• daniiel

Visa DIN brudklänning! :D

Jag vet att det finns trådar där det visas upp klänningar. Det finns också en tråd där man visar upp sig som brud. Jag skulle vilja att denna tråden var ett mellanting. I brudklänninstrådarna är det många som visar upp modellbilder med klänningar och skriver "Jag ska ha denna klänningen." och det är ju jätteroligt visserligen, men jag tycker det är roligare med bilder där personen i fråga bär klänningen.

Nu vill jag se dig i din klänning! Solig

Oavsett om du redan är gift eller ska gifta dig. Oavsett om den är köpt i brudbutik, på blocket, på HM eller beställd från Kina, ja eller om den är vit, röd, rosa eller någon annan färg. Jag hoppas att ni vill visa upp er i er underbara brudklänning Skrattande

Jag är redan gift sedan ett tag tillbaka och såhär såg jag ut i min, Kinaköpta, brudklänning.

Nu hoppas jag som sagt att du vill visa dig i din! GladTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 12:44
    Påpekar igen att du ska bära klänningen (ha den på dig) på bilden/bilderna som du lägger in här! :)

I annat fall hänvisar jag till de andra "brudklänningstrådarna" som finns.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 17:58
    Jag påminner om något som många redan skrivit:

Snälla - när ni citerar inlägg.
    -Plocka bort bilderna från inlägget ni citerar (markera och ta bort)
    -Alternativt, förminska bilderna (Markera och dra i ena hörnet)

Om ni inte kan göra något av ovanstående saker så skriv personens nick i fet-text i början av inlägget istället så slipper det bli så rörigt.
  • Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D
  • stormhelen
    Mandala skrev 2013-01-01 17:29:51 följande:
    Nu kanske jag med kan lägga in mig i min klänning här Den är bara provad och köpt. Den ska användas 3e augusti.

Lägger in en ett par bilder, lite dåligt ljus i butiken så man kanske inte ser så jättebra.

WOW! Jätte fin klänning och den passar jätte bra på dig.

Släpet är helt enormt, kommer bli så fint när du går fram genom altargången.

• ev2013

Idag kom klänningen... men den e på tok för stor... håller in den ca en dm i ryggen på kortet...
    Hmm.... varför lita jag inte på måttabellen... tänkte, det där stämmer aldrig, jag måste nog öka en eller två storlekar... vilken miss! Tror nog alltid att jag e större än vad jag e, typiskt!

Är det någon som vet/tror så här på rak arm om det går att sy i den, och vad det i så fall kanske skulle kunna tänkas kosta?
    Själva klänningen är ju inte direkt avancerad, inte i mina amatör-ögon i alla fall...

• CharliesChoice
    ev2013 skrev 2013-01-02 13:39:36 följande:

Idag kom klänningen... men den e på tok för stor... håller in den ca en dm i ryggen på kortet...
    Hmm.... varför lita jag inte på måttabellen... tänkte, det där stämmer aldrig, jag måste nog öka en eller två storlekar... vilken miss! Tror nog alltid att jag e större än vad jag e, typiskt!

Är det någon som vet/tror så här på rak arm om det går att sy i den, och vad det i så fall kanske skulle kunna tänkas kosta?
    Själva klänningen är ju inte direkt avancerad, inte i mina amatör-ögon i alla fall...

Verkligen jättefin klänning! Jag är ingen expert men har låtit minska en balklänning en gång. Det finns ju en gräns för hur mycket du kan minska den innan det blir problem med propotionerna, i detta fall att mittstycket i fram blir "för brett" så det ser konstigt ut. Sömmerskan tyckte min klänning var "på gränsen" att minska, från typ strl 44-46 till 38. Ser ju dock inte ut för mina amatörsögon som att det borde bli ett problem i ditt fall!

Jag hade räknat med minst 500:- för ändringen, men det lönar sig absolut att kolla runt då det kan skilja rejält mellan olika ställen.
  • lordoz
    FruHassel skrev 2013-01-02 11:37:41 följande:
    UNDERBAR!!!!! Vad är det för märke på den?
    lordoz skrev 2012-12-31 16:59:19 följande:
    Ja, långt ifrån trådsmal är jag... Men tycker i alla fall att denna klänningen fungerar! :D

Den kommer nog passa ännu bättre när ytterligare några kilon försvinner.. Men vad säger ni andra, kan jag ha en kort klänning? Eller ser det jättedumt ut?

Jätte söt klänning!! Ska du ha en röd bolero/cardigan så tänker jag att ni säkert kommer ha röd som färg för bröllopet och då tycker jag du ska satsa på antingen röda strumpor till eller röda skor. AS LÄCKERT!!!!
    Ja, det är delvis rött på festen.. :) Men också blått, svart, silver och vitt... Hihi!

Tänkte bara att det blir vääldigt vitt med en vit bolero. Det som är grejen dock är att jag har ett vitt halsband med en röd pärla på som jag tänkte ha, så vill ju gärna matcha den...

