• Saandraa

Göteborg's brudar 2012!

Då gör jag ett nytt försök!
    Skulle väldigt gärna vilja ha lite trevliga brudar att prata med. Har försökt starta två trådar i hopp om att hitta någon som man kan bolla ideér med och följas åt i planeringen av varandras bröllop! Jag och min fästman gifter oss den 24e November i år. Festen kommer hållas på Stora Holms Säteri. Hoppas det finns några härliga Göteborg's brudar här på bt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 19:28
    Saandraa: 24 November
    Linst: 21 Juli
    Bruden2012: 16 Juni
    AndroSid: 9 Juni
    Sommar2012bröllop: 14 Juli
    Fjärilen: 8 September
    Gbg2012: 2 Juni
    Lillis82: 11 Augusti
    Tweety: 14 Juli
    CJIGBG: 26 Maj
    Havspromenad: 26 Maj
    Monstertjejen: 16 Juni
    Lycka 2012: 7 Juli
    Kaffeälskaren: 7 Juli
    Vivahate: 31 Mars
    Operfekt: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-14 18:47
    VictoriaN: 25 Augusti
    AnnaGBG: 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 16:32
    Lillemia: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:04
    Amor in aeternum: 1 September

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:11
    LÄNK TILL GÖTEBORG'S BRUDAR 2012 BILDTRÅD!www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m4111483.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-05 18:05
    Styrka: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-06 19:08
    Kiwi: ? Oktober
    LiveForever: 4 Augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-26 16:28
    FruSSE: 14 Juli
    Solstice: 14 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-27 10:54
    ceciliabjerling: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-11 11:13
    Snuttitess: 4 Augusti

• Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!
  • Monstertjejen

Kolla in den korta klänningen i mitt galleri :)

Den är till Salu :)

Solstice skrev 2012-03-26 10:11:57 följande:
    Känns som ni alla kommit så långt i planeringen, jag var och provade klänning i en butik här i Kungsbacka förra veckan och fick jättebra bemötande. Vill ha en kort klänning men hittar inga fina men det är väl kanske helt enkelt så att jag får lämna barnen hemma med m2b och spendera en dag bland Göteborgs butiker.

Igår hade vi dock min mamma och svärföräldrarna här så nu är iaf alla alkoholhaltida drycker planerade och beställda (de ska båda till Tyskland så de köper lite var).
  • Solstice
    FruSSE skrev 2012-03-26 10:18:36 följande:
    Jag förstår. 
    Vet inte om vi hade varit så jättestrikta på det där heller om det inte vore för att vi håller till på en restaurang. Halva huset/restaurangen är abonnerade för oss men i den andra delen sitter det ju annat folk. Det finns helt enkelt ingen plats för barn att vara på.
    Dessutom är det precis intill vattnet.

Och en mycket god anledning är också för att jag vet hur mammor är (efter att ha deltagit i många olika mammagrupper). När vi har så många i kretsen som har barn så skulle det lätt bli "jasså ni lämnade bort era barn, vi tog minsann dom med oss. Vi skulle ALDRIG lämna bort våra barn bara för att gå på fest" och liknande tråkigheter. Så, nu har jag bestämt att alla lämnar bort sina barn eller stannar hemma, så kan alla vara sura på mig istället :D 
    Nej, det är klart- vi har ju "bara" kusinerna som är barn.

Vi lämnade faktiskt bort vår stora pojk sist vi var på bröllopsfest just för vi kände att även om barn var medbjudna så skulle han inte få ut så mycket av det då det inte var några andra i hans ålder och vi var på en fin restaurang. Här hemma kan de ju härja bäst de vill och plats finns!
  • Saandraa
    Lillis82 skrev 2012-03-22 21:23:19 följande:
    vi har vänner som spelar i olika coverband i göteborg och norden som kommer spela under kvällen.. 

Inget av de banden skulle ta mer än 7000kr för en bröllopsspelning i göteborgsområdet!! Så du måste fått riktiga bluffpriser..  
    Ja det verkar så. Verkade vara lite för seriösa också då de ringt och nästan tjötat om att man skall boka dem. Men vi funderar i nu läget på att använda spotify till festen. 
  • Saandraa
    Monstertjejen skrev 2012-03-26 09:01:56 följande:

Jag blev med klänning i fredag.......

Inte alls vad jag hade räknat med.

Jag har som sagt beställt en klänning från kina. Men jag kände att jag ville prova lite klännigar som en plan B ifall den inte skulle passa.

