• daniiel

Visa DIN brudklänning! :D

Jag vet att det finns trådar där det visas upp klänningar. Det finns också en tråd där man visar upp sig som brud. Jag skulle vilja att denna tråden var ett mellanting. I brudklänninstrådarna är det många som visar upp modellbilder med klänningar och skriver "Jag ska ha denna klänningen." och det är ju jätteroligt visserligen, men jag tycker det är roligare med bilder där personen i fråga bär klänningen.

Nu vill jag se dig i din klänning! Solig

Oavsett om du redan är gift eller ska gifta dig. Oavsett om den är köpt i brudbutik, på blocket, på HM eller beställd från Kina, ja eller om den är vit, röd, rosa eller någon annan färg. Jag hoppas att ni vill visa upp er i er underbara brudklänning Skrattande

Jag är redan gift sedan ett tag tillbaka och såhär såg jag ut i min, Kinaköpta, brudklänning.

Nu hoppas jag som sagt att du vill visa dig i din! GladTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 12:44
    Påpekar igen att du ska bära klänningen (ha den på dig) på bilden/bilderna som du lägger in här! :)

I annat fall hänvisar jag till de andra "brudklänningstrådarna" som finns.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 17:58
    Jag påminner om något som många redan skrivit:

Snälla - när ni citerar inlägg.
    -Plocka bort bilderna från inlägget ni citerar (markera och ta bort)
    -Alternativt, förminska bilderna (Markera och dra i ena hörnet)

Om ni inte kan göra något av ovanstående saker så skriv personens nick i fet-text i början av inlägget istället så slipper det bli så rörigt.
  • Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D
  • maxmamma
    FruHassel skrev 2012-12-26 19:37:10 följande:
    UPP MED KLÄNNINGEN!!! En brud är en brud och vacker som bara den oavsett figur ... Är du gift?! Ska du gifta dig?! Vad känns fel med klänningen? När är den stora dagen? KRAAAAAM
    jag gifter mig 12/1 så det är bara drygt två veckor kvar. jag var så glad när jag köpte klänningen o trodde jag oxå kunde bli fin.

men allt jag ser är en fet ful kropp som jag ska försöka dölja i en fin klänning.

jag ska försöka våga lägga ut nån bild på mig sen när vi gift oss, men är så rädd att  bli hånad o utskrattad för hur jag ser ut.

jag har varit mobbad o trakaserad, misshandlad större delen av mitt liv, äntligen hittade jag en man som är snäll o älskar mig trots att jag är som jag är o få gifta mig med mina drömmars man....

men är så rädd att jag ska bli utbuad...

tack för ditt svar o stöttning 
  • zoooda
    maxmamma skrev 2012-12-26 22:05:47 följande:
    jag gifter mig 12/1 så det är bara drygt två veckor kvar. jag var så glad när jag köpte klänningen o trodde jag oxå kunde bli fin.

men allt jag ser är en fet ful kropp som jag ska försöka dölja i en fin klänning.

jag ska försöka våga lägga ut nån bild på mig sen när vi gift oss, men är så rädd att  bli hånad o utskrattad för hur jag ser ut.

jag har varit mobbad o trakaserad, misshandlad större delen av mitt liv, äntligen hittade jag en man som är snäll o älskar mig trots att jag är som jag är o få gifta mig med mina drömmars man....

kan nästan garantera att du bara kmmer få positivt gensvar på dej o din klänning.. känner med dej <3
  • maxmamma
    pamjofre skrev 2012-12-26 12:19:54 följande:

jag har kollat i butik och hittat den modell men beställt den från en kinasida, inget fel på klänningen den är hur fin som helst.

Bara mitt dåliga självförtroende efter åratals mobbing, trakaserier o misshandel som gör att jag ser ner på mig själv o hur dum o ful o misslyckad jag är...

jag vet att min blivande älskar mig  fast jag inte är modellsnygg men jag skäms endå o är så rädd att bli utskrattad...

tack för dina vänliga ord,  det värmde i ett sorgset hjärta. 
  • stormhelen
    maxmamma skrev 2012-12-26 22:05:47 följande:

Jag förstår verkligen hur du känner då jag också har varit mobbad en stor del av min skolgång.

