• amek

Någon som har handlat från JenJenhouse.com?

Har hittat en klänning på jenjenhouse.com som jag verkligen vill ha! Skulle därför uppskatta om någon kunde dela med sig av sin erfarenhet utav denna eller någon liknande sida. Blir det bra och borde man ana oråd när det är så billigt (1500-2000).

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Någon som har handlat från JenJenhouse.com?
  • cathrine83

Hej,
    Är ny här på forumet!
    Har i månader gått och suktat efter denna klänningen och så i söndags fick jag tummarna ur och beställde den!
    Redan i måndags morse var klänningen bortplockad från Jenjenhouses sida, alltså måste jag hunnit med några timmars marginal! Otroligt! En bekräftelse på bokningen är skickad.

Nu känns det dock lite olustigt eftersom så många varit missnöjda. Min stora dag är om mindre än 4 månader så motsvarar inte denna klänningen förväntningarna så brinner det verkligen i knutarna!

Ni som bessällt och fått hem, recensera gärna hur resultatet blev. Känns som att det redan nu är tid att fortsätta leta även om den inte anlänt

Läste tråkiga recensioner:
    http://www.reviewcentre.com/Wedding-Dresses-and-Clothing/JenJen-House-www-jenjenhouse-com-reviews_1539401
  • eml33h

Visst, man kan ha otur..
    Men jag tycker att folk här på BT har varit övervägande nöjda med sina klänningar.
    Jag är då en av dem!

• johbeh

Jag har beställt då jag fått uppfattningen om att de flesta är nöjda!

• lenuz

Samma här. Både den klänningen jag ville ha, samt reseralternativet är borta. De måste ha tagit bort väldigt många för utbutet har markant sjunkit. Hoppas att de klänningar de lägger upp igen kan vara lika fina.

Ponduss skrev 2012-10-01 19:57:06 följande:
    Självfallet så har de även tagit bort den klänningen som jag ville ha.

• Burre

Jag valde att beställa därifrån efter att ha läst denna tråd och hört mig för i andra forum...

De känns ju som om att dom plockar bort vart eftersom folk beställer! Hoppas verkligen att det blir bra :)
    Men vi får se till att skiva här till varandra så vi får koll på det hela..sollan:
    Jag kunde skriva till dom när jag gick in på min beställning, trodde först som du att man var tvungen att ringa... men efter lite sökande på hemsidan hittade jag där man skrev =)

• lenuz

Har oxå läst de recensionerna. Jag fick uppfattningen av att större delen av de negativa recensionerna hade kunnat undvikas om kunderna läst jenjen house "regler" innan. Vissa hade inte förstått att man kan inte göra ett återköp av en måttsydd klänning, någon hade inte förstått att färger på klänningar inte överensstämmer mellan dataskärmar och verkligheten, en kund var arg för att hon trodde att den var ett USA-baserat företag och kände sig lurad när hon insåg att leveransen kom från Kina samt någon som vägrade betala tullavgift och ville få den avgiften betalad av företaget.

Självklart kan inte alla bli 100% nöjda och det finns garanterat kunder som har ordentliga belägg för att vara missnöjd vad det gäller klänningens kvalitét och sömnad, men så är det överallt. Jag väljer att tro mer på den uppsjö av possitiva inlägg jag läst, snarare än dessa. Kanske är jag naiv, men det lär visa sig.

• Kaffegrus

Jag har också hört mycket bra. Det kommer i tid och stort sett är alla mått rätta osv. Min pappas fru som är från filipinerna säger dock att tyget inte är något bra från Kina. Hon menar jag kommer bli nöjd med klänningens form pga kvaliten på sömmerskerna, men att jag kommer bli besviken över att tyget ser billigt ut, m jag beställer därifrån.

Nu är ju hennes mamma sömmerska, som det ligger nog i ögat som ser. Allt som allt har jag hört mest positivt, men sett någon själv.. 

Jag tänker att om man satsar på budget, beställ från Kina. Det blir nog bra nog i alla fall  

• Burre

Hallo girls!!

Jag har nu fått svar från jenjen och de skrev följande;

Thanks for your email.

We have updated our pictures recently but we will still make your dress according to the original picture. Please do not worry.

Sorry for the confusion caused by us. For any other questions, please feel free to contact us.

Det tycker jag känns som ett bra svar, och jag känner mig lugn =)

Nu hoppas jag bara att klänningen uppfyller mina önskningar!!

Svar på tråden Någon som har handlat från JenJenhouse.com?