• Saandraa

Göteborg's brudar 2012!

Då gör jag ett nytt försök!
    Skulle väldigt gärna vilja ha lite trevliga brudar att prata med. Har försökt starta två trådar i hopp om att hitta någon som man kan bolla ideér med och följas åt i planeringen av varandras bröllop! Jag och min fästman gifter oss den 24e November i år. Festen kommer hållas på Stora Holms Säteri. Hoppas det finns några härliga Göteborg's brudar här på bt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 19:28
    Saandraa: 24 November
    Linst: 21 Juli
    Bruden2012: 16 Juni
    AndroSid: 9 Juni
    Sommar2012bröllop: 14 Juli
    Fjärilen: 8 September
    Gbg2012: 2 Juni
    Lillis82: 11 Augusti
    Tweety: 14 Juli
    CJIGBG: 26 Maj
    Havspromenad: 26 Maj
    Monstertjejen: 16 Juni
    Lycka 2012: 7 Juli
    Kaffeälskaren: 7 Juli
    Vivahate: 31 Mars
    Operfekt: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-14 18:47
    VictoriaN: 25 Augusti
    AnnaGBG: 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 16:32
    Lillemia: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:04
    Amor in aeternum: 1 September

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:11
    LÄNK TILL GÖTEBORG'S BRUDAR 2012 BILDTRÅD!www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m4111483.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-05 18:05
    Styrka: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-06 19:08
    Kiwi: ? Oktober
    LiveForever: 4 Augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-26 16:28
    FruSSE: 14 Juli
    Solstice: 14 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-27 10:54
    ceciliabjerling: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-11 11:13
    Snuttitess: 4 Augusti

• Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!
  • Beccastina

FruSSE

Jag vet hur det känns, jag vill inte heller ha några barn med på mitt bröllop och absolut nite på festen!!

Jag kan tänka mig precis som du att små små bebisar på 0-3 månader max 4 månader får vara med för dom sover lugnt i vagnar/bärselar m.m. men sen börjar dom låta och skrika och inte villja vara stilla på samma sätt.

ja det är toppen svårt men vi har ne bestwoman och hon kommer ha en 2 månaders när det är dags så vi kan inte säga totalstopp på små barnen vilket vi igentligen hade velat... :/

• Solstice
    sommar2012bröllop skrev 2012-01-12 15:39:53 följande:
    Vi gifter oss 14 juli i Kungsbacka (hoppas jag får vara med under Gbg då :)) och sedan fest på Onsala Herrgård eller Blomstermåla. Någon som också ska vara på något av dessa ställen?
    Vi gifter oss också i Kungsbacka den dagen, men hemma i trådgården!

Har inte varit på Onsala Herrgård med Blomstermåla är ju fantastiskt fint och har bra service och mat.
  • Monstertjejen

Hej tjejer...

Nu finns det bilder i mitt galleri.

Både på "Kina-klänningen" och på den jag köpte i fredgas...

• Solstice
    Monstertjejen skrev 2012-03-26 09:43:44 följande:

Hej tjejer...

Nu finns det bilder i mitt galleri.

Både på "Kina-klänningen" och på den jag köpte i fredgas...

Den långa klänningen är superfin!
  • Monstertjejen

Det är den långa jag skall ha :)

Saken är den att vi skall vigas utomhus .

Funderar på om man kan sy på ett skyddande tyg under, som man sedan enkelt kan ta bort när jag säljer den.....

Solstice skrev 2012-03-26 09:59:31 följande:
    Den långa klänningen är superfin!
  • Solstice

Ang det här med barn så har jag bara varit på bröllop/bröllopsfester där barnen har fått vara med och när vi blev erbjudna barnvakt åt vår minsta som kommer vara 14 mån kändes det konstigt om barnen inte skulle få vara med.

