• Saandraa

Göteborg's brudar 2012!

Då gör jag ett nytt försök!
    Skulle väldigt gärna vilja ha lite trevliga brudar att prata med. Har försökt starta två trådar i hopp om att hitta någon som man kan bolla ideér med och följas åt i planeringen av varandras bröllop! Jag och min fästman gifter oss den 24e November i år. Festen kommer hållas på Stora Holms Säteri. Hoppas det finns några härliga Göteborg's brudar här på bt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 19:28
    Saandraa: 24 November
    Linst: 21 Juli
    Bruden2012: 16 Juni
    AndroSid: 9 Juni
    Sommar2012bröllop: 14 Juli
    Fjärilen: 8 September
    Gbg2012: 2 Juni
    Lillis82: 11 Augusti
    Tweety: 14 Juli
    CJIGBG: 26 Maj
    Havspromenad: 26 Maj
    Monstertjejen: 16 Juni
    Lycka 2012: 7 Juli
    Kaffeälskaren: 7 Juli
    Vivahate: 31 Mars
    Operfekt: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-14 18:47
    VictoriaN: 25 Augusti
    AnnaGBG: 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 16:32
    Lillemia: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:04
    Amor in aeternum: 1 September

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:11
    LÄNK TILL GÖTEBORG'S BRUDAR 2012 BILDTRÅD!www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m4111483.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-05 18:05
    Styrka: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-06 19:08
    Kiwi: ? Oktober
    LiveForever: 4 Augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-26 16:28
    FruSSE: 14 Juli
    Solstice: 14 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-27 10:54
    ceciliabjerling: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-11 11:13
    Snuttitess: 4 Augusti

• Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!
  • vivahate
    Saandraa: Ja, usch det är nästan alldeles för nära! Saker som skall fixas och budget som skall hållas. Det är mycket fix och trix, men det är kul!
    Vi skall ha runda bord, två stycken tio-bord och fem stycken åtta-bord. Sedan är honnörsbordet avlångt.
    Vi har nog tänkt ha borden mitt i lokalen och sedan flytta dem när det är dags för dans.
    Det där med julbelysning blir nog effektfullt! Vad har ni för tema?
    Förresten, var inne och kikade på din hemsida precis, har du gått i montessoriklass på erikslundsskolan?
  • Saandraa
    Monstertjejen skrev 2012-02-13 22:21:09 följande:
    Kommenterade precis i din blogg :)
    Vet du exakt vilka som e säljarna på dom olika ljusrosa skorna från ebay?
    MeHjärta
    Skall kolla upp det idag. Vet inte om några utav skorna är avslutade på auktion. Men tror att de flesta skall finnas kvar. Skickar länk lite senare.
  • Saandraa
    vivahate skrev 2012-02-14 12:48:08 följande:
    Saandraa: Ja, usch det är nästan alldeles för nära! Saker som skall fixas och budget som skall hållas. Det är mycket fix och trix, men det är kul!
    Vi skall ha runda bord, två stycken tio-bord och fem stycken åtta-bord. Sedan är honnörsbordet avlångt.
    Vi har nog tänkt ha borden mitt i lokalen och sedan flytta dem när det är dags för dans.
    Det där med julbelysning blir nog effektfullt! Vad har ni för tema?
    Förresten, var inne och kikade på din hemsida precis, har du gått i montessoriklass på erikslundsskolan?
    Vi tänkte också ha ett avlångt honnörsbord men har inte riktigt bestämt oss ännu. Har mörka nyanser av lila och silver som tema. Lite mer åt vintage känsla. Ja jag gick på Erikslundsskolan. Du också? Vad heter du isåfall? Hehe
  • vivahate
    Saandraa skrev 2012-02-14 14:31:14 följande:
    Vi tänkte också ha ett avlångt honnörsbord men har inte riktigt bestämt oss ännu. Har mörka nyanser av lila och silver som tema. Lite mer åt vintage känsla. Ja jag gick på Erikslundsskolan. Du också? Vad heter du isåfall? Hehe
    Låter fint, med tanke på att ni gifter er i november blir det nog perfekt!
    Vi skall vintage-tema med dova pasteller och tulpaner i mängder. 1940-talet får stå modell.
    Jag gick ut år 2000, klass 4-6C, Ninni heter jag.
  • Saandraa
    vivahate skrev 2012-02-14 18:36:36 följande:
    Låter fint, med tanke på att ni gifter er i november blir det nog perfekt!
    Vi skall vintage-tema med dova pasteller och tulpaner i mängder. 1940-talet får stå modell.
    Jag gick ut år 2000, klass 4-6C, Ninni heter jag.
    Är du den Ninni som jag brukade vara med ganska mkt? Som också bodde på markurellgatan ett tag. Vilket sammanträffande isåfall! Skrattande Jag gick ju bara till årskurs 3 på Erikslundsskolan. Bytte till Brudbergsskolan. 
  • Monstertjejen

gillade även dom rosa pumpsen med rosett på och som tyget va lite veckat på skon

• gbg2012
    Lillis82 skrev 2012-02-10 21:02:53 följande:
    Grattis!! Va härligt att få jobb inom det man är utbildad inom!! Lycka till !!
    tack! Fullt upp är det men roligt. =)
  • gbg2012
    Saandraa skrev 2012-02-10 18:06:43 följande:

Vivahate:
    Nu har du inte långt kvar! Hur har det gått med planeringen? Tänkte höra hur ni hade tänkt er med placering av borden på stora holms säteri. Skall ni ha runda eller fyrkantiga bord? Jag funderar på vart jag skall placera borden och på något sätt få fram ett dansgolv. Fick en idé att fästa en julbelysning på en ring av tjock ståltråd eller liknande och hänga upp den i taket. Kan bli fint att dansa första dansen under den :)

Till er andra:
    Hur går det för er? Ngt nytt i bröllopsplaneringen? Skrattande

OSA gick ut idag och det är 6 personer som inte svarat så får jaga de imorgon! Men alla förutom tre kommer så det är jätteroligt! =) Ska hämta ring på lördag(spännande!), köpa slipsar till marshalkar och vi har äntligen en solist och väntar på datum för när vi ska träffa prästen i april. 

Imorgon ska jag boka sömmerska/skräddare för klänningen och ändra konsultationstid, börja på gästpresentationerna till festhäftet med. =) 
Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!