• ZandraWestberg

Bröllop 29/6-2013

Hej!

Jag är alldeles ny här men jag ska gifta mig med min kärlek den 29/6-2013.

Finns det fler här??

Vore kul att följas åt hela vägen fram under alla förberedelser och ideer. :)

• Svar på tråden Bröllop 29/6-2013
  • Annica70
    Marjasinus skrev 2013-05-11 22:28:10 följande:
    Vi ska ha utomhusvigsel så jag kör soldans varje kväll... Även om vi har både plan B och plan C så skulle det inte bli samma sak...
    Då ska jag oxå börja så kanske det hjälper
  • Miss JH

Stämmer in i dansen här . Jag kan ju tyvärr inte lägga in bilder i tråden, kan se om jag får in dem i galleriet sen. Vet ni vad jag gjorde? Jag googlade på vädret den 29/6 ända tillbaka till 2006. Och det har varit strålande solsken varje år utom 2007 då det tydligen var en kall juni och det gick ner till bara +1 grad vissa nätter och regnade nästan varje dag. MEN just 29/6 var det uppehåll och varmt men gråmulet. Så vi får hoppas att han den där MR Väder Gud tänker fortsätta följa sitt mönster

• Miss JH

Puh vilken dag! Det där med tälten var ingen lätt historia vill jag lova. Vi har fått tag i 2 tält men insåg att det inte ens skulle räcka med dem. Men tack och lov hittade vi ett tredje tält. Så med lite pusslande fick vi ihop tillräckligt stor yta för att få in alla på. Jisses. Mina nerver har klättrat utanpå kroppen mer än en gång idag . Problemet nu är bara OM det blir ösregn då kommer ju det läcka in från tälttaken eftersom vi fått sätta ihop 3. Panik! Och nån plan B har vi inte. Möjligtvis skulle vi med mycket stjärterum få plats i den ena stugans vardagsrum om vi tömmer det på alla möbler. Lite smått stressad över detta faktiskt. Kollade även upp möjligheten att hyra och det finns många ställen här som hyr ut, de billigaste tar 2500kr för ett tillräckligt stort tält för att få in alla i och då blir det ju ett helt tak och regnar inte in. Så det får väl vara plan C då

• JochP

Miss JH: vi hoppas såklart på solsken så nu slipper tältproblem. Idag har jag beställt min ring!!! Det blev Schalins Himla. Så nu har vi lämnat in våra förlovningsringar på putsning också. I morgon kommer vigselförrättaren hit. Vi ska gå igenom hur vi vill ha vigseln och det enda vi inte har bestämt är vilken dikt vi vill att hon ska läsa. Förslag?

• Miss JH

Åh vad kul. Den ringen är så fin. Jag ska med ha en ring från Schalins, den här www.nordstansguld.se/product/schalins-ouvertyr-verdi-allians/ Fast jag har beställt den i vitguld. Ska dock inte hämta min förrän den 30 maj och då lämna in våra förlovningsringar för putsning och sambons ska graveras då han inte kommer skaffa en till. Vad spännande att träffa vigselförrättaren. Du får berätta om det sen. Det finns ju många fina låttexter som man kan läsa som dikt om man vill.

• Marjasinus

Vi ska ha dikten "Jag fryser om dina händer". 

• JochP

Din ring var ju också jättefin! Jag ska titta på lite låttexter ikväll och se om jag kan hitta nån fin. Har alla era gäster osat nu? Vi har sista dagen 15 maj att svara och det är fortfarande en drös som inte svarat. Antar att det kommer lite samtal de sista dagarna, men jag hoppas att alla kommer ihåg att svara. Vi har fortfarande inte bestämt vilket vin vi ska ha. Har provat hur många sorter som helst känns det som, men vi velar ändå. Vad ska ni har för champagne/mousserande? Vi kommer troligtvis ha en Cava, kommer inte ihåg namnet nu. Har räknat ut att om alla ska ha 2 glas bubbel så behöver vi 28 flaskor....sen plus allt vin, avec och öl. Blir en rolig tripp till systemet känner jag.

• JochP

Marjasinus: det var en riktigt fin dikt! Tycker ofta dikter känns för tillgjorda och klyschiga, men den var trevlig.

• Marjasinus
    JochP skrev 2013-05-12 21:04:52 följande:
    Marjasinus: det var en riktigt fin dikt! Tycker ofta dikter känns för tillgjorda och klyschiga, men den var trevlig.
    Precis min åsikt
  • Marjasinus
    JochP skrev 2013-05-12 21:02:55 följande:
    Din ring var ju också jättefin! Jag ska titta på lite låttexter ikväll och se om jag kan hitta nån fin. Har alla era gäster osat nu? Vi har sista dagen 15 maj att svara och det är fortfarande en drös som inte svarat. Antar att det kommer lite samtal de sista dagarna, men jag hoppas att alla kommer ihåg att svara. Vi har fortfarande inte bestämt vilket vin vi ska ha. Har provat hur många sorter som helst känns det som, men vi velar ändå. Vad ska ni har för champagne/mousserande? Vi kommer troligtvis ha en Cava, kommer inte ihåg namnet nu. Har räknat ut att om alla ska ha 2 glas bubbel så behöver vi 28 flaskor....sen plus allt vin, avec och öl. Blir en rolig tripp till systemet känner jag.
    Vi har 1 juni, men det är många som inte svarat - eller ännu värre de som nämnt till mamma/svärmor att de kommer komma men inte svarat officiellt. Vi vill ju veta om barnen kommer, allergier m m så jag hoppas de fattar att det inte räcker. Men jag skickade ut ett mail ikväll till de som inte svarat och påminde om att sista svarsdatum närmar sig.

Bubbel, vi hade en liten provning förra sommaren och då vann denna: http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?varuNr=7720 men vi får nog ta en tur till systemet denna veckan och se om vi fortfarande gillar den.

Vad gäller vin så dricker vi nästan uteslutande billiga cabernet sauvignon hemma och det kommer vi servera också för det är vi som bestämmer :D
Svar på tråden Bröllop 29/6-2013