Dock har jag full respekt för de som vill ha det barnfritt och hade vi varit bjudna på ett sådant bröllop så hade vi respekterat det men nu ska vi ju vara hemma i trädgården så då känns det inte så jobbigt att barnen är med- 7 kusiner mellan 1 år och 7 år. Kommer ha en barnvakt som sysselsätter barnen och tar hand om det lite så föräldrarna inte behöver springa hela tiden. Är ju lite lättare också när de blir trötta och kunna gå och lägga sig.

• Solstice

Känns som ni alla kommit så långt i planeringen, jag var och provade klänning i en butik här i Kungsbacka förra veckan och fick jättebra bemötande. Vill ha en kort klänning men hittar inga fina men det är väl kanske helt enkelt så att jag får lämna barnen hemma med m2b och spendera en dag bland Göteborgs butiker.

Igår hade vi dock min mamma och svärföräldrarna här så nu är iaf alla alkoholhaltida drycker planerade och beställda (de ska båda till Tyskland så de köper lite var).

• Solstice
    Monstertjejen skrev 2012-03-26 10:01:47 följande:

Det är den långa jag skall ha :)

Saken är den att vi skall vigas utomhus .

Funderar på om man kan sy på ett skyddande tyg under, som man sedan enkelt kan ta bort när jag säljer den.....

Borde gå att tråckla dit vanligt lakansväv eller liknande undertill- vet ju dock inte hur det kommer synas men det går ju att testa med säkerhetsnålar först så det inte ser jättetråkigt ut om man lyfter upp klänningen.
  • FruSSE
    Solstice skrev 2012-03-26 10:07:55 följande:
    Ang det här med barn så har jag bara varit på bröllop/bröllopsfester där barnen har fått vara med och när vi blev erbjudna barnvakt åt vår minsta som kommer vara 14 mån kändes det konstigt om barnen inte skulle få vara med.

Dock har jag full respekt för de som vill ha det barnfritt och hade vi varit bjudna på ett sådant bröllop så hade vi respekterat det men nu ska vi ju vara hemma i trädgården så då känns det inte så jobbigt att barnen är med- 7 kusiner mellan 1 år och 7 år. Kommer ha en barnvakt som sysselsätter barnen och tar hand om det lite så föräldrarna inte behöver springa hela tiden. Är ju lite lättare också när de blir trötta och kunna gå och lägga sig.
    Jag förstår. 
    Vet inte om vi hade varit så jättestrikta på det där heller om det inte vore för att vi håller till på en restaurang. Halva huset/restaurangen är abonnerade för oss men i den andra delen sitter det ju annat folk. Det finns helt enkelt ingen plats för barn att vara på.
    Dessutom är det precis intill vattnet.

Och en mycket god anledning är också för att jag vet hur mammor är (efter att ha deltagit i många olika mammagrupper). När vi har så många i kretsen som har barn så skulle det lätt bli "jasså ni lämnade bort era barn, vi tog minsann dom med oss. Vi skulle ALDRIG lämna bort våra barn bara för att gå på fest" och liknande tråkigheter. Så, nu har jag bestämt att alla lämnar bort sina barn eller stannar hemma, så kan alla vara sura på mig istället :D 
  • FruSSE
    Solstice skrev 2012-03-26 10:11:57 följande:
    Känns som ni alla kommit så långt i planeringen, jag var och provade klänning i en butik här i Kungsbacka förra veckan och fick jättebra bemötande. Vill ha en kort klänning men hittar inga fina men det är väl kanske helt enkelt så att jag får lämna barnen hemma med m2b och spendera en dag bland Göteborgs butiker.

Igår hade vi dock min mamma och svärföräldrarna här så nu är iaf alla alkoholhaltida drycker planerade och beställda (de ska båda till Tyskland så de köper lite var).
    Jag har jättetråkiga erfarenheter av Remanns och helt fantastiska erfarenheter av Ramona Design. Så börja på den senare först om du tar dig hit  ;) De är underbara där! 
Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!