Hej! Jag köpte min klänning (som vart till mina klänningAR, eftersom det var så billigt blev det en till vigseln och en till festen) på jenjenhouse, och här är rätt och slätt vad jag tycker:
På plus sidan:
-Klänningarna kom fort
-Jag fick mina två klänningar, tärnornas klänningar (två stycken), och en bolero för min klänningsbudget (6 000 kr)
-Jag är jättenöjd med brudklänningarna, som känns lyxiga och ser jättebra ut. Har dock inte provat dom än, jag och tärnorna ska ha "klänningsprovarparty" på lördag.
-Alla klänningar är sydda efter våra mått för ca 600 kr extra
-Allt var jätte enkelt, tillochmed jag som knappt kan starta en dator själv fixade det
På minus sidan:
Färgerna vart fel! Inte på mina klänningar, dom är precis som jag ville ha dom, men min festklänning har ett skärp som jag beställde i kungsblått. Då tänkte vi att tärnornas klänningar kunde gå i kungsblått så matchar vi varandra. Jag kan tillägga att min mamma ville matcha oss, så hon beställde en klänning i kungsblått samtidigt, och min syrra beställde en balklänning eftersom hon ska på studentbal i höst. Den beställde hon i "mörkblått".
Mitt band på festklänningen är, vad jag skulle kalla "kungsblått", det är också min mammas klänning. Men min systers balklänning är nästan svart, och tärnklänningarna är vad jag skulle kalla "mörkblått".
Så vad göra nu? Börja bråka och skicka tillbaka klänningarna, eller ta dom ändå? Dom är jättefina i övrigt, och det är en mycket vacker blå färg, det är bara det att vi inte kommer matcha som vi tänkt oss. Om det inte skär sig när vi står bredvid varandra, så lutar det åt att jag tar klänningarna som dom är, för jag vet att det ändå kommer se bra ut på själva vigseln. Den klänningen har inget blått i sig utan är vit och svart. Allt blir bestämt på lördag. Efter det kan jag också lägga ut lite bilder så får ni se och jämföra hur det blev.
Mitt tips till någon som beställer från jenjenhouse är att:
Vara ute i god tid ifall det blir fel
Och att beställa ett färgprov innan