• amek

Någon som har handlat från JenJenhouse.com?

Har hittat en klänning på jenjenhouse.com som jag verkligen vill ha! Skulle därför uppskatta om någon kunde dela med sig av sin erfarenhet utav denna eller någon liknande sida. Blir det bra och borde man ana oråd när det är så billigt (1500-2000).

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Någon som har handlat från JenJenhouse.com?
  • Emmiswa

Tur att någon är nöjd över jenjenhouse. Jag är motsatsen. Tycker klänningarna rent ut sagt är bedrövliga. Dåligt mönsteranpassade framför allt. Delar med mig av en bild på den som jag trodde skulle vara lika underbar som på bilderna. Ack så fel jag hade. Orginalbilden som fanns när jag beställde klänningen har nu bytts till en annan, fulare modell. Dessutom kom klänningen för sent vilket gjorde att jag inte hade en chans att ha den på den tänkte festen. Den var dessutom måttbeställd och jag hade struntat i att lägga på de extra centimetrarna de rekommenderade för at tjag ville ha den rejält tajt. Som ni ser får jag plats med min arm!!!!! Och hela klänningen står ut från kroppen (vä bild). Ser verkligen ut som ett skämt. De var inte heller särskilt tillmötesgående nr jag klagade, hävdade att måtten var rätt och sen har jag inte hört ett knyst trots mail jag skickat.

Mitt råd är: Håll er borta från Jenjenhouse!

• Emmiswa

Jag har endast kvar en liten suddig bild av orginalklänningen(eftersom de tog bort den nyligen), men här kommer den

• Camilla01
    Emmiswa skrev 2012-11-01 14:16:37 följande:
    Jag har endast kvar en liten suddig bild av orginalklänningen(eftersom de tog bort den nyligen), men här kommer den

Vad tråkigt att den inte passa. Var den välsyd eller var det oxså fel?
    Vad blev det för kläning istället? 
  • Emmiswa
    Camilla01 skrev 2012-11-02 13:56:30 följande:
    Den var faktiskt helt ok sydd, problemet var ju bara utförandet på den med modell och design och mönsterkonstruktionen och allt sånt. Det är ju där skillnaden ligger i en märkesklänning jämfört med dessa kopior har jag förstått nu. (Förutom att tyget förstås är ett billigt tyg jämfört med orginal.) Den kändes inte alls genomtänkt ur det avseendet vilket märktes tydligt på detaljer, tex övergång mellan olika partier och formen på överdelen. Jag hade tänkt att ha den som dansklänning på mitt bröllop eftersom min klänning var så stor med släp, men jag köpte en ursöt spetsklänning från nelly istället för 399 kr som satt perfekt.(hade tillochmed gått att gifta sig i den om man hade velat ha kort kort :)

Dock ville jag aldrig ta av mig min brudklänning så dansade i den hela natten lång ändå :)
  • Camilla01
    Camilla01 skrev 2012-11-02 13:56:30 följande:
    Emmiswa skrev 2012-11-02 20:16:31 följande:
    Den var faktiskt helt ok sydd, problemet var ju bara utförandet på den med modell och design och mönsterkonstruktionen och allt sånt. Det är ju där skillnaden ligger i en märkesklänning jämfört med dessa kopior har jag förstått nu. (Förutom att tyget förstås är ett billigt tyg jämfört med orginal.) Den kändes inte alls genomtänkt ur det avseendet vilket märktes tydligt på detaljer, tex övergång mellan olika partier och formen på överdelen. Jag hade tänkt att ha den som dansklänning på mitt bröllop eftersom min klänning var så stor med släp, men jag köpte en ursöt spetsklänning från nelly istället för 399 kr som satt perfekt.(hade tillochmed gått att gifta sig i den om man hade velat ha kort kort :)

Dock ville jag aldrig ta av mig min brudklänning så dansade i den hela natten lång ändå :)
    Tack så mycket för svaret. Vad snygg din nelly kläning är den får du ha på årsdagen nästa årGlad
  • MsChevy
    tessicka skrev 2012-10-11 14:23:01 följande:
    Varför kan man inte se näbbklänningarna? Vill beställa allt samtidigt så det är ganska frustrerande.

Någon som kan hjälpa mig med vilka färger det är på den här?
    Jag gissade på Ivory och bandet i Champagne.

Den där har ja oxå funderat på, den är så fin! Funderade dock på att ha bandet i ljusrosa istället, vad tror du om det?
  • ellen132

Har beställt denna klänningen nu och är väldigt nyfiken på hur släpet kommer att var, det är ju rundat på en bild och rakt på en annan! 
    (Har förvarnat min sömmerska om att det ev. behövs göras ändringar efter att ha läst igenom denna tråden.)

• ellen132
    amek skrev 2012-03-13 22:23:56 följande:
    Har hittat en klänning på jenjenhouse.com som jag verkligen vill ha! Skulle därför uppskatta om någon kunde dela med sig av sin erfarenhet utav denna eller någon liknande sida. Blir det bra och borde man ana oråd när det är så billigt (1500-2000).

Tacksam för svar! 
    Hur gick det med din klänning Amek? Blev du nöjd?
Svar på tråden Någon som har handlat från JenJenhouse.com?