Skorna har jag redan, de är vita/beige, men strumpor däremot ska inhandlas, och som du säger vore det ju coolt med röda då... :)

Tack för tipsen!
  • Chicita
    ev2013 skrev 2013-01-02 13:39:36 följande:

Jag tror att om du håller in 1 dm nu och den ändå sitter rätt löst (som det ser ut) så kan man behöva de-konstruera klänningen helt och sy om alla sömmar. 
    Men det ser inte ut att vara något större problem om inte klänningen är sydd i flera lager som jag inte kan se utifrån från bilden.
    Beroende på vart du bor i landet och vilken sömmerska så skulle jag räkna med mellan 500 och 1500:-
    500:- om dom bara tar in den i sidosömmarna och gör det enkelt för sig, mer om dom plockar isär hela klänningen och gör det grundligt...
  • ev2013
    Chicita skrev 2013-01-02 20:58:21 följande:
    Jag tror att om du håller in 1 dm nu och den ändå sitter rätt löst (som det ser ut) så kan man behöva de-konstruera klänningen helt och sy om alla sömmar.
    Men det ser inte ut att vara något större problem om inte klänningen är sydd i flera lager som jag inte kan se utifrån från bilden.
    Beroende på vart du bor i landet och vilken sömmerska så skulle jag räkna med mellan 500 och 1500:-
    500:- om dom bara tar in den i sidosömmarna och gör det enkelt för sig, mer om dom plockar isär hela klänningen och gör det grundligt...

Tack för era svar! Hoppet är på min sida i alla fall ;)

Blev lite ivirig förut och åkte ner till en atelje som ligger några km ifrån där jag bor... tog med mig klänningen och visa, och hon sa att det skall nog inte vara några problem, kunde räkna med ca 500 kr...Klänningens underkjol är fastsydd under bystpartiets sidor, sen om det räknas som lager på lager vet jag inte, är lite foder i den oxå.

Och eftersom jag vill gå ner några kilo sa hon att jag skulle komma tillbaka två veckor innan jag skall ha den...
    Dock nu när jag kom hem och fundera så blev jag like fundersam... jag prova den aldrig så hon kunde inte se hur den satt nu... kan jag lita på att det då blir snyggt.... ?
    Blev liksom lite rädd... vet först två veckor innan om jag faktiskt blir fin i klänningen... hmmm... tänk om jag inte alls känner mig fin... ja då är loppet kört....

Förstår ni hur jag menar? Hur hade ni gjort...?

• Chicita
    ev2013 skrev 2013-01-02 21:09:53 följande:

Förstår ni hur jag menar? Hur hade ni gjort...?

Jag tror inte att hon behöver mer än 2 veckor på sig för ändringarna (oftast tar det kanske bara några timmars effektiv arbetstid om det är enklare ändringar)... Därför räckte det med att du kom ner då och provar så att hon kan börja ta in den.

Men om du är orolig så ring henne och fråga hur hon tänkte. Glad 
  • ev2013
    Chicita skrev 2013-01-02 21:18:10 följande:
    Jag tror inte att hon behöver mer än 2 veckor på sig för ändringarna (oftast tar det kanske bara några timmars effektiv arbetstid om det är enklare ändringar)... Därför räckte det med att du kom ner då och provar så att hon kan börja ta in den.

Men om du är orolig så ring henne och fråga hur hon tänkte. Glad

Jo alltså att hon hinner tvivlar jag inte på... mer att hon inte såg hur klänningen satt nu...om det verkligen får att fixa till snyggt, så att den sitter fint på mig ;) Mer så jag tänkte...

usch alltid så osäker när jag kall vara finkläd, känner mig obekväm, och rädd för att jag inte skall passa i min utstyrsel...

Funderar på att sy kläningen kanske i början av feb, 4 veckor innan... och sen satsa på att hålla vikten, för att kunna känna mig någerlunda lugn ifall det inte skulle bli bra, så man har litelite tidsmarginal...

• Chicita
    ev2013 skrev 2013-01-02 21:36:02 följande:

Jo alltså att hon hinner tvivlar jag inte på... mer att hon inte såg hur klänningen satt nu...om det verkligen får att fixa till snyggt, så att den sitter fint på mig ;) Mer så jag tänkte...

usch alltid så osäker när jag kall vara finkläd, känner mig obekväm, och rädd för att jag inte skall passa i min utstyrsel...

Funderar på att sy kläningen kanske i början av feb, 4 veckor innan... och sen satsa på att hålla vikten, för att kunna känna mig någerlunda lugn ifall det inte skulle bli bra, så man har litelite tidsmarginal...

Aha du menade så...
    Tja då kanske det kan vara bra att kontakta henne igen och fråga om hon har kollat lite mer på klänningen så hon vet mer säkert om kostnadsförslaget håller. 
  • Mandala
    stormhelen skrev 2013-01-02 12:03:25 följande:

WOW! Jätte fin klänning och den passar jätte bra på dig.

Släpet är helt enormt, kommer bli så fint när du går fram genom altargången.

Tack! Kul att du tycker den passar bra på mig. Undrar hur man gör med släpet om det är jättetråkigt väder, det kommer ju bli jättesmutsigt, eller Får ha någon som är släpbärare Brudnäbbarna kanske.
Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D