• Saandraa

Göteborg's brudar 2012!

Då gör jag ett nytt försök!
    Skulle väldigt gärna vilja ha lite trevliga brudar att prata med. Har försökt starta två trådar i hopp om att hitta någon som man kan bolla ideér med och följas åt i planeringen av varandras bröllop! Jag och min fästman gifter oss den 24e November i år. Festen kommer hållas på Stora Holms Säteri. Hoppas det finns några härliga Göteborg's brudar här på bt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 19:28
    Saandraa: 24 November
    Linst: 21 Juli
    Bruden2012: 16 Juni
    AndroSid: 9 Juni
    Sommar2012bröllop: 14 Juli
    Fjärilen: 8 September
    Gbg2012: 2 Juni
    Lillis82: 11 Augusti
    Tweety: 14 Juli
    CJIGBG: 26 Maj
    Havspromenad: 26 Maj
    Monstertjejen: 16 Juni
    Lycka 2012: 7 Juli
    Kaffeälskaren: 7 Juli
    Vivahate: 31 Mars
    Operfekt: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-14 18:47
    VictoriaN: 25 Augusti
    AnnaGBG: 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 16:32
    Lillemia: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:04
    Amor in aeternum: 1 September

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:11
    LÄNK TILL GÖTEBORG'S BRUDAR 2012 BILDTRÅD!www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m4111483.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-05 18:05
    Styrka: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-06 19:08
    Kiwi: ? Oktober
    LiveForever: 4 Augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-26 16:28
    FruSSE: 14 Juli
    Solstice: 14 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-27 10:54
    ceciliabjerling: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-11 11:13
    Snuttitess: 4 Augusti

• Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!
  • Lillis82
    operfekt skrev 2012-04-14 10:18:37 följande:
    =) vi var i miami i juli, nu funderar vi på att vara någon annanstans i florida, får se var det blir =)
    Vilken kryssning ska ni ta, & vilken rutt?

Det är lite surt dock, var på väg att boka kryssning när vi bestämde oss för hmm, 3 månader sen?
    Men kom på att det ju inte var klart vilket efternamn vi skulle heta (skulle ansöka om ett nyskapat)
    Nu är namnet godkänt & klart, men nu har priserna stigit med typ 2-3000 kr.. Men men..
    Idag ska det bokas! :D
    Det va riktigt surt!! Himla tråkigt att priserna kan ändrast så mycket på så kort tid.. 

Vi var i Fort Lauderdale i somras och åkte kryssning i karibien då med så den här gången kommer vi ta en back to back kryssning, håller inte koll på om det är västra eller östra karibien vi va i.. den som åkte till Mexico, Haiti och Jamica var det då.. så nu tar vi den samt den andra rutten också.. 

Vad blir det för rutt och fartyg för er?? 
  • operfekt
    Lillis82 skrev 2012-04-14 15:03:47 följande:
    Det va riktigt surt!! Himla tråkigt att priserna kan ändrast så mycket på så kort tid..

Vi var i Fort Lauderdale i somras och åkte kryssning i karibien då med så den här gången kommer vi ta en back to back kryssning, håller inte koll på om det är västra eller östra karibien vi va i.. den som åkte till Mexico, Haiti och Jamica var det då.. så nu tar vi den samt den andra rutten också..

Vad blir det för rutt och fartyg för er??
    Fast flyget hade blivit billigare, så jämnar nog ut sig =)
    Aha, det är den vi ska åka, jag gissar att ni gillade den iaf, eftersom ni ska åka den igen (+ en annan rutt)
    Vilket bolag åkte ni med?
    Jag bokade resan idag, känns kul att använda vårt nya efternamn i bokningen :D
    Vi åker med royal caribbean, oasis of the sea. Samma rutt som ni åkte förra året, dvs mexico, haiti & jamaica..

Längtar! 8 december går båten, men vi åker till Florida första december =)
  • Lillis82
    operfekt skrev 2012-04-14 16:46:34 följande:
    Fast flyget hade blivit billigare, så jämnar nog ut sig =)
    Aha, det är den vi ska åka, jag gissar att ni gillade den iaf, eftersom ni ska åka den igen (+ en annan rutt)
    Vilket bolag åkte ni med?
    Jag bokade resan idag, känns kul att använda vårt nya efternamn i bokningen :D
    Vi åker med royal caribbean, oasis of the sea. Samma rutt som ni åkte förra året, dvs mexico, haiti & jamaica..

