• Saandraa

Göteborg's brudar 2012!

Då gör jag ett nytt försök!
    Skulle väldigt gärna vilja ha lite trevliga brudar att prata med. Har försökt starta två trådar i hopp om att hitta någon som man kan bolla ideér med och följas åt i planeringen av varandras bröllop! Jag och min fästman gifter oss den 24e November i år. Festen kommer hållas på Stora Holms Säteri. Hoppas det finns några härliga Göteborg's brudar här på bt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 19:28
    Saandraa: 24 November
    Linst: 21 Juli
    Bruden2012: 16 Juni
    AndroSid: 9 Juni
    Sommar2012bröllop: 14 Juli
    Fjärilen: 8 September
    Gbg2012: 2 Juni
    Lillis82: 11 Augusti
    Tweety: 14 Juli
    CJIGBG: 26 Maj
    Havspromenad: 26 Maj
    Monstertjejen: 16 Juni
    Lycka 2012: 7 Juli
    Kaffeälskaren: 7 Juli
    Vivahate: 31 Mars
    Operfekt: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-14 18:47
    VictoriaN: 25 Augusti
    AnnaGBG: 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 16:32
    Lillemia: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:04
    Amor in aeternum: 1 September

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:11
    LÄNK TILL GÖTEBORG'S BRUDAR 2012 BILDTRÅD!www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m4111483.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-05 18:05
    Styrka: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-06 19:08
    Kiwi: ? Oktober
    LiveForever: 4 Augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-26 16:28
    FruSSE: 14 Juli
    Solstice: 14 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-27 10:54
    ceciliabjerling: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-11 11:13
    Snuttitess: 4 Augusti

• Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!
  • Saandraa
    gbg2012 skrev 2012-02-15 21:24:40 följande:
    OSA gick ut idag och det är 6 personer som inte svarat så får jaga de imorgon! Men alla förutom tre kommer så det är jätteroligt! =) Ska hämta ring på lördag(spännande!), köpa slipsar till marshalkar och vi har äntligen en solist och väntar på datum för när vi ska träffa prästen i april. 

Imorgon ska jag boka sömmerska/skräddare för klänningen och ändra konsultationstid, börja på gästpresentationerna till festhäftet med. =) 
    Vad roligt att nästan alla tackat ja! Åh vad jag vill att tiden går fort  nu! Det är ca 9 månader kvar till vårt bröllop. Känns såå långt borta!
  • gbg2012

Tjejer är det någon av er som vet en bra sömmerska/skräddare i Göteborg?? Ska sy upp och ev in brudklänningen! =)

• Saandraa

Jag köpte min brudklänning på Vasaplatsens skrädderi. Kvinnan var super trevlig och vi fick ett jättebra bemötande. Nu har jag inte sytt upp brudklänningen hos henne ännu så jag kan inte säga hur bra hon är på just det. Men åk dit och hör efter.  Glad

www.sandraochlennie.blogg.se

• gbg2012
    Saandraa skrev 2012-02-16 10:04:39 följande:
    Jag köpte min brudklänning på Vasaplatsens skrädderi. Kvinnan var super trevlig och vi fick ett jättebra bemötande. Nu har jag inte sytt upp brudklänningen hos henne ännu så jag kan inte säga hur bra hon är på just det. Men åk dit och hör efter.  Glad

www.sandraochlennie.blogg.se
    tack för tipset men boka en annan sömmerska. =)

Förstår att det känns långt kvar med 9 månader men jag tycker tiden har gått jättefort snart står jag där framme vid altaret! =)

• Monstertjejen

Ojdå, inte bara jag som varit OFF här!

Hoppas ni alla mår bra.

Vi har haft vårt första möte med Pastorn vi skall ha, blev väldigt lättsamt eftersom vi känner henne :) Där emot så känner jag att tiden börjar rinna iväg för mig.

• Monstertjejen

åååå jag måste bara skriva av mig.

Vi har valt att inte bjuda in barnen till festen, men till vigseln är dom hjärtligt välkomna. Vi har formulerat oss så här."barn är vår störtsta gåva, men i kväll får dom stanna hemma och sova"Sedan har vi även lagt till att barn är välkomna till vigseln. Ammande barn är välkomna hela kvällen.

Detta har vi sagt hela tiden till alla. Inbjudningarna är inte ens skickade.

Jag pratade med min M2B, brors sambo i förra veckan, hon frågade då hur vi skulle göra med barn. Då sa jag att dom inte är välkomna på festen.

Dom har en pojk på 2 ½ år på festen och en liten bebis på 2 månader. Jag sa då att bebisen får ju självklart följa med men att den stora pojken får stanna hemma. Nu blir det ju lite knepigt då hennes föräldrar bor ca 3 timmar här ifrån, men dom brukar vara här och hälsa på ibland. Hon säger i disskutionen att hon nog inte kan ordna barnvakt.... och då frågar jag varför. Hon säger att hennes föräldrar bor en bit bort. Då ger jag henne som förslag att låta dom passa på att komma hit och besöka dom den helgen så har dom barnvakt. Men det trodde hon inte skulle gå...... Hur kan hon veta det över 4 månader innan? Jag vet att om det hade varit någon speciell orsak så skulle hon självklart säga det.

hon har ju vetat om detta i minst 6 månader att barn inte är välkomna på festen. Mycket ur både ekonomiska synvinkel och att det inte finns plats.

