• daniiel

Visa DIN brudklänning! :D

Jag vet att det finns trådar där det visas upp klänningar. Det finns också en tråd där man visar upp sig som brud. Jag skulle vilja att denna tråden var ett mellanting. I brudklänninstrådarna är det många som visar upp modellbilder med klänningar och skriver "Jag ska ha denna klänningen." och det är ju jätteroligt visserligen, men jag tycker det är roligare med bilder där personen i fråga bär klänningen.

Nu vill jag se dig i din klänning! Solig

Oavsett om du redan är gift eller ska gifta dig. Oavsett om den är köpt i brudbutik, på blocket, på HM eller beställd från Kina, ja eller om den är vit, röd, rosa eller någon annan färg. Jag hoppas att ni vill visa upp er i er underbara brudklänning Skrattande

Jag är redan gift sedan ett tag tillbaka och såhär såg jag ut i min, Kinaköpta, brudklänning.

Nu hoppas jag som sagt att du vill visa dig i din! GladTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 12:44
    Påpekar igen att du ska bära klänningen (ha den på dig) på bilden/bilderna som du lägger in här! :)

I annat fall hänvisar jag till de andra "brudklänningstrådarna" som finns.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 17:58
    Jag påminner om något som många redan skrivit:

Snälla - när ni citerar inlägg.
    -Plocka bort bilderna från inlägget ni citerar (markera och ta bort)
    -Alternativt, förminska bilderna (Markera och dra i ena hörnet)

Om ni inte kan göra något av ovanstående saker så skriv personens nick i fet-text i början av inlägget istället så slipper det bli så rörigt.
  • Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D
  • aviman
    Mandala skrev 2013-01-02 22:23:41 följande:
    Tack! Kul att du tycker den passar bra på mig. Undrar hur man gör med släpet om det är jättetråkigt väder, det kommer ju bli jättesmutsigt, eller Får ha någon som är släpbärare Brudnäbbarna kanske.
    Haha, jag är verkligen inte en noga människa. Inte ens med brudklänningen :D Jag köpte visserligen min från kina så andrahandsvärdet är inte så stort, till skillnad från din som är köpt i butik.
    Men när bröllopet var slut, vi gifte oss i november, så gick jag och mannen hem - med släpet utsläppt. Det hade regnat hela dagen och det låg grus över hela vägen. Släpet blev grått och jäkligt, men det var härligt att liksom få göra klänningen till "min" på riktigt.
    "Nu är den förstörd så nu är den definitivt min, och ingen annan kommer nånsin vilja ha den" - typ Skrattande

Annars, så kan du ju alltid be en sömmerska sy dit någon sorts krok eller knapp som du kan knäppa upp släpet på. Jag sydde dit en för hand när klänningen kommit hem, det satt uppe nästan hela kvällen förutom när jag gick hem - haha, ironin! Glad
  • stormhelen
    Mandala skrev 2013-01-02 22:23:41 följande:
    Tack! Kul att du tycker den passar bra på mig. Undrar hur man gör med släpet om det är jättetråkigt väder, det kommer ju bli jättesmutsigt, eller Får ha någon som är släpbärare Brudnäbbarna kanske.

Haha, ja jag har funderat  (och oroat mig) för samma sak. Tungan ute Brudnäbbar och/eller tärnor kan ju alltid nyttjas till att bära släpet som du sa. Flört Drömmer

Men aviman kom ju med bra förslag med att låta sy en "krock" som man kan hålla upp släpet med. Har för mig att en sådan finns sydd på insidan av klänningen jag har köpt. Jag får undersöka saken närmare när den kommer, vilket den borde göra i april.

• stormhelen

haha, det ska stå krok inte krock. Tungan ute Hur syr man in krockar igentligen? Mohahaha

• johannaochdennis

Äntligen hittade jag den, efter körande lite överallt för att hitta DEN. Gick in med inställningen att jag kunde prova allt, för att se vad som skulle tänkas passa. Men till slut så fick jag på mig denna något enkla klänning och jag visste direkt att DEN ska jag ha!

• johannaochdennis

Oj glömde bilden, hahaha.. Kanske inte mycket för välden, men den kändes så JAG.

• LindaCalle

Riktigt fin Johannaochdennis! I like a lot! Var har du köpt den och vad fick du ge? Är det nån detalj där på andra sidan som jag tycker mig skymta eller?

• Bewi

beställde min klänning från dinobridal och är supernöjd :) klänning inklusive expressfrakt blev ca 1100kr. nu kan jag knappt vänta tills det är dags attn verkligen ta på mig den på riktigt :)

• johannaochdennis

Nej ingen mer detalj, jag provade dock med ett band runt midjan, det var också jätte fint till, för att ge lite mer detalj. Men tror ändå jag ska ha den så enkel å fin som den e :)

Köpte den på Emilianos i kungälv =) 2200:- betalade jag! Är jätte nöjd med det priset!

LindaCalle skrev 2013-01-03 16:54:20 följande:
    Riktigt fin Johannaochdennis! I like a lot! Var har du köpt den och vad fick du ge? Är det nån detalj där på andra sidan som jag tycker mig skymta eller?
Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D