• amek

Någon som har handlat från JenJenhouse.com?

Har hittat en klänning på jenjenhouse.com som jag verkligen vill ha! Skulle därför uppskatta om någon kunde dela med sig av sin erfarenhet utav denna eller någon liknande sida. Blir det bra och borde man ana oråd när det är så billigt (1500-2000).

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Någon som har handlat från JenJenhouse.com?
  • Ela

Man kan välja det när man beställer klänningen :) Tack PimPim83 är väldigt nöjd!

• Juli2013

Åh så fin, enligt mig mycket snyggare i verkligheten!! Jag förstår att du är nöjd!

• Candyheart

Jag har beställt klänningen från jenjen nu i helgen. Jag har en mycket konstig och svår kroppsform. Min mamma är sömmerska men ser dåligt nu när hon blivit äldre och mår inte så bra. Hon har istället för att sy klänning till mig, hjälpt mig att ta mått så de blir rätt och på vissa mått lagt till ett par cm som hon kan hjälpa mig justera om det behövs. Väntar med spänning på klänningen!!!! 

Jag har stora bröst, bred rygg, midja, men mage, inga höfter och rumpa, smala ben, kort överkropp och långa ben. Hahahaha. Ingen kanske ser det på så vis, men jag kan till exempel ha brallor i stl 38 med lång längd, medan jag måste ha 44 på kavaj, då är den stor över magen men precis så den går igen vid brösten och över ryggen utan att spänna.

Så för mig kan det bli ett riktigt trolleri. Har valt en klänning efter rådgörande med mamma, hur man får fram mina bästa sifor :)

Jag har inga komplex över min kropp, förstå mig rätt. Men jag är medveten om att det är MINA små detaljer som jag har i min kropp. Vi är ju alla så oerhört olika i våra kroppsformer :)

Hoppas hoppas hoppas den blir perfekt. Men jag gråter inte annars, totalt med måttanpassning och frakt gick den på 1341 kr. Det känns helt okej. Snabb mailkontakt också. Jag bad de lägga dekorationerna löst i paketet och inte sy dem på klänningen. Jag tänkte kanske sätta fast dekorationerna på näbbarnas klänningar då jag inte är så förtjust i dem på klänningen :) De svarade och ville att jag bekräftade att de inte skulle sy dit dem utan lägga dem bredvid. Snabba puckar! 
    Jag valde klänningen i ivory, med min kropp kommer det se ut som att jag har lite höfter och midjan blir markerad. Den draperade midjan kan förtärka midjan lite. Hjärtformen borde passa. 

• MamaMia

Den tittade jag oxå på men bestämde mig för mindre klänning sen.

Den är superfiiin!

Kan du inte lägga in bild på den IRL sen? Se hur lik den blev.

Väntar oxå på min klänning =)))

Candyheart skrev 2013-01-20 12:20:14 följande:
    Jag har beställt klänningen från jenjen nu i helgen. Jag har en mycket konstig och svår kroppsform. Min mamma är sömmerska men ser dåligt nu när hon blivit äldre och mår inte så bra. Hon har istället för att sy klänning till mig, hjälpt mig att ta mått så de blir rätt och på vissa mått lagt till ett par cm som hon kan hjälpa mig justera om det behövs. Väntar med spänning på klänningen!!!!

Jag har stora bröst, bred rygg, midja, men mage, inga höfter och rumpa, smala ben, kort överkropp och långa ben. Hahahaha. Ingen kanske ser det på så vis, men jag kan till exempel ha brallor i stl 38 med lång längd, medan jag måste ha 44 på kavaj, då är den stor över magen men precis så den går igen vid brösten och över ryggen utan att spänna.

