• Saandraa

Göteborg's brudar 2012!

Då gör jag ett nytt försök!
    Skulle väldigt gärna vilja ha lite trevliga brudar att prata med. Har försökt starta två trådar i hopp om att hitta någon som man kan bolla ideér med och följas åt i planeringen av varandras bröllop! Jag och min fästman gifter oss den 24e November i år. Festen kommer hållas på Stora Holms Säteri. Hoppas det finns några härliga Göteborg's brudar här på bt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 19:28
    Saandraa: 24 November
    Linst: 21 Juli
    Bruden2012: 16 Juni
    AndroSid: 9 Juni
    Sommar2012bröllop: 14 Juli
    Fjärilen: 8 September
    Gbg2012: 2 Juni
    Lillis82: 11 Augusti
    Tweety: 14 Juli
    CJIGBG: 26 Maj
    Havspromenad: 26 Maj
    Monstertjejen: 16 Juni
    Lycka 2012: 7 Juli
    Kaffeälskaren: 7 Juli
    Vivahate: 31 Mars
    Operfekt: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-14 18:47
    VictoriaN: 25 Augusti
    AnnaGBG: 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 16:32
    Lillemia: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:04
    Amor in aeternum: 1 September

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:11
    LÄNK TILL GÖTEBORG'S BRUDAR 2012 BILDTRÅD!www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m4111483.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-05 18:05
    Styrka: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-06 19:08
    Kiwi: ? Oktober
    LiveForever: 4 Augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-26 16:28
    FruSSE: 14 Juli
    Solstice: 14 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-27 10:54
    ceciliabjerling: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-11 11:13
    Snuttitess: 4 Augusti

• Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!
  • MGaugusti2012

Hej! VI gifter oss 11 sugusti och ska ha

Ingångsmusik: troligen bridal chorus (orgel) vi vill ha något traditionellt här och denna känns piigare än mendelshorn tycker jag( eller hu r det stavas)

Solo: Du är allt (piano)

Psalm ? ev 82 (orgel)

Solo Kärleksvisan (piano)

Psalm ? (orgel)

Utgångsmusik Canon in D (piano)

det blir ju blandat mycket mellan piano och orgel så kantorn får vara vid orgeln och spela piano under kärleksvisan. Hon som sjunger kärleksvisan får spela piano under du är allt som min syster sjunger och under utgången.

• Monstertjejen

Hur är det med alla?

Jag känner mig verkligen grymt stressad, både över bröllop, pengar och jobb.

Vissa kostnade kommer tills om vi inte alls har tänkt :( jag har varit hemma på VAB med barnen, så nu ligger jag efter i arbetet på jobbet då ingen annan gör mitt jobb när jag e borta :( då blir jag stressade över det.

Sedan så har dotter antagligen åkt på Impetigo (svinkoppor) som är jäte smittsamt, så vi får hålla tummarna att resten av familjen klarar sig så vi inte står det helt blåsiga och prickiga på bröllopet.

Denna natten har bestått av att smörja hennes fötter och lägga kalla omslag, så nu e jag mör!

Skall passa på att försöka njuta av att vara hemma med min dotter, och hinna fixa saker inför bröllopet!

• gbg2012

ska bli regn i gbg hela dagen dag innan bröllopet, nej vill inte ha regn nästa helg!! Sedan har jag fått herpes jätteroligt!! =(

• linst

fick precis reda på att ansvariga för lokalen som vi bokade i augusti förra året har slarvat bort vår bokning så nu står vi utan festlokal. Mindre än två månader innan bröllopet. Kan säga att vi är lite stressade just nu och letar med ljus och lykta efter en ny och hyfsat billig lokal. 

Har ni några bra förslag? Vi har redan catering bokat så det behöver vara en lokal där man får ta med egen mat och sprit och som rymmer ca 70 pers. 

• CJIGBG

Nu har jag bara en halvarbetsdag kvar! Vill gå på disputation för en kollega imorgon, sedan kommer mina föräldrar, bror och morfar sedan rullar det igång! Tärna, sångare, syster pch 8 utländska gäster kommer på fredag och på lördag smäller det :) Känns helt konstigt! gbg2012 nej! Usch stackars! Jag har också herpes munssår, när jag är stressad etc etc men jag håller alla fingrar och tår att slippa detta och so far so good....kämpar mot hosta och förkylning men det tar jag hellre! Såg i en annan tråd att du skulle söka läkare, fått någon hjälp? Håller tummarna att de är en kort sekvens,

• CJIGBG

linst: göteborg eller utanför? Och billigt är ju olika... Men la cuvee tycker jag är mysig lokal ok pris i mina ögon. Malins skafferi kanske? Inget prisuppgift dock...vi kollade aldrig det då vi vsr för många gäster

• Beccastina
    linst skrev 2012-05-23 20:12:20 följande:
    fick precis reda på att ansvariga för lokalen som vi bokade i augusti förra året har slarvat bort vår bokning så nu står vi utan festlokal. Mindre än två månader innan bröllopet. Kan säga att vi är lite stressade just nu och letar med ljus och lykta efter en ny och hyfsat billig lokal. 

Har ni några bra förslag? Vi har redan catering bokat så det behöver vara en lokal där man får ta med egen mat och sprit och som rymmer ca 70 pers. 
    nääs slott har ju några lokaler vet jag, har dock ej några prisuppgifter
  • gbg2012
    CJIGBG skrev 2012-05-23 20:16:52 följande:
    Nu har jag bara en halvarbetsdag kvar! Vill gå på disputation för en kollega imorgon, sedan kommer mina föräldrar, bror och morfar sedan rullar det igång! Tärna, sångare, syster pch 8 utländska gäster kommer på fredag och på lördag smäller det :) Känns helt konstigt! gbg2012 nej! Usch stackars! Jag har också herpes munssår, när jag är stressad etc etc men jag håller alla fingrar och tår att slippa detta och so far so good....kämpar mot hosta och förkylning men det tar jag hellre! Såg i en annan tråd att du skulle söka läkare, fått någon hjälp? Håller tummarna att de är en kort sekvens,
    på lördag är det dax för dig ja lycka till och ska ju bli fint väder! =)

Jag har fått tabletter utskrivit så hoppas de hjälper iaf 10 dagar tills det är dax!!Hoppas!! 
  • snuttitess
    linst skrev 2012-05-23 20:12:20 följande:

Vart skulle ni ha de först? 
    Finns många men som de andre skriver i Göteborg eller utanför? 
  • linst

Vi skulle vara på lundby hembygdsförening.
    Lokalen får gärna ligga i göteborg. Vigseln är i lundby gamla kyrka så det är bra ifall gästerna slipper att transportera sig alltför långt. Vi håller just nu på att kolla med wartagården som ligger i närheten av kyrkan. Med lite tur så är de inte bokade.

Ska kolla upp karins skafferi också.

Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!