• amek

Någon som har handlat från JenJenhouse.com?

Har hittat en klänning på jenjenhouse.com som jag verkligen vill ha! Skulle därför uppskatta om någon kunde dela med sig av sin erfarenhet utav denna eller någon liknande sida. Blir det bra och borde man ana oråd när det är så billigt (1500-2000).

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Någon som har handlat från JenJenhouse.com?
  • ellen132

Carinaskaos har du foto på din klänning?

• Emmalinnea
    aminis skrev 2012-11-15 23:35:45 följande:
    Mette81: det är ingen tull på varor värda mindre än 1400kr. På Tullverkets hemsida har du dessutom en avgiftskakylator: www.tullverket.se/innehallao/tjanster/avgifts... Lycka till!
    Beställde från jenjenhouse för 1200kr det blev tullavgift ändå.
    man kan inte säga med säkerhet  om det blir tullavg eller inte det är som ett lotteri det där :)
  • aminis

då måste det räknats om med valutakursen eller nånting, för det står klart och tydligt på tullverkets hemsida iaf :) jaja, lycka till hursomhelst! 

• Burre

Gabi - min klänning från jjh är helt underbar och du skulle aldrig kunna se att den var beställd från Kina, det verkar ju mer som att emmiswa inte hade koll på sånt kan jag tycka. Där med säger jag inte att din klänning var bra och du hade fel, utan du har ju med all rätt rätt att vara besviken! Hade blivit jätte besviken om jag fått hem den där där du får plats med armen... Men de är klart att man tar en risk när man beställer! Tycker det känns lite små konstigt att du Gabi lämnar en sån kommentar här där många av oss faktiskt har köpt klänningar!

• Gabi
    Burre skrev 2012-11-17 16:55:51 följande:
    Gabi - min klänning från jjh är helt underbar och du skulle aldrig kunna se att den var beställd från Kina, det verkar ju mer som att emmiswa inte hade koll på sånt kan jag tycka. Där med säger jag inte att din klänning var bra och du hade fel, utan du har ju med all rätt rätt att vara besviken! Hade blivit jätte besviken om jag fått hem den där där du får plats med armen... Men de är klart att man tar en risk när man beställer! Tycker det känns lite små konstigt att du Gabi lämnar en sån kommentar här där många av oss faktiskt har köpt klänningar!
    Varför skulle min komentar vara konstig? Alla har väl rätt att säga vad man tycker? Jag har sett alla de bilder som folk har lagt ut på de klänningar fr jjh. Jag ser direkt att klänningar  motsvarar den priset som de kostar och inget mer. Vem som helst kan ju fatta att man kan inte få samma klänning som kostar 10000kr i butiken för 1000kr.
    Däremot vi alla är olika. Och det är smaksak vad man tycker är fin och har bra kvalitet. Jag köper också billiga kläder från HM och tycker att jag är fin i de. Men brudklänningen för mig är den viktigaste klänningen i mitt liv.
    Men det viktigaste att man känner sig fin. Jag säger bara att jag skulle aldrig bli nöjd...Men det är bara vad jag tycker. 

Här finns lite mer info vad andra människor tycker...

www.toppromwebsites.com/jen-jen-house-reviews-scams-do-not-buy-jenjenhouse-com.html 
  • Kakan 81

I fredags kom min beställning! Blev en klänning till tärnan som ser väldigt välsedd och fin ut, dock er provad en, men jag tror den kan vara aningen stor. Näbbklänningarna är superfina dom också! En klänning va dock lite tajt över bröstet på den lilla tjejen så nu ska jag kolla om jag gett fel mått eller om dom gjort fel. Mina skor och väskan va jättefina och skorna passade perfekt motgång den storleken jag brukar ha. Köpte även en bolero i spets, den var ok men spetsen va inte superfina, dom har liksom sytt på mönstret, men den är helt ok och kommer endast vara på på festen och ev ute om vädret inte är fint. Bilder kommer förhoppningsvis!

• Burre

Gabi - ts ber om råd om någon/några som har erfarenheter av att handla på jjh eller andra kinasidor. Har du handlat där själv och kan säga om det är bra eller dåligt?? Här skriver ju folk om deras erfarenheter, osv! Du skriver ju bara att folk inte förstår sig på kvalitet och att du aldrig skulle köpa därifrån, de är de jag tyckte var konstigtnjust i denna tråd. Så jag förstår inte kvalité eftersom jag handlat därifrån? Det är så de kändes, Och givetvis får du tycka vad du vill :) Kram

• ellen132
    ellen132 skrev 2012-11-09 13:12:35 följande:
    Har beställt denna klänningen nu och är väldigt nyfiken på hur släpet kommer att var, det är ju rundat på en bild och rakt på en annan! 
    (Har förvarnat min sömmerska om att det ev. behövs göras ändringar efter att ha läst igenom denna tråden.)

OJ så fin den blev!
    Välsydd, helfodrad, lagom glans i tyget, släp som är rundat, knappar hela vägen där bak - är ärligt talat förvånad över hur fint sydd den är. Den sitter som handen i handsken! (Nu kanske någon tror att jag är "köpt" av Jen jen house när jag strör superlativ omkring men så är inte fallet.)
    Det man ska tänka på när man beställer klänning med ärm är att lägga till måtten runt axel/armhåla och överarmen.
Svar på tråden Någon som har handlat från JenJenhouse.com?