Bröllop 29/6-2013
Hej!
Jag är alldeles ny här men jag ska gifta mig med min kärlek den 29/6-2013.
Finns det fler här??
Vore kul att följas åt hela vägen fram under alla förberedelser och ideer. :)
Hej!
Jag är alldeles ny här men jag ska gifta mig med min kärlek den 29/6-2013.
Finns det fler här??
Vore kul att följas åt hela vägen fram under alla förberedelser och ideer. :)
Men i vilket fall är det vädligt snart.. tycker inte det var längesen det var 6 mån kvar..
Va roligt att åka iväg lite Hoppas du hittar något fint
Blir Tyskland här med nästa helg. Fast på söndagen. Är bara lite småfix kvar här med. Tårtsmakning nästa vecka, Tyskland den 26/5, träffa prästen den 29/5, hämta ringen och lämna in våra förlovningsringar för putsning plus att sambons ska graveras då han inte kommer skaffa en ring till. Detta ska vi göra den 30/5. Hämta klänningen från kemtvätten, tvättad och struken den 24/5. Man märker att det börjar närma sej nu för nu börjar allt slutföras och bli klart
Pappa och hans fru var till Tyskland förra helgen. Så nu har vi bunkrat upp med bubbel, öl och vin till festen. Han hade ingen erfarenhet sen tidigare och vet inte om ni har det: var ute i god tid om ni åker till bordershop! Bubblet vi ville ha tog slut och fick inte riktigt lika mkt öl som vi räknat med. Galet... Ska till Stockholm i helgen och träffa min sambos syster och hennes man. Han ska toasta så tänkte passa på att gå genom lite!
Oj då, tog ölen med slut? Eller hann han inte köpa mer? Vi är 4 st som ska dit. Jag, sambon, min mamma och hennes sambo så vi får dela upp oss med vars en lista om det blir tight om tid tänkte jag.
Kan tänka mig att det inte var all öl, men den ena sorten. Och när han skulle tillbaka och ta öl till sig själv var det slut. Vet som sagt inte vad det helt betydde. Men det är nog bra att dela upp sig!
Ja då får vi definitivt göra det! Tack snälla för att du sa till.
Vi valde att skippa Tyskland. Det beror mycket på att vi var på ett annat bröllop för 1.5 månad sedan där åtgången på alkohol var väldigt måttlig. De hade barn med på festen vilket vi också kommer ha och många som körde bil och inte drack alls.
Vi väljer därför att köra på systembolaget eftersom man alltid får sälja tillbaka det som inte går åt. Då kan vi fylla alla kylarna med många olika sorters öl/cider och alla kan få precis vad de vill ha. Skulle allt gå åt så räknade jag ut att det skulle bli 2-3 tusenlappar dyrare än själva alkoholpriset i bordershop - men då tillkommer ju resan som inte är helt gratis. Och för att allt ska gå åt behöver alla bli rejält tankade också och det tror jag inte riktigt kommer hända.
Härifrån är det inte så dyrt att åka till Tyskland. Vi betalar 400 kr per person för att åka en bussresa dit.