• daniiel

Visa DIN brudklänning! :D

Jag vet att det finns trådar där det visas upp klänningar. Det finns också en tråd där man visar upp sig som brud. Jag skulle vilja att denna tråden var ett mellanting. I brudklänninstrådarna är det många som visar upp modellbilder med klänningar och skriver "Jag ska ha denna klänningen." och det är ju jätteroligt visserligen, men jag tycker det är roligare med bilder där personen i fråga bär klänningen.

Nu vill jag se dig i din klänning! Solig

Oavsett om du redan är gift eller ska gifta dig. Oavsett om den är köpt i brudbutik, på blocket, på HM eller beställd från Kina, ja eller om den är vit, röd, rosa eller någon annan färg. Jag hoppas att ni vill visa upp er i er underbara brudklänning Skrattande

Jag är redan gift sedan ett tag tillbaka och såhär såg jag ut i min, Kinaköpta, brudklänning.

Nu hoppas jag som sagt att du vill visa dig i din! GladTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 12:44
    Påpekar igen att du ska bära klänningen (ha den på dig) på bilden/bilderna som du lägger in här! :)

I annat fall hänvisar jag till de andra "brudklänningstrådarna" som finns.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 17:58
    Jag påminner om något som många redan skrivit:

Snälla - när ni citerar inlägg.
    -Plocka bort bilderna från inlägget ni citerar (markera och ta bort)
    -Alternativt, förminska bilderna (Markera och dra i ena hörnet)

Om ni inte kan göra något av ovanstående saker så skriv personens nick i fet-text i början av inlägget istället så slipper det bli så rörigt.
  • Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D
  • Memsan

I min San Patrick klänning ifrån rafaelas i norrköping. Hon fick sy dit axelbanden efter mina önskemål.

1a bilden. Här kan man se att översta tyget delar på sig när jag går. Här är förresten direkt efter att vi har blivit förklarade makar. Står och väntar på att min tärna ska sluta fippla med släpet och ge mig min bukett så att vi kan gå innan låten tar slut.

2a bilden,när jag går uppför "altaret" så inser jag att min fina slöja fastnar i golvet så jag fick hålla fast den medan jag gick. Tyvärr så fastnade den ordentligt i golvet när vi hade våran utgångsmarsch och slets av ifrån mitt huvud. Men när det gäller klänningen så ser man släpet och fallet.
    Jag valde att inte ha en underkjol till den här klänningen för att jag ville få en "Liv Tyler i alv-klänningen" känsla.

Haha, ja en sån dag. Fullt av liknande missöden men men vad gör det om 100 år? ^.^
  • stormhelen
    Memsan skrev 2012-12-28 22:30:54 följande:
    I min San Patrick klänning ifrån rafaelas i norrköping. Hon fick sy dit axelbanden efter mina önskemål.

1a bilden. Här kan man se att översta tyget delar på sig när jag går. Här är förresten direkt efter att vi har blivit förklarade makar. Står och väntar på att min tärna ska sluta fippla med släpet och ge mig min bukett så att vi kan gå innan låten tar slut.

2a bilden,när jag går uppför "altaret" så inser jag att min fina slöja fastnar i golvet så jag fick hålla fast den medan jag gick. Tyvärr så fastnade den ordentligt i golvet när vi hade våran utgångsmarsch och slets av ifrån mitt huvud. Men när det gäller klänningen så ser man släpet och fallet.
    Jag valde att inte ha en underkjol till den här klänningen för att jag ville få en "Liv Tyler i alv-klänningen" känsla.

Haha, ja en sån dag. Fullt av liknande missöden men men vad gör det om 100 år? ^.^

Wow, jätte vacker klänning, och som du säger lite "alv-lik."

Super graciös klänning, så fint att det glittrar lite i den också, det är så vackert när man rör på sig.

Du bär upp klännigen väldigt bra.

haha, ja missöden ska man nog räkna med även om det är svårt att veta vad som kan tänkas hända i för väg. Vem hade tex tippat att din slöja skulle fastna i golvet?!

Hoppas att det gick bra iaf och att du inte gjorde dig illa och att slöjan inte gick sönder eller något sådant.

• maxmamma
    CharliesChoice skrev 2012-12-28 17:29:53 följande:
    Ååå maxmamma jag blir så ledsen när jag läser dina inlägg. Jag är alldeles säker på att du ser fantastisk ut i din klänning, du är kär, du ska gifta dig med din drömman och du tycker klänningen är fin =du kommer se strålande ut!