Men här på BT skulle jag inte tro att någon hånar dig, snarare tvärt om, och era vänner och släcktingar är ju just vänner och släcktingar så de borde inte säga något nedlåtande, iaf så borde folk ha mer vett än så i sig. Kramisar!

• maxmamma
    Chicita skrev 2012-12-26 18:35:08 följande:
    Vet du... Det är precis det där jag vill se...

Men jag är så ful o tjock o misslyckad, är så rädd att bli utskrattad..

jag har så tjock mage så folk frågar om jag är gravid o så får jag stå o förklara att jag bara är jävlig fet, vet du hur ledsamt o förnedrande det känns?? jag skäms så över mig själv...

jag tror inte du sitter o tänker jaha hon var ju ful tur att jag är snyggare än henne, jag vet  att det är jag o min sorgsna själ o hjärta som tror att folk tänker så...

jag  vill inte vara modellsnygg, bara se normalsnygg ut o få lite bättre självförtroende o självkänsla...

jag ska få terapi-hjälp för många av mina problem som jag måste bearbeta bort för att kunna må någorlunda normalt bra

tyckte du var underbart vacker på de kort jag har kollat hittills o du ser inte ut att vara 48 i storlek o inga dubbelhakor heller vad jag kunde se trodde du var i storlek 42.

jag hoppas jag oxå kan slappna av o njuta av vår stora dag o känna mig fin inför min blivande o resten av familj o vänner. vill verkligen få känna mig vacker för en gångs skull.

Du kan ju kolla på mina bilder och kanske känna att "vågar hon så vågar jag".

ska verkligen försöka våga jag oxå o lägga ut lite bilder på vår dag när vi har gift oss, är ju ca 2 veckor kvar innan bröllopet är..

Kram på dig Solig 

tack chicita för alla vänliga ord o för peppningen, sånt värmer i ett sorgset hjärta... 
  • pamjofre

Du kommer vara hur fin som hälst på din bröllopsdag maxmamma!! Önskar dig all lycka med ditt kommande bröllop! Kram!

• Imke1977

Åhh sitter och tittar på alla underbara ljuvliga klänningar och önskar att jag fick gifta mig en gång till. OJ vad vackra ni är tjejer! Ni har något helt underbart och fantastiskt framför er

• Chicita
    maxmamma skrev 2012-12-26 22:24:43 följande:
    Jag har också mage... Och rumpa, lår, tjocka armar osv.

Jag har fuskat lite genom att använda en underklänning som håller in lite och i alla fall slätar ut en del.
    Det hjälper en hel del på självförtroendet faktiskt. Även om man inte blir modellsmal, så ser man lite mindre ut än man brukar och det är ju inte illa det Solig

Och sen är det det där med att på bröllopsdagen strålar man på ett sätt man inte annars brukar göra. Man är piffad i håret och lite extra snyggt sminkad och världen är underbar.
    Det är en rätt skön känsla faktiskt Solig
  • Tilda93

MAXMAMMA: Du är säkert jätte vacker kära du!!! Vill jätte gärna se din klänning på dig :)

Och som Daniiel säger man kan ha underklänning osv, jag ska ha en Korsett och en midjegördel för att det ska bli snyggt och i klänningen framhäver det lite mer former :)

Vi vill se MAXMAMMA i sin klänning!! :D

{#emotions_dlg.flower}

• Grodprinsens brud

Inte jordens bästa bild men jag står vid tillfället uppflugen på en stol i ett ganska trångt rum hos min mamma  för att inte sambon skulle se mig =) Får lägga in en bild på håll där man ser allt när jag har haft den hos sömmerskan för småfix och hos tvätteriet för pressning... 

Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D