• Saandraa

Göteborg's brudar 2012!

Då gör jag ett nytt försök!
    Skulle väldigt gärna vilja ha lite trevliga brudar att prata med. Har försökt starta två trådar i hopp om att hitta någon som man kan bolla ideér med och följas åt i planeringen av varandras bröllop! Jag och min fästman gifter oss den 24e November i år. Festen kommer hållas på Stora Holms Säteri. Hoppas det finns några härliga Göteborg's brudar här på bt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 19:28
    Saandraa: 24 November
    Linst: 21 Juli
    Bruden2012: 16 Juni
    AndroSid: 9 Juni
    Sommar2012bröllop: 14 Juli
    Fjärilen: 8 September
    Gbg2012: 2 Juni
    Lillis82: 11 Augusti
    Tweety: 14 Juli
    CJIGBG: 26 Maj
    Havspromenad: 26 Maj
    Monstertjejen: 16 Juni
    Lycka 2012: 7 Juli
    Kaffeälskaren: 7 Juli
    Vivahate: 31 Mars
    Operfekt: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-14 18:47
    VictoriaN: 25 Augusti
    AnnaGBG: 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 16:32
    Lillemia: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:04
    Amor in aeternum: 1 September

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:11
    LÄNK TILL GÖTEBORG'S BRUDAR 2012 BILDTRÅD!www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m4111483.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-05 18:05
    Styrka: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-06 19:08
    Kiwi: ? Oktober
    LiveForever: 4 Augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-26 16:28
    FruSSE: 14 Juli
    Solstice: 14 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-27 10:54
    ceciliabjerling: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-11 11:13
    Snuttitess: 4 Augusti

• Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!
  • LiveForever

Ey Göteborgsbrudar! Var beställer ni brudbukett? Jag var på Interflora vid Olskrokstorget. De begärde 1200 för en enkel bukett. Gosch! Eller är det så dyrt...? 

Vi ska gifta oss lite utanför Kungsbacka, så kanske bättre att kolla där nånstans?  

♥ 2012-08-04 gifter vi oss ♥
  • Solstice
    LiveForever skrev 2012-05-04 18:54:54 följande:
    Ey Göteborgsbrudar! Var beställer ni brudbukett? Jag var på Interflora vid Olskrokstorget. De begärde 1200 för en enkel bukett. Gosch! Eller är det så dyrt...? 

Vi ska gifta oss lite utanför Kungsbacka, så kanske bättre att kolla där nånstans?  
    Jag pratade med Kungsblomman i Kungsmässan och de skulle ha 8-900 för en brudbukett. Kanske värt att kolla upp vidare?
  • snuttitess
    LiveForever skrev 2012-05-04 18:54:54 följande:

Jag ska besälla från linneas blomsterhörna. De gör fina buketter och har super bra priser :)
  • 987654321

Är det någon som kan tipsa om någon som kan sjunga och spela lite gitarr på ett bröllop den 4/8?

Min kompis ska göra min bukett så jag har noll koll... Men de har ju vett på att ta betalt när det heter "

bröllop"

• Lillis82
    Solstice skrev 2012-05-04 19:28:25 följande:
    Jag pratade med Kungsblomman i Kungsmässan och de skulle ha 8-900 för en brudbukett. Kanske värt att kolla upp vidare?
    Jag beställde från Linneas blomsterhörna precis som Snuttitess. 

Billiga och mycket trevliga!!  
  • Ã¥sanisse

Nu har jag läst ikapp mig och blir heltaggad, så kul läsa allas planer. Vi ska gifta oss 29 september i Stenungsunds kapell med fest på Villa Vanahem. Håller som bäst på att fixa med inbjudningarna för att få ordning på dem. Spännande allt!

• snuttitess

Fick hem papprena från lokalen vi ska hyra, känner just nu att jag vill inte ha middagen/festen där men nu står de det stället i inbjudan folk har fått så vet inte hur vi ska göra nu.
    De ska ha tillbaka nyklarna kl 11 dagen där efter så betyder att jag måste upp tidigt för städa :(
    Sen ska musiken avslutas senaste 00:00 jaha de sa de inte när jag pratade med de, Sen en massa andra krångel med de stället eller de som hyr ut den.

Så vill nog hellre ha de på en resturang eller ja något färdigt ställe men vet inte om man hinner hitta något till den 4/8? eller omman kan ändra så med tanke på vad som står i inbjudan pust lite råd önskas från er :) 

• Solstice
    snuttitess skrev 2012-05-11 07:08:04 följande:
    Fick hem papprena från lokalen vi ska hyra, känner just nu att jag vill inte ha middagen/festen där men nu står de det stället i inbjudan folk har fått så vet inte hur vi ska göra nu.
    De ska ha tillbaka nyklarna kl 11 dagen där efter så betyder att jag måste upp tidigt för städa :(
    Sen ska musiken avslutas senaste 00:00 jaha de sa de inte när jag pratade med de, Sen en massa andra krångel med de stället eller de som hyr ut den.

Så vill nog hellre ha de på en resturang eller ja något färdigt ställe men vet inte om man hinner hitta något till den 4/8? eller omman kan ändra så med tanke på vad som står i inbjudan pust lite råd önskas från er :) 
    Oj, vad tråkigt men jag skulle rekomendera att du ringer dem och frågar. Ibland är det ju så att de har standardavtal och regler men om man är trevlig och förklarar läget- det är ju trots allt ett bröllop och inte världens röjjarfest med ett gäng hulliganer (hoppas jag inte trampade på någons tår nu men hoppas ni fattar vad jag menar) så kanske det går att lösa ändå?

Lycka till!
  • Monstertjejen

Ang lokal. OM ni tar en annan lokal, så kan ni utan problem tycker jag ringa runt till alla gäster och förklara att ni bytt plats på festen pga strul.

• Monstertjejen

Ang möhippa. Jag tror att jag TYVÄRR har listat ut när den blir! Jag vet att dom absolut inte skulle lägga den helgen innan för dom vet att jag har mycket att göra! Står och pratar med toastmadame idag, hon nämner att hon skall till Ullared i morgon, Mao denna helgen e körd. Sedan sa hon att nästa helg skall hon och 2 grannar med familj sticka iväg med sina husvagnar och VIPS så har vi bara en helg kvar.... ;) Så jag tror det blir den 2:e, Mao så är båda helgerna innan bröllopet körda!!! :/

Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!