• amek

Någon som har handlat från JenJenhouse.com?

Har hittat en klänning på jenjenhouse.com som jag verkligen vill ha! Skulle därför uppskatta om någon kunde dela med sig av sin erfarenhet utav denna eller någon liknande sida. Blir det bra och borde man ana oråd när det är så billigt (1500-2000).

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Någon som har handlat från JenJenhouse.com?
  • FrökenErika

Hej! Jag köpte min klänning (som vart till mina klänningAR, eftersom det var så billigt blev det en till vigseln och en till festen) på jenjenhouse, och här är rätt och slätt vad jag tycker:

På plus sidan:

-Klänningarna kom fort

-Jag fick mina två klänningar, tärnornas klänningar (två stycken), och en bolero för min klänningsbudget (6 000 kr)

-Jag är jättenöjd med brudklänningarna, som känns lyxiga och ser jättebra ut. Har dock inte provat dom än, jag och tärnorna ska ha "klänningsprovarparty" på lördag.

-Alla klänningar är sydda efter våra mått för ca 600 kr extra

-Allt var jätte enkelt, tillochmed jag som knappt kan starta en dator själv fixade det

På minus sidan:

Färgerna vart fel! Inte på mina klänningar, dom är precis som jag ville ha dom, men min festklänning har ett skärp som jag beställde i kungsblått. Då tänkte vi att tärnornas klänningar kunde gå i kungsblått så matchar vi varandra. Jag kan tillägga att min mamma ville matcha oss, så hon beställde en klänning i kungsblått samtidigt, och min syrra beställde en balklänning eftersom hon ska på studentbal i höst. Den beställde hon i "mörkblått".

Mitt band på festklänningen är, vad jag skulle kalla "kungsblått", det är också min mammas klänning. Men min systers balklänning är nästan svart, och tärnklänningarna är vad jag skulle kalla "mörkblått".

Så vad göra nu? Börja bråka och skicka tillbaka klänningarna, eller ta dom ändå? Dom är jättefina i övrigt, och det är en mycket vacker blå färg, det är bara det att vi inte kommer matcha som vi tänkt oss. Om det inte skär sig när vi står bredvid varandra, så lutar det åt att jag tar klänningarna som dom är, för jag vet att det ändå kommer se bra ut på själva vigseln. Den klänningen har inget blått i sig utan är vit och svart. Allt blir bestämt på lördag. Efter det kan jag också lägga ut lite bilder så får ni se och jämföra hur det blev.

Mitt tips till någon som beställer från jenjenhouse är att:

Vara ute i god tid ifall det blir fel

Och att beställa ett färgprov innan

• MissAdelaide
    FrökenErika skrev 2013-01-10 12:07:33 följande:

Hej! Jag köpte min klänning (som vart till mina klänningAR, eftersom det var så billigt blev det en till vigseln och en till festen) på jenjenhouse, och här är rätt och slätt vad jag tycker:

På plus sidan:

-Klänningarna kom fort

-Jag fick mina två klänningar, tärnornas klänningar (två stycken), och en bolero för min klänningsbudget (6 000 kr)

-Jag är jättenöjd med brudklänningarna, som känns lyxiga och ser jättebra ut. Har dock inte provat dom än, jag och tärnorna ska ha "klänningsprovarparty" på lördag.

-Alla klänningar är sydda efter våra mått för ca 600 kr extra

-Allt var jätte enkelt, tillochmed jag som knappt kan starta en dator själv fixade det

På minus sidan:

Färgerna vart fel! Inte på mina klänningar, dom är precis som jag ville ha dom, men min festklänning har ett skärp som jag beställde i kungsblått. Då tänkte vi att tärnornas klänningar kunde gå i kungsblått så matchar vi varandra. Jag kan tillägga att min mamma ville matcha oss, så hon beställde en klänning i kungsblått samtidigt, och min syrra beställde en balklänning eftersom hon ska på studentbal i höst. Den beställde hon i "mörkblått".

Mitt band på festklänningen är, vad jag skulle kalla "kungsblått", det är också min mammas klänning. Men min systers balklänning är nästan svart, och tärnklänningarna är vad jag skulle kalla "mörkblått".

Så vad göra nu? Börja bråka och skicka tillbaka klänningarna, eller ta dom ändå? Dom är jättefina i övrigt, och det är en mycket vacker blå färg, det är bara det att vi inte kommer matcha som vi tänkt oss. Om det inte skär sig när vi står bredvid varandra, så lutar det åt att jag tar klänningarna som dom är, för jag vet att det ändå kommer se bra ut på själva vigseln. Den klänningen har inget blått i sig utan är vit och svart. Allt blir bestämt på lördag. Efter det kan jag också lägga ut lite bilder så får ni se och jämföra hur det blev.

Mitt tips till någon som beställer från jenjenhouse är att:

Vara ute i god tid ifall det blir fel

Och att beställa ett färgprov innan

Ja, det där med färg/tygprov innan är ju bra tror jag. Har mailat med dem och de säger att en färg ser ju olika ut beroende på vad det är för tyg. Så har man t.ex en klänning i organza och en i satin så skiljer sig färgen även om man valt samma färg till båda.
  • April2013

Ahh... blir tokig... Hur mäta JenJen house mått "Hollow to Floor (Bare Foot)" ? Tar man måttet i mitten av kroppen och "mellan brösten" (och över magen) eller mer över bysten (och magen)? Nån som har något tips? Fick 143 cm, men det verar på tok för lite? Är 173 cm lång och är normalbyggd/smal...

• Elyea
    April2013 skrev 2013-01-17 21:15:49 följande:
    Ahh... blir tokig... Hur mäta JenJen house mått "Hollow to Floor (Bare Foot)" ? Tar man måttet i mitten av kroppen och "mellan brösten" (och över magen) eller mer över bysten (och magen)? Nån som har något tips? Fick 143 cm, men det verar på tok för lite? Är 173 cm lång och är normalbyggd/smal...
    www.jenjenhouse.com/se/about/help.php&type=measure&cat_id=21
    Där visar precis hur du ska mäta :)
  • April2013

Tack för tipset, men vi har läst där och försökt mäta så som det står... Glad

Men får 143 cm och standardstrlarna börjar på 147 cm, så antingen är de väl tilltagna i längd, eller så mäter vi fel...?

• Elyea
    April2013 skrev 2013-01-17 21:25:59 följande:
    Tack för tipset, men vi har läst där och försökt mäta så som det står... Glad

Men får 143 cm och standardstrlarna börjar på 147 cm, så antingen är de väl tilltagna i längd, eller så mäter vi fel...?
    tror snarare problemet handlar om att det är "asiatiska strl" som finns i deras standard, jag personligen måttbeställde betalade ca 150 kr mer per klänning som för dne delen vart helt underbara :)
  • April2013

Jag vill också måttbeställa - och är rädd att ha mätt fel och skriva ett för kort mått så att klänningen blir för kort... Undrar därför om någon som måttbeställt minns vad deras motsvarande mått var... Glad

• Burre

Jag funderar på att ha två klänningar ;) den som du köpt Ela har jag kikat på men varit tveksam pga av bandet över axeln! Men de går att ta bort då? Eller har du sagt till om de innan? Kram

Svar på tråden Någon som har handlat från JenJenhouse.com?