• amek

Någon som har handlat från JenJenhouse.com?

Har hittat en klänning på jenjenhouse.com som jag verkligen vill ha! Skulle därför uppskatta om någon kunde dela med sig av sin erfarenhet utav denna eller någon liknande sida. Blir det bra och borde man ana oråd när det är så billigt (1500-2000).

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Någon som har handlat från JenJenhouse.com?
  • lenuz

Jag mailade just den frågan igår. Jag fick svar på två olika modeller de tyckte skulle passa till min klänning.

Frullis skrev 2013-02-06 21:43:35 följande:
    Behöver man köpa underkjol till? Det står ingen info om det på hemsidan, vad jag kan se... Hur vet man vilken typ av underkjol man ska beställa i så fall..?
  • Frullis
    lenuz skrev 2013-02-06 21:48:31 följande:
    Jag mailade just den frågan igår. Jag fick svar på två olika modeller de tyckte skulle passa till min klänning.
    Aha, vad smart! Det känns ju som de flesta klänningar blir lite finare med underklänning, så man vill ju gärna hitta rätt. =)
  • Jennie2013

Den här föll jag för...funderar på om man kan ändra till snörning i ryggen istället...för att anpassa storleken lättare. Vad tror ni?

• Frullis
    Jennie2013 skrev 2013-02-07 17:51:36 följande:
    Den här föll jag för...funderar på om man kan ändra till snörning i ryggen istället...för att anpassa storleken lättare. Vad tror ni?

Väldigt fin!! Det jag kan känna med den typen av ärm är att man ser in till bröstet..? Men som du skrev är snörning en bra idé. Kan man önska det på alla klänningar som har dragkedja?
  • Jennie2013

Frullis skrev 2013-02-07 19:59:06 följande:
    Väldigt fin!! Det jag kan känna med den typen av ärm är att man ser in till bröstet..? Men som du skrev är snörning en bra idé. Kan man önska det på alla klänningar som har dragkedja?
    Bra iakttagelse! Det har jag inte ens tänkt på. :) Men när jag tittar på den här bilden ser det ut som om det skulle vara rätt bra "täckt" under armen också. Jag vet faktiskt inte alls om man kan byta till snörning, men jag vet att man kan specialbeställa egna önskningar. Jag får väl se om det går! Vill även ha en lite längre ärm.  (Vilket också skulle lösa problemet med eventuell tuttskymt. ;)
  • Frullis
    Jennie2013 skrev 2013-02-07 20:42:30 följande:
    Bra iakttagelse! Det har jag inte ens tänkt på. :) Men när jag tittar på den här bilden ser det ut som om det skulle vara rätt bra "täckt" under armen också. Jag vet faktiskt inte alls om man kan byta till snörning, men jag vet att man kan specialbeställa egna önskningar. Jag får väl se om det går! Vill även ha en lite längre ärm.  (Vilket också skulle lösa problemet med eventuell tuttskymt. ;)
    Den bilden var bättre, där ser den ju täckt ut under armhålan. Väldigt elegant klänning, go for it! =)
  • Cathelica

Fick min klädning i dag!
    4 dager tog det från Kina..

Och...

Jag är totalt kär! Den är minst lika fin, den är jättefint gjort, känns INTE ALLS billig, passade underbart..
    Och den innsydde bhen fungerade faktisk också Max!

Glad tjej :D 

• Jennie2013
    Frullis skrev 2013-02-07 20:52:00 följande:
    Den bilden var bättre, där ser den ju täckt ut under armhålan. Väldigt elegant klänning, go for it! =)
    :)) Jag har länge sagt att jag ska "titta på stan" först, men återkommer hela tiden till den här. Det var väl det här de menade när de sade "man vet när det är rätt". :)) 
  • mrsbride

Hej!
    Vill verkligen varna för jejjenhouse.com.
    Min brudklänning som kom igår (försenad) såg ut som en "soppåse" och inte alls som på bilden. Bilden var väl fotoshoppad?  Tillsammans  kom krav på tull och moms. Inte kul alls....
    Är det någon som har tips på en butik i Stockholm där man kan hitta en brudklänning snabbt. Det börjar bli panik. Tacksam för tips!

• lenuz

Vilken klänning var det du beställde?

mrsbride skrev 2013-02-08 09:35:38 följande:
    Hej!
    Vill verkligen varna för jejjenhouse.com.
    Min brudklänning som kom igår (försenad) såg ut som en "soppåse" och inte alls som på bilden. Bilden var väl fotoshoppad? Tillsammans kom krav på tull och moms. Inte kul alls....
    Är det någon som har tips på en butik i Stockholm där man kan hitta en brudklänning snabbt. Det börjar bli panik. Tacksam för tips!
Svar på tråden Någon som har handlat från JenJenhouse.com?