Jag är också säker på att du inte kommer att bli utbuad, vem i helskotta skulle bua på en brud?!

Skickar allt pepp i världen till dig!! *kram
    tror du jag kan bli fin?? jag skäms över min fula kropp, jag är inte vacker alls...önskade så innerligt att jag oxå ska kunna bli en fin brud men sanningen ser ut som den gör...

jag får hoppas nån tycker jag är fin på bröllopet så jag kanske vågar lägga ut en bild här sen o visa, läser alla andras inlägg o ser vad vacker alla är då rinner tårarna ner på kinderna...

tur att sambon inte ser hur jag sitter o gråter, då skulle jag skämmas ännu mer om han såg mig gråta.

han vet om min bakgrund men jag har så svårt att tro att nån kan älska mig o vara snäll mot mig...jag är så van att få höra hur ful o äcklig o dum i huvudet jag är  o sen åka på stryk så blodet rinner...

jag är så glad att jag hittat hit till BT o får prata med så vänliga o snälla människor som inte dömer ut mig på en gång, det betyder oerhört mycket för mig att få prata här med vänligt sinnade människor  så jag  känna mig som en människa o inte ett odjur.
    tack än en gång för dina vänliga ord, det värmer i ett sorgset hjärta.Hjärta 
  • Brudivinter2012
    maxmamma skrev 2012-12-29 00:29:58 följande:
    tror du jag kan bli fin?? jag skäms över min fula kropp, jag är inte vacker alls...önskade så innerligt att jag oxå ska kunna bli en fin brud men sanningen ser ut som den gör...

jag får hoppas nån tycker jag är fin på bröllopet så jag kanske vågar lägga ut en bild här sen o visa, läser alla andras inlägg o ser vad vacker alla är då rinner tårarna ner på kinderna...

tur att sambon inte ser hur jag sitter o gråter, då skulle jag skämmas ännu mer om han såg mig gråta.

han vet om min bakgrund men jag har så svårt att tro att nån kan älska mig o vara snäll mot mig...jag är så van att få höra hur ful o äcklig o dum i huvudet jag är  o sen åka på stryk så blodet rinner...

jag är så glad att jag hittat hit till BT o får prata med så vänliga o snälla människor som inte dömer ut mig på en gång, det betyder oerhört mycket för mig att få prata här med vänligt sinnade människor  så jag  känna mig som en människa o inte ett odjur.
    Men :(

Det handlar inte om att du ska ha en kropp som är fin och smal. Du kommer att vara så vacker oavsett! Dels för att du kommer att vara Brud och då är man automatiskt vacker och dels för att du kommer att vara så himla glad den dagen att det kommer att stråla om dig.

Du har en underbar man som älskar dig och som vill gifta sig med dig. Oavsett vad du och ditt självförtroende säger till dig så ser andra något annat. Du är snäll, omtänksam, rar och har ett stort hjärta. Det märker jag bara här på dina inlägg i olika trådar. 

Att du tvekar på att du kan bli älskad har absolut med din bakgrund att göra och är helt förståligt med tanke på vad du har gått igenom. Men stanna upp och inse två saker. 1. Du är älskad! 2. Det spelar ingen roll om du har mage eller lår, du är fin ändå och om andra kan se det (vilket de tydligen kan) så borde du också kunna se det ♥.

Och sen vill jag också säga att jag tror inte alls att din sambo hade skämts över att du sitter och gråter över att du tror att du inte är vacker. Snarare kommer han bli väldigt ledsen över att du är ledsen.  

Stor kram! 
  • Hoffsennanen Tottoplex

Maxmamma; kom igen nu! Ryck upp dig! Antingen inser man hur man ser ut och accepterar det. Eller så gör man mågot åt det? Kom igen!! Ska din hjärna få bestämma hur du känner? Positiva tankar tack!

• FrökenMäkelä
    maxmamma skrev 2012-12-29 00:29:58 följande:

han vet om min bakgrund men jag har så svårt att tro att nån kan älska mig o vara snäll mot mig...jag är så van att få höra hur ful o äcklig o dum i huvudet jag är o sen åka på stryk så blodet rinner...

jag är så glad att jag hittat hit till BT o får prata med så vänliga o snälla människor som inte dömer ut mig på en gång, det betyder oerhört mycket för mig att få prata här med vänligt sinnade människor så jag känna mig som en människa o inte ett odjur.

