• amek

Någon som har handlat från JenJenhouse.com?

Har hittat en klänning på jenjenhouse.com som jag verkligen vill ha! Skulle därför uppskatta om någon kunde dela med sig av sin erfarenhet utav denna eller någon liknande sida. Blir det bra och borde man ana oråd när det är så billigt (1500-2000).

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Någon som har handlat från JenJenhouse.com?
  • MiaMiniMe

Jag har bestämt att jag ska handla på Jenjenhouse eftersom jag kämpar med min vikt och kommer göra detta fram till bröllopet. Jag undrar lite hur folk känner det med leveranstiden? Tänkte beställa typ en månad innan, låter det helt orimligt? De där med flera månader innan funkar inte för mig eftersom jag inte nått min målvikt då. Känns som detta kommer bli en vild chansning xD

• Juli2013

amandaanshelm: åh så fin! Ska bli roligt att höra om resultatet, jag tror du kommer se fantastisk ut med mage i den klänningen :) Har du en länk till den klänningen..?

• Tuvestam
    MiaMiniMe skrev 2013-02-26 22:11:01 följande:
    Jag har bestämt att jag ska handla på Jenjenhouse eftersom jag kämpar med min vikt och kommer göra detta fram till bröllopet. Jag undrar lite hur folk känner det med leveranstiden? Tänkte beställa typ en månad innan, låter det helt orimligt? De där med flera månader innan funkar inte för mig eftersom jag inte nått min målvikt då. Känns som detta kommer bli en vild chansning xD
    Jag håller oxå på och kämpa. Jag har gjort en gbp operation men det är ju osäkert hur mycket jag kommer gå ner innan den stora dagen. Jag funderar på att köpa min i slutet på mars/början på april (gifter oss i juni) är det tidigt??? Jag tänker att det finns folk som kan hjälpa mig med att sy in den om det skulle behövas. Det är ju lättare att sy in den än att behöva ta ut den.....
  • amandaanshelm

Nu har klänningen kommit och den var jätte fin och välsydd!! Jag valde skräddarsydd men den var lite stor i bysten men jätte lätt att fixa, pröva utan bh också så med rätt bh och att min tärna syr in mig i klänningen på brölops dagen så kommer den bli toppen! Gravid magen bar försvan haha så får nog bli lite vilder från sidan så man får se magen också ^^ är i v 26. Bättre brudklänning för 1000 kr kan man inte få!!

som ni ser är den lite lös vid brösten men det ska fixas :D

• AnnaIda

Med tanke på att leveranstiden brukar ligga på tre-fyra veckor så ska du nog i alla fall beställa två månader innan så att du har den hemma en månad innan - sedan får du helt enkelt lämna den till nån skräddare om den behöver tas in.

MiaMiniMe skrev 2013-02-26 22:11:01 följande:
  • Linda80

Jag har just fått min klänning från Jenjenhouse levererad och är över förväntad nöjd! Jag beställde den efter mina egna mått så själva tillverkningen av klänningen tog ca 4 veckor, leveransen gick på två dagar. Totalt har jag betalat 1200 kr för klänning + leverans, känns väldigt mycket mer skäligt än 5000 kr och upp som man får ge i butik här hemma.

• Linda80

Ett tips är att ändra ryggen till en rygg med snörning! Det gjorde jag och det gör det möjligt att variera storleken på klänningen väldigt mycket!

• Irma24

Hejsan Alla Nyblivna Brudar!

Jag har lagt in en beställning från JenJensHouse den 17 feb.
    Jag har fortfarande inte fått någon bekräftelse på att klänningarna är påväg eller dylikt men jag satte 25 mars som sista datum. Min fråga till Er är hur lång tid det tog för er att få Era varor, om någon beställt storlek 10 av de istället för mått beställning och om någon handlat varor för över 6000 kr och hur mycket tull och skatt gick på isåfall?

Tack på förhand!

Nervös brud ! :/

• lordoz
    Irma24 skrev 2013-03-07 15:06:24 följande:
    Hejsan Alla Nyblivna Brudar!

Jag har lagt in en beställning från JenJensHouse den 17 feb.
    Jag har fortfarande inte fått någon bekräftelse på att klänningarna är påväg eller dylikt men jag satte 25 mars som sista datum. Min fråga till Er är hur lång tid det tog för er att få Era varor, om någon beställt storlek 10 av de istället för mått beställning och om någon handlat varor för över 6000 kr och hur mycket tull och skatt gick på isåfall?

Tack på förhand!

Nervös brud ! :/
    Hej!

Jag beställde också den 17:e februari. Satte sista dag till den 12:e mars (mest för att jag ville ha den så snart som möjligt) och jag har inte heller fått nån bekräftelse på att den skulle vara skickad...

Så vi får nog ha tålamod!
  • Irma24

Det var ju skönt att höra att någon mer har samma dilemma. För när jag läst runt här på tråden så verkar det som att många fått sina varor efter 2 veckor. Hur många klänningar beställde du lordoz? Måttbeställde du eller tog du de storlekarna som fanns?

Svar på tråden Någon som har handlat från JenJenhouse.com?