns jobbigt att säga att man vill ha pengar speciellt när dom inte vill ge det...
Hej allihopa!
<br>
Det var väldigt längesedan jag skrev i denna tråd nu (har mestadels kollat på mobilen och då är det inte så lätt att skriva), men följt med har jag allt gjort ;)
<br>
Fram tills nu har allt flutit på bra för vår del. Det gör det visserligen fortfarande, men de senaste dagarna har nervositeten smugit sig på. Jag drömmer typ mardrömmar om att vi inte kommer hinna med saker och ting, typ att vi träffar fotografen och att hon bara "nej nu hann vi visst inte ta några kort". Hahahah, knäppt! :)
<br>
Malena och Jessica B, vi skrev också att vi önskade oss pengar - "er närvaro är allt vi önskar, men om någon ändå skulle vilja ge oss en gåva så skulle vi uppskatta ett bidrag till vår bröllopsresa". Vissa har frågat vad vi önskar oss och sagt att de hellre köper en present. Och då har vi kort och gott svarat att "ja, såklart ni får göra det - ett bidrag till bröllopsresan är ju inget måste, huvudsaken är att ni kommer" (vilket vi också känner). Men jag håller med er, det är svårt att tänka ut en sak som man vill ha, trots att vi bor i hus, hihi!
<br>
Hur tänker ni med allt som finns kvar? Vi har bland annat kvar att beställa tårta, göra klart festhäftena och vigselprogrammen, beställa dukar, köpa den alkoholfria drickan, beställa det mousserande vinet på systemet och lite sånt... jag vet inte riktigt när jag ska börja med vad?!
<br>
För övrigt så tror jag att jag kommer att få en möhippa till helgen, liksom dig Kärlekens brudpar! Eller egentligen är jag inte säker, men helt plöstligt har alla mina vänner blivit väldigt måna om att ringa mig och berätta vad de ska hitta på i helgen, haha. Får se vad som händer :)
<br>
Kram
Haha, försökte göra radbrytning! Det blev ju inte så bra, nu står det ju <br> på varje tom rad ;)
Svärmor tyckte det såg illa ut att vi skrev "I bröllopspresent önskar vi oss bidrag till vår bröllopsresa" på inbjudningarna. Men jag tror på raka rör och jag tror faktiskt att man gör livet lite lättare för sina gäster när man gör så. Det finns väl en del som går igång på att fixa presenter, men många tycker det ju är jobbigt också.
Jag tror de flesta fattar att vi efter att vi flyttade ihop två lägenheter till en har det mesta vi kan behöva och lite till. Vi har dock på det vanliga svenska sättet försökt understryka att vi verkligen inte förväntar oss massa presenter utan att bara de kommer är vi glada. Men det är ju lite fånigt eftersom knappt någon skulle komma tomhänt till ett bröllop ändå.
Vi skrev oxå som dig Cakes, om att er närvaro är en present nog, men om man önskar att ge oss något så önskar vi bidrag till bröllopsresan. Kommer inte ihåg exakt formulering, men åt det hållet.
Annars börjar vi faktiskt få koll på läget, allt är inköpt, mest festhäftet vi pillar och grejar med nu.
Skönt att höra att jag inte är den ända med lite knepiga drömmar, hahaha, Klänningen har försvunnit, frisören blev försenad, sminket borta, skor försvunnit och trafiken var förjävlig så vi missade vigseln.. Tror det börjar bli lite verkligt nu, innan har det känts som vi planerar en större fest, inte ett bröllop.. men fick mig ett skrattanfall i förra veckan. Såg på min sambo och sa: Jag ska bli din fru. Lät så vuxet! Jag kanske inte insett jag jag blir 30 i samband med bröllopet..
En främmande kvinna kom och och knackade på med ett gulligt leende Hon gav mig ett brev och det stog mitt namn på det jag fattade ingenting, Sen gick hon bara ?? :)
Såhär stod det i brevet:
25 maj 2013, Hej Frida ditt uppdrag!
Ta med dig sköna oömma kläder efter väder, du får inte glömma bad dräkten men du behöver inte ta med dig hand duk. Festkläder och smink är ett måste! bra skor "obs stövlar" men också finskor. En kastrull och elvisp är också bra att ha med sig. Men du får inte glömma att ta med dig valfri leksak och två små strumpor.
Du får ta med dig ett leende och ett glatt humör annars blir inget av, för nu händer det grejer så håll i hatten! Nu kör vi hela natten!! ;)
Du MÅSTE gå och sova i tid för du ska upp med tuppen! Ät en bra frukost annars orkar du inte med allt...Du måste svara på alla samtal. Du kommer bli upphämtad så missa inte bilen! :) Hoppas du kommer ha en fantastisk kväll och att du inte tappar bort din sko.
Du måste vara vaken och redo vid 07.45 på morgonen
Vidare instruktioner kommer via samtal.
Hälsningar dina hemliga beundrare :D
PS. Missa inga samtal för då missar du det roliga.
Ni kan ju ana att jag är förväntansfull ? :) :) :)