• daniiel

Visa DIN brudklänning! :D

Jag vet att det finns trådar där det visas upp klänningar. Det finns också en tråd där man visar upp sig som brud. Jag skulle vilja att denna tråden var ett mellanting. I brudklänninstrådarna är det många som visar upp modellbilder med klänningar och skriver "Jag ska ha denna klänningen." och det är ju jätteroligt visserligen, men jag tycker det är roligare med bilder där personen i fråga bär klänningen.

Nu vill jag se dig i din klänning! Solig

Oavsett om du redan är gift eller ska gifta dig. Oavsett om den är köpt i brudbutik, på blocket, på HM eller beställd från Kina, ja eller om den är vit, röd, rosa eller någon annan färg. Jag hoppas att ni vill visa upp er i er underbara brudklänning Skrattande

Jag är redan gift sedan ett tag tillbaka och såhär såg jag ut i min, Kinaköpta, brudklänning.

Nu hoppas jag som sagt att du vill visa dig i din! GladTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 12:44
    Påpekar igen att du ska bära klänningen (ha den på dig) på bilden/bilderna som du lägger in här! :)

I annat fall hänvisar jag till de andra "brudklänningstrådarna" som finns.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 17:58
    Jag påminner om något som många redan skrivit:

Snälla - när ni citerar inlägg.
    -Plocka bort bilderna från inlägget ni citerar (markera och ta bort)
    -Alternativt, förminska bilderna (Markera och dra i ena hörnet)

Om ni inte kan göra något av ovanstående saker så skriv personens nick i fet-text i början av inlägget istället så slipper det bli så rörigt.
  • Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D
  • PimPim83
    Grodprinsens brud skrev 2012-12-27 18:54:27 följande:
    Inte jordens bästa bild men jag står vid tillfället uppflugen på en stol i ett ganska trångt rum hos min mamma  för att inte sambon skulle se mig =) Får lägga in en bild på håll där man ser allt när jag har haft den hos sömmerskan för småfix och hos tvätteriet för pressning... 

Jättefin klänning! Var har du köpt den?
  • Grodprinsens brud

Kinaklänning via Tradera. Ganska snabb frakt och tyget kändes bra.. Behöver fixa lite stygn här och var men annars är jag nöjd =) Lyckades till och med få rätt storlek!

• lordoz

Min klänning (som jag hoppas fungerar) ligger just nu på närmaste macken och ska hämtas... Men med tanke på att sambon är bortrest och jag inte tänker gå dit i ishalkan som är här, så får den ligga där några dagar till!

Återkommer med bild om jag får på mig den.. :)

• Nutsoba

Har hittat min klänning! Blev inte vad jag trodde att det skulle bli (som vanligt haha), men jag är jättenöjd! Och en bra bit under budget dessutom Flört Köpt på Lillys i Stockholm.

Inte den bästa bilden då min telefonkamera är gammal, men alltid något. Jag får lägga upp en bättre bild när jag får hem den i januari Solig

• Emsofia
    Nutsoba skrev 2012-12-28 16:28:54 följande:
    Har hittat min klänning! Blev inte vad jag trodde att det skulle bli (som vanligt haha), men jag är jättenöjd! Och en bra bit under budget dessutom Flört Köpt på Lillys i Stockholm.

Inte den bästa bilden då min telefonkamera är gammal, men alltid något. Jag får lägga upp en bättre bild när jag får hem den i januari Solig

Jättefin klänning! den klär dig väldigt bra!!
  • CharliesChoice
    Pörcy skrev 2012-12-22 19:37:41 följande:

Jag tycker inte att du behöver ha nån BH under när den sitter så där bra! Och den är jättefin! Absolut inte omodern. Frågan är väl mest om du vill använda hennes klänning eller ej. Jag skulle nog ha tagit en ganska underkjol som inte gör att den blir "stor" i kjolen utan bara så att den lägger sig slätt och fint. Hade hon nån underkjol när hon gifte sig?

Den satt iaf klockrent och du passar bra i modellen!

Tack Pörcy, Pimpim83 och Stormhelen för kommentarerna! Jag tycker själv inte den känns omodern.. Men jag vet med mig att jag inte har nån koll på "mode" osv så lika bra att fråga folk som vet lite bättre! Den passar rätt så bra men är för liten i bysten, syns kanske inte så bra men hade lite problem, spec när jag satte mig ner, haha!

Pörcy jag är bra nyfiken på vilket ord du glömt, du skriver "..tagit en ganska (?) underkjol.." Menar du ganska liten? Ganska smal? Har googlat runt o hittar några med metallringar i, känns inte som jag vill ha en sån. Sen finns det ju dom här tyllkjolarna, men det finns ju så många sorter?! Svägerskan tror inte hon hade nån, och det ser inte ut som det på bilderna. Ingen underkjol funnen i svärmors lager heller.
  • CharliesChoice
    maxmamma skrev 2012-12-26 22:05:47 följande:
    jag gifter mig 12/1 så det är bara drygt två veckor kvar. jag var så glad när jag köpte klänningen o trodde jag oxå kunde bli fin.

men allt jag ser är en fet ful kropp som jag ska försöka dölja i en fin klänning.

jag ska försöka våga lägga ut nån bild på mig sen när vi gift oss, men är så rädd att  bli hånad o utskrattad för hur jag ser ut.

jag har varit mobbad o trakaserad, misshandlad större delen av mitt liv, äntligen hittade jag en man som är snäll o älskar mig trots att jag är som jag är o få gifta mig med mina drömmars man....

men är så rädd att jag ska bli utbuad...

tack för ditt svar o stöttning 
    Ååå maxmamma jag blir så ledsen när jag läser dina inlägg. Jag är alldeles säker på att du ser fantastisk ut i din klänning, du är kär, du ska gifta dig med din drömman och du tycker klänningen är fin =du kommer se strålande ut!

Jag är också säker på att du inte kommer att bli utbuad, vem i helskotta skulle bua på en brud?!

Skickar allt pepp i världen till dig!! *kram
  • CoG

Verkligen superfin på dig!!

Nutsoba skrev 2012-12-28 16:28:54 följande:

• Grodprinsens brud

Jag måste bara puffa för säljaren av min klänning. Fast det var en kinaklänning så klagade jag på det jag måste fixa till hos sömmerskan och hon betalade TILLBAKS femhundra kronor! Säljaren Anaba på Tradera.. 

Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D