Den tittade jag oxå på men bestämde mig för mindre klänning sen.
Den är superfiiin!
Kan du inte lägga in bild på den IRL sen? Se hur lik den blev.
Väntar oxå på min klänning =)))
Candyheart skrev 2013-01-20 12:20:14 följande:
Jag har beställt klänningen från jenjen nu i helgen. Jag har en mycket konstig och svår kroppsform. Min mamma är sömmerska men ser dåligt nu när hon blivit äldre och mår inte så bra. Hon har istället för att sy klänning till mig, hjälpt mig att ta mått så de blir rätt och på vissa mått lagt till ett par cm som hon kan hjälpa mig justera om det behövs. Väntar med spänning på klänningen!!!!
Jag har stora bröst, bred rygg, midja, men mage, inga höfter och rumpa, smala ben, kort överkropp och långa ben. Hahahaha. Ingen kanske ser det på så vis, men jag kan till exempel ha brallor i stl 38 med lång längd, medan jag måste ha 44 på kavaj, då är den stor över magen men precis så den går igen vid brösten och över ryggen utan att spänna.
Så för mig kan det bli ett riktigt trolleri. Har valt en klänning efter rådgörande med mamma, hur man får fram mina bästa sifor :)
Jag har inga komplex över min kropp, förstå mig rätt. Men jag är medveten om att det är MINA små detaljer som jag har i min kropp. Vi är ju alla så oerhört olika i våra kroppsformer :)
Hoppas hoppas hoppas den blir perfekt. Men jag gråter inte annars, totalt med måttanpassning och frakt gick den på 1341 kr. Det känns helt okej. Snabb mailkontakt också. Jag bad de lägga dekorationerna löst i paketet och inte sy dem på klänningen. Jag tänkte kanske sätta fast dekorationerna på näbbarnas klänningar då jag inte är så förtjust i dem på klänningen :) De svarade och ville att jag bekräftade att de inte skulle sy dit dem utan lägga dem bredvid. Snabba puckar!
Jag valde klänningen i ivory, med min kropp kommer det se ut som att jag har lite höfter och midjan blir markerad. Den draperade midjan kan förtärka midjan lite. Hjärtformen borde passa.