• daniiel

Visa DIN brudklänning! :D

Jag vet att det finns trådar där det visas upp klänningar. Det finns också en tråd där man visar upp sig som brud. Jag skulle vilja att denna tråden var ett mellanting. I brudklänninstrådarna är det många som visar upp modellbilder med klänningar och skriver "Jag ska ha denna klänningen." och det är ju jätteroligt visserligen, men jag tycker det är roligare med bilder där personen i fråga bär klänningen.

Nu vill jag se dig i din klänning! Solig

Oavsett om du redan är gift eller ska gifta dig. Oavsett om den är köpt i brudbutik, på blocket, på HM eller beställd från Kina, ja eller om den är vit, röd, rosa eller någon annan färg. Jag hoppas att ni vill visa upp er i er underbara brudklänning Skrattande

Jag är redan gift sedan ett tag tillbaka och såhär såg jag ut i min, Kinaköpta, brudklänning.

Nu hoppas jag som sagt att du vill visa dig i din! GladTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 12:44
    Påpekar igen att du ska bära klänningen (ha den på dig) på bilden/bilderna som du lägger in här! :)

I annat fall hänvisar jag till de andra "brudklänningstrådarna" som finns.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 17:58
    Jag påminner om något som många redan skrivit:

Snälla - när ni citerar inlägg.
    -Plocka bort bilderna från inlägget ni citerar (markera och ta bort)
    -Alternativt, förminska bilderna (Markera och dra i ena hörnet)

Om ni inte kan göra något av ovanstående saker så skriv personens nick i fet-text i början av inlägget istället så slipper det bli så rörigt.
  • Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D
  • Pörcy
    Elino79 skrev 2012-12-22 18:14:20 följande:

Här kommer en spetsklänning till! Men får tyvärr inte ha den "på riktigt" förrän juni 2013.
    Wow va snygg den var på dig!! Passar perfekt!
  • Pörcy
    CharliesChoice skrev 2012-12-22 18:49:02 följande:
    Hej!

Vilka fina klänningar ni alla har! Jag hade beställt en enkel balklänning -fast i Ivory, när jag spontant provade svägerskans tio år gamla Nixa hemma hos svärmor. Trodde ju aldrig jag skulle komma i den men den satt som en smäck och jag kände mig så FIN! Den är lite trång i tutt-området, men jag tänker mig att kanske gå ner ett par kilo så borde det väl lösa sig?

Nu till frågan, vad har man under? Kan fråga svägerskan men tänkte börja här. Nu praovade jag helt utan BH, kan man ha det? Visst ska man ha nån underkjol..? Eller? Vad ska man ha för sjal eller så? Tar tacksamt emot alla kommentarer! Är det nån som tycker den ser omodern ut? (Ev är detta lite OT eftersom det tekniskt sett inte är MIN klänning, men hoppas d går bra ändå!)

Jag tycker inte att du behöver ha nån BH under när den sitter så där bra! Och den är jättefin! Absolut inte omodern. Frågan är väl mest om du vill använda hennes klänning eller ej. Jag skulle nog ha tagit en ganska underkjol som inte gör att den blir "stor" i kjolen utan bara så att den lägger sig slätt och fint. Hade hon nån underkjol när hon gifte sig?

Den satt iaf klockrent och du passar bra i modellen!

• stormhelen
    Solborga skrev 2012-12-22 18:09:28 följande:
    Underbart vacker! Hade själv velat ha en i spets, men det blev inte så.

Tack. Solig Jag är jätte nöjd med klänningen, längtar tills den kommer.

Som jag skrev tidigare så var jag från början inte inne på spetts utan en klänning i satäng. Men när jag provade denna så kändes det helt rätt, (tycker spetsen är så otroligt fin) så det blir ju inte alltid som man har tänkt sig. Det viktigaste är ju trotts allt att man själv är nöjd med den klänningen man ska bära. ^_^

Hur ser din klänning ut?

• stormhelen
    CharliesChoice skrev 2012-12-22 18:49:02 följande:
    Nu till frågan, vad har man under? Kan fråga svägerskan men tänkte börja här. Nu praovade jag helt utan BH, kan man ha det? Visst ska man ha nån underkjol..? Eller? Vad ska man ha för sjal eller så? Tar tacksamt emot alla kommentarer! Är det nån som tycker den ser omodern ut? (Ev är detta lite OT eftersom det tekniskt sett inte är MIN klänning, men hoppas d går bra ändå!)

Vill börja med att säga att det är en jätte fin klänning som du har på dig.

I bröllopsbutiken där jag köpte min klänning så ställde jag just den frågan, och de sa att när det gäller klänningar som har inbyggda korsetter så är det inte nödvändigt att ha b-h på sig, men man kan givetvis ha det på sig om man känner sig mer bekäm i det. När klännigen inte har en inbyggd korsett kan det skönt att få lite söd för bysten. Jag tycker att du kan prova både med och utan b-h när du har klänningen på dig och se vad du själv trivs bäst i.

• JossanKossan

Underbart fin spetsklänning, var kommer den ifrån?

• stormhelen
    JossanKossan skrev 2012-12-22 20:43:48 följande:
    Underbart fin spetsklänning, var kommer den ifrån?
    Vem är det du frågar? Flört
  • JossanKossan

Hoppsan, där hängde inte citeringen med, men det var riktat till dig:)

• stormhelen
    JossanKossan skrev 2012-12-23 08:39:32 följande:
    Hoppsan, där hängde inte citeringen med, men det var riktat till dig:)

Haha, jaha. Det har ju varit så många fina spetsklänningar här på tråden, så det var lika bra att fråga så att "rätt" person kunde svara dig. Flört

Tack, Solig Ja, den är helt underbar.

Klänningen är en Pronovias, modell: Uceda. Jag köpte den i Stockholm på Milagro. (Men de säljer det märket i andra butiker också).

Jätte bra butik och tjejerna är super gulliga och kunniga.

• stormhelen
    Elino79 skrev 2012-12-22 18:14:20 följande:

Här kommer en spetsklänning till! Men får tyvärr inte ha den "på riktigt" förrän juni 2013.

Super fin klänning, och den passar dig jätte bra! Du ser väldigt slank och eligant ut i den tycker jag. =)

Haha, jag förstår hur du känner dig, jag måste vänta på att få bära min tills i september (om man nu inte räknar med att man kanske måste in till butiken igen i sommar för att få den insydd. Jag håller på att försöka gå ner i vikt).

Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D