Längtar! 8 december går båten, men vi åker till Florida första december =)
    aha.. det va ju tur det Glad

Japp vi gillade det, hann ju inte göra så mycket på varje ställe så skall bli kul att åka tillbaka då man kan göra andra saker istället.. plus båten är fantastisk!! Åkte med samma båt som ni skall ta!!

Va skönt att ha bokat!! Spännande att göra det med nya efternamnet också, ni kommer få det fantastiskt!! {#emotions_dlg.flower}

Vi åker nog den 29dec, jag fyller 30 den 30dec så blir både en födelsedags/bröllopsresa för oss två.. två flugor i samma smäll..  Flört
  • Saandraa
    snuttitess skrev 2012-04-12 14:54:19 följande:
    Hur räknar man tim när man hyr bilen? För är det tex. 3 tim i stäck eller är det 3 tim under en dag/kväll men olika tider som gäller? Vi behöver bilen från hotellet-kykan sen till lokalen och sen till hotellet.
    Vi har bilen tre timmar i sträck. Vi kommer nog låta bilen hämta min blivande och hans marskalker innan vigseln. Bilen får vänta utanför kyrkan och sedan köra oss till fotografering och sedan till lokalen. Skulle det dra ut på tiden så får vi betala 1000:- för varje timma.
  • Monstertjejen

Hej Brudar

Nu ser jag att jag har endel att läsa ikapp :) och kul är det!

• snuttitess
    Saandraa skrev 2012-04-14 19:49:24 följande:
    Vi har bilen tre timmar i sträck. Vi kommer nog låta bilen hämta min blivande och hans marskalker innan vigseln. Bilen får vänta utanför kyrkan och sedan köra oss till fotografering och sedan till lokalen. Skulle det dra ut på tiden så får vi betala 1000:- för varje timma.
    Okej men då vet jag :) Tur man kan fråga här :)
  • EmilyMattias

Här är en till tjej som gifter sig 4e augusti=)

Vi kommer gifta oss på Bohus Fästning i Kungälv och sedan ha festen i Bärby Bygdegård i säve!

Har kommit ganska långt i planeringen ändå och nu den 30e april går anmälningsdatumet ut så då kan man börja planera på riktigt=) Vi kommer ha hyfsat budget och inte så stort, vi blir max ca 50 gäster..

Letar också färdmedel, ingen aning om vad vi vill ha, men jag behöver iaf inte tänka på det då det är en av sambons uppgifter=) 

• EmilyMattias
    Saandraa skrev 2012-03-21 13:28:19 följande:
    Hur gör ni med musiken under festen? Har ni liveband, dj, spotify? Vi har inte riktigt kommit så långt ännu men funderar på att göra en spellista på spotify. Har inte lyckats hitta ett annat bra alternativ som passar oss. De vi pratat med har legat runt 16000-20000:- och vi vill inte lägga ut så mkt pengar på musiken. 
    Vi har hyrt DJ Tod. Han verkar bra, iaf om man läser i hans gästbok. Han kostar oss 2700 för 4h speltid, ljus, utrustning, riggning innan middagen och dessutom fotograferar han under dansen och man kan sen köpa bilderna av honom till ett bra pris! Känner mig jättenöjd=)
  • gbg2012

Jag är i chocktillstånd fick precis ett samtal från min brudtärna att hon legat på sjukhus och blivit påkörd av en bil när hon cyklade utan hjälm. Hon klarade sig relativt lindrigt men känns jättekonstigt och jobbigt. Tänk att något sånt här kan hända 6 veckor innan bröllopet!! Så himla glad att hon lever och inte var medvetslös en längre tid!! 

Overkligt!! 

• Solstice
    gbg2012 skrev 2012-04-20 21:48:05 följande:
    Jag är i chocktillstånd fick precis ett samtal från min brudtärna att hon legat på sjukhus och blivit påkörd av en bil när hon cyklade utan hjälm. Hon klarade sig relativt lindrigt men känns jättekonstigt och jobbigt. Tänk att något sånt här kan hända 6 veckor innan bröllopet!! Så himla glad att hon lever och inte var medvetslös en längre tid!! 

Overkligt!! 
    Usch, vad hemskt.
Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!