• Saandraa

Göteborg's brudar 2012!

Då gör jag ett nytt försök!
    Skulle väldigt gärna vilja ha lite trevliga brudar att prata med. Har försökt starta två trådar i hopp om att hitta någon som man kan bolla ideér med och följas åt i planeringen av varandras bröllop! Jag och min fästman gifter oss den 24e November i år. Festen kommer hållas på Stora Holms Säteri. Hoppas det finns några härliga Göteborg's brudar här på bt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 19:28
    Saandraa: 24 November
    Linst: 21 Juli
    Bruden2012: 16 Juni
    AndroSid: 9 Juni
    Sommar2012bröllop: 14 Juli
    Fjärilen: 8 September
    Gbg2012: 2 Juni
    Lillis82: 11 Augusti
    Tweety: 14 Juli
    CJIGBG: 26 Maj
    Havspromenad: 26 Maj
    Monstertjejen: 16 Juni
    Lycka 2012: 7 Juli
    Kaffeälskaren: 7 Juli
    Vivahate: 31 Mars
    Operfekt: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-14 18:47
    VictoriaN: 25 Augusti
    AnnaGBG: 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 16:32
    Lillemia: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:04
    Amor in aeternum: 1 September

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:11
    LÄNK TILL GÖTEBORG'S BRUDAR 2012 BILDTRÅD!www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m4111483.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-05 18:05
    Styrka: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-06 19:08
    Kiwi: ? Oktober
    LiveForever: 4 Augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-26 16:28
    FruSSE: 14 Juli
    Solstice: 14 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-27 10:54
    ceciliabjerling: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-11 11:13
    Snuttitess: 4 Augusti

• Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!
  • Saandraa
    ceciliabjerling skrev 2012-03-26 18:18:03 följande:
    Hej  brudar!
    Här är en till "Göteborgsbrud", vi gifter oss i Örgryte 28 Juli!

Såg att ni diskuterade lite band i Göteborgsområdet, vi är fortf på jakt efter något roligt band, gärna något som är lite annorlunda och inte detdär typiska "trubadur/after-ski"-coverbandet. Får gärna finnas lite blås och  andra roliga instrument med. Någon som har nåt tips??
    Hej! Glad
    Välkommen! Kul med fler brudar i Göteborgsområdet! 
  • Lillis82
    Monstertjejen skrev 2012-03-27 10:15:49 följande:

Jättevacker klänning!!! 

Jag gjorde samma som dig.. skulle bara testa klänningar för att se lite åt vilket håll jag ville ha..och sen beställa från Kina.. men föll pladask för första klänningen jag testade.. så hade liksom inget val än att köpa den Tungan ute
  • ceciliabjerling
    Lillis82 skrev 2012-03-27 10:49:21 följande:
    Hej! 

Det finns ett 8-manna band i Lerum med ståbas och mer rockabillystil.. Red något kommer inte ihåg vad de heter mer.. inte allt för dyra heller.. 
    Låter spännande, får jag försöka kolla upp , tack för tipset=)
  • Solstice

Skulle handla lite uteblommor men passade på att prata med en tjej som jobbar med snittblommorna på Kungsblomman här i Kungsbacka och hon var hur trevlig och hjälpsam som helst.

Hon frågade om jag tänkt göra buketten själv eller om de skulle göra den och när jag svarade att jag inte hade bestämmt ännu så berättade hon precis hur jag skulle göra och gick igenom massa blommor, alternativ och gav tips. Verkligen superservice!

Känns skönt för nu har jag hittat en ros som jag vill ha och vet att den alltid är något de har hemma så behöver inte oroa mig för att den ska vara en dyr beställningsblomma.

• Lillis82

Är det fler som börjat kolla på blommor? 

Skulle vara intressant och höra vilken blomsterbutik ni skall använda, blommor, priser etc..

Jag har själv inte börjat kolla runt men vet att jag skall ha vita kallor som brudbukett och tärnbukett sen skall männen ha röda rosor.

• Solstice

Jag ska ha vita rosor, ev något mer men långa stjälkar och då den sorten de hade som jag gillade var ganska stor så till mig som är ganska lång och kraftig tyckte hon att 13-15 blommor skulle räcka och då går det på 8-900:-

• Monstertjejen

Tack för komplimangerna! Jag e super nöjd!

Lillis: tur man inte e ensam ;)

Ang blommor så funderar jag på att ha pioner i min.

Funderar på att binda själv, och har även testat det, men med rosor.

Tanken är att jag skall ha en "ring" runt av "kvistar"

• Solstice
    Monstertjejen skrev 2012-03-27 22:16:17 följande:

Jättefin!

Det borde inte vara några problem med pioner när du ska gifta dig, det gick att beställa om jag ville ha det sa hon igår när jag frågade- dock kan det vara svårt med ranunkler som jag funderat att kombinera med.
Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!