Så för mig kan det bli ett riktigt trolleri. Har valt en klänning efter rådgörande med mamma, hur man får fram mina bästa sifor :)

Jag har inga komplex över min kropp, förstå mig rätt. Men jag är medveten om att det är MINA små detaljer som jag har i min kropp. Vi är ju alla så oerhört olika i våra kroppsformer :)

Hoppas hoppas hoppas den blir perfekt. Men jag gråter inte annars, totalt med måttanpassning och frakt gick den på 1341 kr. Det känns helt okej. Snabb mailkontakt också. Jag bad de lägga dekorationerna löst i paketet och inte sy dem på klänningen. Jag tänkte kanske sätta fast dekorationerna på näbbarnas klänningar då jag inte är så förtjust i dem på klänningen :) De svarade och ville att jag bekräftade att de inte skulle sy dit dem utan lägga dem bredvid. Snabba puckar!
    Jag valde klänningen i ivory, med min kropp kommer det se ut som att jag har lite höfter och midjan blir markerad. Den draperade midjan kan förtärka midjan lite. Hjärtformen borde passa.

• Candyheart
    MamaMia skrev 2013-01-20 13:18:22 följande:

Den tittade jag oxå på men bestämde mig för mindre klänning sen.

Den är superfiiin!

Kan du inte lägga in bild på den IRL sen? Se hur lik den blev.

Väntar oxå på min klänning =)))

Absolut ska jag lägga in bild sen! 
    Anledningen att jag skrev förra inlägget i den här tråden som jag glömde skriva med är ju att de varit superbra hittills. När jag beställde klänningen så skrev jag ju att de skulle lägga blommorna separat och inte sy de fast på klänningen. Idag fick jag mail om de hade förstått rätt, såg då den svenska översättningen till engelska på det jag skrivit och det var kaos. Så jag skrev tillbaka på engelska hur jag tänkt. Efter en timma fick jag svar tillbaka att de förstod och tackade för ett så tydlyigt svar. De bekräftade också betalningen och att de nu skulle börja med klänningen.

Känns stabilt hittills. Men jag låter er veta hur det fortlöper :) 
  • Camilla01
    Ela skrev 2013-01-20 09:09:15 följande:

Jag har!

Fick min i fredags, gick på några dagar. Måttbeställd o lite extra som jag ville ha (axelbandslös o kortare släp) den blev FANTAStISK o sitter så oförskämt bra :)

Denna: www.jenjenhouse.com/Empire-One-shoulder-Chape...

Så underbar den är på dig.  Förstår att du är nöjd.
  • annagustafson89

Fick hem min i förra veckan! Ska gå ner lite i vikt, men lägger ut bilden i alla fall :P 

Blev lite besviken på att överdelen känns lite kortare än på tidigare bilden. Lossnade lite pärlor när jag provade och sitter lite trådar kvar som jag får klippa själv :) men är sjuukt nöjd med kvaltén på klänningen! Bara det faktum att överdelen med brodyr och pärlor var lite för kort, hade velat att den följt med formen mer över höften..

Ska köpa en ny underkjol, med ringar så att den får en bättre form.. kan det vara smart tro?

Mig i klänningen :

Originalet

• Camilla01
    annagustafson89 skrev 2013-01-20 23:01:22 följande:
    Fick hem min i förra veckan! Ska gå ner lite i vikt, men lägger ut bilden i alla fall :P 

Blev lite besviken på att överdelen känns lite kortare än på tidigare bilden. Lossnade lite pärlor när jag provade och sitter lite trådar kvar som jag får klippa själv :) men är sjuukt nöjd med kvaltén på klänningen! Bara det faktum att överdelen med brodyr och pärlor var lite för kort, hade velat att den följt med formen mer över höften..

Ska köpa en ny underkjol, med ringar så att den får en bättre form.. kan det vara smart tro?

Mig i klänningen

Väldigt fin på dig. Vilken färg har du på den?
    Tycker du är väldigt vacker i den. förstår att du är nöjd. 
  • Amandizzen
    Ela skrev 2013-01-20 09:09:15 följande:

Jag har!

Fick min i fredags, gick på några dagar. Måttbeställd o lite extra som jag ville ha (axelbandslös o kortare släp) den blev FANTAStISK o sitter så oförskämt bra :)

Denna: www.jenjenhouse.com/Empire-One-shoulder-Chape...

Super snygg!
  • Ela
    Camilla01 skrev 2013-01-20 17:17:29 följande:
    Så underbar den är på dig.  Förstår att du är nöjd.
    Tack :D
Svar på tråden Någon som har handlat från JenJenhouse.com?