Jag har nog provat ca 40 klänningar sen min m2b friade, och jag har hittat fina klänningar, som jag känner mig fin i ... men det är inte den dääääääär klänningen som jag wooow! Jag har hela tiden tänk att det kanske är så att jag inte hittar någon wow utan för nöja mig med en fin. Jag har även tittat endel på program "Say yes to the dress" någon mer som sett det?? Där står tjejerna och bölar för fullt när dom provar klänning, och jag har aldrig fattat varför.!

Men NU förstår jag dom precis. Jag klev in på Wedding Square för att prova en klänning i liknande modell som jag har beställt, och som vanlig så kände jag fin, bara fin inget mer. Men så hade jag tittat på en klänning jag va nyfiken på, men som inte alls har varit en sådan jag har varit ute efter, varken i form eller i material. Jag trodde helt enkelt att den iiiinte skulle passa mig. Men jag tänkte att jag ville ha lite kul och passade på att prova den.

OJ va jag grät , jag grät å grät å grät. Hon i butiken fick tårar i ögonen. Min m2b blev helt chokad... så nu har jag köpt mig en kläning som inte alls va inom min budget , min modell eller min form. Men som tydligen passade mig kanon, behöver inte göra någhra ändringar alls... :)

Nu blev det massa svammel, kanske inte alls sammanshängande, men ni förstår nog min lycka.

På fredag skall jag dit och hämta den, då skall jag passa på att vara lite sminkad och lite fin i håret :)

Det kommer bilder snart!

Vad roligt!! Brukar också titta på Say yes to the dress på tv. Jag hittade också en klänning som jag egentligen inte trodde att jag ville ha. Men det kändes bara helt rätt när jag hade den på mig. Grät dock inte men känslan fanns där :) Får man fråga vilken klännning det blev?
  • Saandraa
    Solstice skrev 2012-03-26 09:14:41 följande:
    Vad roligt med en Göteborgstråd! Hoppas det är ok at jag hoppar in här, vi ska gifta oss den 14 juli hemma i trädgården. Ska försöka hinna läsa ikapp lite så jag hänger med.
    Hej och välkommen! :) 
  • ceciliabjerling

Hej  brudar!
    Här är en till "Göteborgsbrud", vi gifter oss i Örgryte 28 Juli!

Såg att ni diskuterade lite band i Göteborgsområdet, vi är fortf på jakt efter något roligt band, gärna något som är lite annorlunda och inte detdär typiska "trubadur/after-ski"-coverbandet. Får gärna finnas lite blås och  andra roliga instrument med. Någon som har nåt tips??

• Lillis82
    ceciliabjerling skrev 2012-03-26 18:18:03 följande:
    Hej  brudar!
    Här är en till "Göteborgsbrud", vi gifter oss i Örgryte 28 Juli!

Såg att ni diskuterade lite band i Göteborgsområdet, vi är fortf på jakt efter något roligt band, gärna något som är lite annorlunda och inte detdär typiska "trubadur/after-ski"-coverbandet. Får gärna finnas lite blås och  andra roliga instrument med. Någon som har nåt tips??
    Hej! 

Det finns ett 8-manna band i Lerum med ståbas och mer rockabillystil.. Red något kommer inte ihåg vad de heter mer.. inte allt för dyra heller.. 
  • Lillis82
    FruSSE skrev 2012-03-26 10:18:36 följande:
    Jag förstår. 
    Vet inte om vi hade varit så jättestrikta på det där heller om det inte vore för att vi håller till på en restaurang. Halva huset/restaurangen är abonnerade för oss men i den andra delen sitter det ju annat folk. Det finns helt enkelt ingen plats för barn att vara på.
    Dessutom är det precis intill vattnet.

Och en mycket god anledning är också för att jag vet hur mammor är (efter att ha deltagit i många olika mammagrupper). När vi har så många i kretsen som har barn så skulle det lätt bli "jasså ni lämnade bort era barn, vi tog minsann dom med oss. Vi skulle ALDRIG lämna bort våra barn bara för att gå på fest" och liknande tråkigheter. Så, nu har jag bestämt att alla lämnar bort sina barn eller stannar hemma, så kan alla vara sura på mig istället :D 
    Vi har varit lite oense när det gäller barn på festen.. Jag vill helst inte ha barn med då jag såg vad som hände på min systers bröllop.. ALLA med barn drog hem tidigt för barnen skulle sova.. Men samtidigt så har jag många små syskon, samt att vissa av våra vänner har lite äldre barn 11år ca som med all säkerhet skulle ha hur kul som helst..och som min sambo vill skall vara med då han annars tror att de inte kan komma(helt underbara barn) men man kan ju inte säga till vissa att ni får inte ta med era barn när andra skall få göra det.. så jag fick ge med mig och bjuda barn... hoppas bara att folk kanske lämnar sina barn hemma ändå. . Glad
Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!