Klart du kan bli fin! Här har du en till som har ett självförtroende som är nere i kloaken :( Har aldrig tyckt att jag varit snygg fast jag vägde 60kg tyvärr så är det många kilon sen jag hade den vikten. Men det har gett mig två underbara barn, har en sambo som älskar mig fast jag inte ser ut som jag gjorde när vi träffades.

Utseendet är inte det som gör en vacker det är det som strålar inifrån, mår själen bra så syns det ut och då blir man vacker. Fråga din blivande vad det är han älskar med dig och fokusera på det och få det att göra så du mår bättre.

Du verkar ha varit med om något offatbart hemskt med din förra man, inget någon ska behöva genomlida. Har du varit och fått hjälp, prata ut om det och få bearbetat känslorna.

Jag tror du garanterat kommer vara vacker på din dag, men du måste tillåta dig själv att få vara det också!

Kram och hoppas alla inlägg kan få dig att må lite bättre.

• Pörcy
    CharliesChoice skrev 2012-12-28 17:26:33 följande:
    Tack Pörcy, Pimpim83 och Stormhelen för kommentarerna! Jag tycker själv inte den känns omodern.. Men jag vet med mig att jag inte har nån koll på "mode" osv så lika bra att fråga folk som vet lite bättre! Den passar rätt så bra men är för liten i bysten, syns kanske inte så bra men hade lite problem, spec när jag satte mig ner, haha!

Pörcy jag är bra nyfiken på vilket ord du glömt, du skriver "..tagit en ganska (?) underkjol.." Menar du ganska liten? Ganska smal? Har googlat runt o hittar några med metallringar i, känns inte som jag vill ha en sån. Sen finns det ju dom här tyllkjolarna, men det finns ju så många sorter?! Svägerskan tror inte hon hade nån, och det ser inte ut som det på bilderna. Ingen underkjol funnen i svärmors lager heller.

Haha, oj då! :-P Jag skulle skiva en ganska nätt underkjol.. Kanske med en liten (inte så vid) metallring i botten bara för att få ut kjolen som sagt, absolut inte för att göra den större! Lycka till!

• LindaCalle
    Nutsoba skrev 2012-12-28 16:28:54 följande:
    Har hittat min klänning! Blev inte vad jag trodde att det skulle bli (som vanligt haha), men jag är jättenöjd! Och en bra bit under budget dessutom Flört Köpt på Lillys i Stockholm.

Inte den bästa bilden då min telefonkamera är gammal, men alltid något. Jag får lägga upp en bättre bild när jag får hem den i januari Solig

Jag har fullkomligt fastnat för din klänning, sååå snygg den är!!
    Och sitter som en smäck med ju!

Får man lov att fråga vad den kostade, samt hur lång etc du är( vilken stl är det på klänningen på bilden?)
    Riiiktigt snygg! 
  • Nutsoba
    LindaCalle skrev 2012-12-30 20:50:10 följande:
    Jag har fullkomligt fastnat för din klänning, sååå snygg den är!!
    Och sitter som en smäck med ju!

Får man lov att fråga vad den kostade, samt hur lång etc du är( vilken stl är det på klänningen på bilden?)
    Riiiktigt snygg! 
    Ser nu när jag kikar in att ni är flera som har kommenterat på min klänning. Tackar, tackar för era fina kommentarer! Solig

LindaCalle: Klänningen kostade 4 798kr. Jag är 176cm lång och har storlek 38 på mig (ovanligt då jag är strl 40 annars, så den kan vara lite stor i storlekarna). Jag har dock också klackar på mig på 7 cm (mina tänka brudskor). Klänningen behöver inte ändras över huvudtaget för min del. Jag ska dock gå ner en 2-3 kg (väger 75kg på bilden) och träna armarna lite tills bröllopet haha Flört
  • maxmamma
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2012-12-29 10:46:33 följande:
    Maxmamma; kom igen nu! Ryck upp dig! Antingen inser man hur man ser ut och accepterar det. Eller så gör man mågot åt det? Kom igen!! Ska din hjärna få bestämma hur du känner? Positiva tankar tack!
    jo jag ska göra nått åt det hela genom att genomgå en gastric by pas operation i slutet av mars som det ser ut nu iaf.

jag försöker rycka upp mig med både mediciner o terapi. men det går sakta framåt o det har varit ännu värre i det dåliga måendet förut om jag jämför med nu.

jag försöker inse att sambon älskar mig trots alla fina valkar på magen, o jag försöker tänka positivt men det går inte hela vägen ända fram tyvärr...

men jag ska fortsätta försöka rycka upp mig Skäms
Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D