• Saandraa

Göteborg's brudar 2012!

Då gör jag ett nytt försök!
    Skulle väldigt gärna vilja ha lite trevliga brudar att prata med. Har försökt starta två trådar i hopp om att hitta någon som man kan bolla ideér med och följas åt i planeringen av varandras bröllop! Jag och min fästman gifter oss den 24e November i år. Festen kommer hållas på Stora Holms Säteri. Hoppas det finns några härliga Göteborg's brudar här på bt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 19:28
    Saandraa: 24 November
    Linst: 21 Juli
    Bruden2012: 16 Juni
    AndroSid: 9 Juni
    Sommar2012bröllop: 14 Juli
    Fjärilen: 8 September
    Gbg2012: 2 Juni
    Lillis82: 11 Augusti
    Tweety: 14 Juli
    CJIGBG: 26 Maj
    Havspromenad: 26 Maj
    Monstertjejen: 16 Juni
    Lycka 2012: 7 Juli
    Kaffeälskaren: 7 Juli
    Vivahate: 31 Mars
    Operfekt: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-14 18:47
    VictoriaN: 25 Augusti
    AnnaGBG: 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 16:32
    Lillemia: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:04
    Amor in aeternum: 1 September

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:11
    LÄNK TILL GÖTEBORG'S BRUDAR 2012 BILDTRÅD!www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m4111483.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-05 18:05
    Styrka: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-06 19:08
    Kiwi: ? Oktober
    LiveForever: 4 Augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-26 16:28
    FruSSE: 14 Juli
    Solstice: 14 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-27 10:54
    ceciliabjerling: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-11 11:13
    Snuttitess: 4 Augusti

• Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!
  • snuttitess
    Saandraa skrev 2012-03-21 13:28:19 följande:
    Hur gör ni med musiken under festen? Har ni liveband, dj, spotify? Vi har inte riktigt kommit så långt ännu men funderar på att göra en spellista på spotify. Har inte lyckats hitta ett annat bra alternativ som passar oss. De vi pratat med har legat runt 16000-20000:- och vi vill inte lägga ut så mkt pengar på musiken. 
    Vi har hyrt livbandet tvålive som ska spela hos oss i 4 tim under kvällen :) Vi betalar 6500kr för det.
  • snuttitess
    EmilyMattias skrev 2012-04-20 21:02:10 följande:
    Här är en till tjej som gifter sig 4e augusti=)

Vi kommer gifta oss på Bohus Fästning i Kungälv och sedan ha festen i Bärby Bygdegård i säve!

Har kommit ganska långt i planeringen ändå och nu den 30e april går anmälningsdatumet ut så då kan man börja planera på riktigt=) Vi kommer ha hyfsat budget och inte så stort, vi blir max ca 50 gäster..

Letar också färdmedel, ingen aning om vad vi vill ha, men jag behöver iaf inte tänka på det då det är en av sambons uppgifter=) 
    Såg att vi gifter oss på samma dag :). Bohus fästing är fin, ni kommer få ett mysigt och fint bröllop. 
    Vi satte sista datum 25maj så känns som lång tid kvar innan man kan börja planera på riktigt.  
  • snuttitess
    gbg2012 skrev 2012-04-20 21:48:05 följande:
    Jag är i chocktillstånd fick precis ett samtal från min brudtärna att hon legat på sjukhus och blivit påkörd av en bil när hon cyklade utan hjälm. Hon klarade sig relativt lindrigt men känns jättekonstigt och jobbigt. Tänk att något sånt här kan hända 6 veckor innan bröllopet!! Så himla glad att hon lever och inte var medvetslös en längre tid!! 

Overkligt!! 
    Usch vad hemskt men skönt att hon klarar sig.
  • Monstertjejen
    Jag är i chocktillstånd fick precis ett samtal från min brudtärna att hon legat på sjukhus och blivit påkörd av en bil när hon cyklade utan hjälm. Hon klarade sig relativt lindrigt men känns jättekonstigt och jobbigt. Tänk att något sånt här kan hända 6 veckor innan bröllopet!! Så himla glad att hon lever och inte var medvetslös en längre tid!! 

Overkligt!! 
    Det va tråkigt att höra. Det är vid sådanna här tillfällen tyvärr man blir påmind om att livet är väldigt skört och inget att ta förgivet!
    Hoppas inte har klarat sig utan större blesyrer!
  • gbg2012
    Monstertjejen skrev 2012-04-21 10:05:07 följande:
    Det va tråkigt att höra. Det är vid sådanna här tillfällen tyvärr man blir påmind om att livet är väldigt skört och inget att ta förgivet!
    Hoppas inte har klarat sig utan större blesyrer!
    Ja hon blev påkörd av en läkare som tur va vilket gjorde att hon blev omhändertagen direkt. Men hon har legat på intensiven och de första hon hade sagt när hon vakna var mumla något om mitt bröllop. Det var så sorligt och gulligt på samma gång! 

Hon kommer ju inte orka vara med på möhippan vilket är jättetråkigt men det viktigaste för mig är att hon lever såklart!!

• gbg2012
    Solstice skrev 2012-04-21 09:17:47 följande:
    Usch, vad hemskt.
    Väldigt läskigt men hon hade änglavakt, läkarna sa att det var ett mirakel. För hon blev påkörd ordentligt och utan hjälm och huvudet hade tagit mest stryk. 

Tur i oturen körde en läkare på henne så hon fick vård direkt!

Det enda hon tänkte bara på mitt bröllop och sina katter när hon vaknade <3

• gbg2012
    snuttitess skrev 2012-04-21 09:53:04 följande:
    Usch vad hemskt men skönt att hon klarar sig.
    Ja hon hade tur! 

• Lillis82

Overkligt!! 
    Herregud!! 

Hoppas verkligen hon klarar sig utan men efter en sån sak!! Fruktansvärt hemskt att höra!

• 987654321

Hej!

Här är en till från Göteborg som ska gifta sig. Vi gifter oss den 4/8 på båten St: Erik och har sen middagen på Ruckmans.

• Monstertjejen

I´m a FUCKING bridezilla!!!!!!!

;)

Pratade precis med bestman och han hade tänkt att lägga svensexa helgen innan bröllopet :O

NNNEEEJJJJ, det e ju sista lediga helgen, då vi skall knyta samman alla trådar, kanske få barnvakt för att slappa osv osv.

Sedan så mailar jag med Landybridal (kinaklänning) och dom hade lovat att skicka näbbklänning, skor, slöja, bolero i slutet på april, men nu kan dom tidigast skicka dom i mitten på maj! Nu har jag sagt att jag skall gifta mig i Maj så att dom inte drar ut på det!! (gifter ju mig 16/6) Så jag kanske kan slappna av lite!

Insåg precis att jag gifter mig faktiskt inte i maj utan i Juni och kommer att hinna få kläderna innan bröllopet! Men jag skrev ett arg mail att jag va ledsen över att dom försenade leveransen så!

Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!