Jag undrar bara hur man 4 månader innan bröllop kan säga så.

Hade någon sagt så till mig om jag hade varit gäst, så hade jag bara sagt att jag skall göra allt för att lösa det.

sorry, va bara tvungen att skriva lite!

En rolig del är att i denna eller nästa vecka får vi förslag på menyn :)

• Styrka
    Monstertjejen skrev 2012-02-29 16:29:41 följande:

Vi har valt att inte bjuda in barnen till festen, men till vigseln är dom hjärtligt välkomna. Vi har formulerat oss så här."barn är vår störtsta gåva, men i kväll får dom stanna hemma och sova"Sedan har vi även lagt till att barn är välkomna till vigseln. Ammande barn är välkomna hela kvällen.

Jag pratade med min M2B, brors sambo i förra veckan, hon frågade då hur vi skulle göra med barn. Då sa jag att dom inte är välkomna på festen.

Dom har en pojk på 2 ½ år på festen och en liten bebis på 2 månader. Jag sa då att bebisen får ju självklart följa med men att den stora pojken får stanna hemma. Nu blir det ju lite knepigt då hennes föräldrar bor ca 3 timmar här ifrån, men dom brukar vara här och hälsa på ibland. Hon säger i disskutionen att hon nog inte kan ordna barnvakt.... och då frågar jag varför. Hon säger att hennes föräldrar bor en bit bort. Då ger jag henne som förslag att låta dom passa på att komma hit och besöka dom den helgen så har dom barnvakt. Men det trodde hon inte skulle gå...... Hur kan hon veta det över 4 månader innan? Jag vet att om det hade varit någon speciell orsak så skulle hon självklart säga det.

hon har ju vetat om detta i minst 6 månader att barn inte är välkomna på festen. Mycket ur både ekonomiska synvinkel och att det inte finns plats.

Hade någon sagt så till mig om jag hade varit gäst, så hade jag bara sagt att jag skall göra allt för att lösa det.

Vi har precis samma problem! Min blivande svåger o hans tjej har barn o de flesta av deras vänner är bjudna på bröllopet, så deras naturliga barnvakter försvinner. De skulle kunna fråga hennes mamma, men hon bor i Polen, vilket för dem betyder att hon inte kan vara barnvakt. Jag ser det mer som ett utmärkt tillfälle för mamman att besöka sverige! Hon brukar ju ändå komma på besök lite då o då, varför inte förlägga nästa besök till när Göteborg är som vackrast, på sommaren? Hon har ju dessutom semester! Förstår inte att det ska vara så svårt... *tjurar*
    Till saken hör dessutom att vi har verkligen knött in folk i salen för att alla ska få plats. Det finns absolut ingen plats för barnstol, utan någon av föräldrarna får sitta med dottern i knät, och jag undrar verkligen hur servitörerna ska kunna komma förbi för att servera! Har lite panik över detta faktiskt. Men jag tänker att det får lösa sig. *lekter struts*
  • Saandraa
    Monstertjejen skrev 2012-02-29 16:29:41 följande:

Förstår ditt dilemma! Vi vill inte heller ha barn med på festen. Tror att det skulle bli väldigt rörigt, mkt spring och skrik. Vi har en son som kommer vara 2 år när bröllopet är. Alla mina naturliga barnvakter kommer ju finnas med på bröllopet så vi har en underbar granne som också har barn i samma ålder som skall passa vår son. Vi umgås och barnen leker varje vecka och jag litar starkt på dem. 

Det måste ju finnas någon som de litar på som skulle kunna passa deras barn. Vill ni inte ha barn med på festen så stå på er. Hon har ju inget annat val än att försöka ordna någon som kan passa barnet om hon vill gå på bröllopet. 
  • gbg2012
    Saandraa skrev 2012-03-19 09:03:06 följande:
    Här har det varit dött ett tag nu. Hur går det för er? 
    Är sjuk just nu, så lite panik över det! har inte tid att vara sjuk med nytt fantastiskt jobb och bröllop om två månader! 

Skulle träffat toastmaster igår men va sjuk, så ska träffas den 30 mars och gå igenom våra festprogram.

Ska sitta med festprogrammen när jag mår bättre. Annars så är provätning av tårta inbokat, träff med florist och praktisk med lokal i april. Väntar besked från präst om att ses och gå igenom vigselakt.

Sedan ska vi provfotograferas med vår fotograf.

Det som är kvar är; bordsplacering, festprogram,  vigselprogram, låda för kort, köpa ramar, gå in skorna, sy in brudklänning, transport(väntar på att min morbror ska komma hem så vi kan fråga om vi får låna hans snygga sportbil). Boka fransk manikyr vilket jag borde göra snart. Ansöka om  ledighet dagarna innan bröllopet(ska vara ledig tre dagar innan). Göra tryck på en tavla som alla kan skriva på istället för gästbok. 

Sedan smågrejer som lägga godis i organzapåsar och sånt. =)
Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!