• Saandraa

Göteborg's brudar 2012!

Då gör jag ett nytt försök!
    Skulle väldigt gärna vilja ha lite trevliga brudar att prata med. Har försökt starta två trådar i hopp om att hitta någon som man kan bolla ideér med och följas åt i planeringen av varandras bröllop! Jag och min fästman gifter oss den 24e November i år. Festen kommer hållas på Stora Holms Säteri. Hoppas det finns några härliga Göteborg's brudar här på bt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 19:28
    Saandraa: 24 November
    Linst: 21 Juli
    Bruden2012: 16 Juni
    AndroSid: 9 Juni
    Sommar2012bröllop: 14 Juli
    Fjärilen: 8 September
    Gbg2012: 2 Juni
    Lillis82: 11 Augusti
    Tweety: 14 Juli
    CJIGBG: 26 Maj
    Havspromenad: 26 Maj
    Monstertjejen: 16 Juni
    Lycka 2012: 7 Juli
    Kaffeälskaren: 7 Juli
    Vivahate: 31 Mars
    Operfekt: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-14 18:47
    VictoriaN: 25 Augusti
    AnnaGBG: 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 16:32
    Lillemia: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:04
    Amor in aeternum: 1 September

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:11
    LÄNK TILL GÖTEBORG'S BRUDAR 2012 BILDTRÅD!www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m4111483.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-05 18:05
    Styrka: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-06 19:08
    Kiwi: ? Oktober
    LiveForever: 4 Augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-26 16:28
    FruSSE: 14 Juli
    Solstice: 14 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-27 10:54
    ceciliabjerling: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-11 11:13
    Snuttitess: 4 Augusti

• Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!
  • Lillis82
    Saandraa skrev 2012-03-21 13:28:19 följande:
    Hur gör ni med musiken under festen? Har ni liveband, dj, spotify? Vi har inte riktigt kommit så långt ännu men funderar på att göra en spellista på spotify. Har inte lyckats hitta ett annat bra alternativ som passar oss. De vi pratat med har legat runt 16000-20000:- och vi vill inte lägga ut så mkt pengar på musiken. 
    vi har vänner som spelar i olika coverband i göteborg och norden som kommer spela under kvällen.. 

Inget av de banden skulle ta mer än 7000kr för en bröllopsspelning i göteborgsområdet!! Så du måste fått riktiga bluffpriser..  
  • gbg2012
    Saandraa skrev 2012-03-21 13:28:19 följande:
    Hur gör ni med musiken under festen? Har ni liveband, dj, spotify? Vi har inte riktigt kommit så långt ännu men funderar på att göra en spellista på spotify. Har inte lyckats hitta ett annat bra alternativ som passar oss. De vi pratat med har legat runt 16000-20000:- och vi vill inte lägga ut så mkt pengar på musiken. 
    Vi har bokat liveband hela kvällen(från ca 21:30-02:00)och detta betalar vi 6000 kr för! 

Vi kände en kille som är dj och då skulle vi fått kompispris och betalat 1000 kr men kände att vi ville ha liveband sedan hade vi varit tvugna att fixa högtalare och sånt så det hade ändå gått på 3000.  

Priset med liveband är då ink ljud och ljus. Tycker det är helt ok pris! =) 
  • Lillis82

Igår var vi och smakade på bröllopstårtan.. En moussetårta med hallon och chokladtryffel ringlande mellan lagrena. Dock var inte min sambo så förtjust i den så vi tar varannan blåbär och varannan hallon så han skall gilla den också.. skönt att det är klart nu dock! {#emotions_dlg.flower}

• Monstertjejen

Beställa på nätet kan ju bli lite dyrare. Försök att tajma in så att dom kanske har någon drive med tex 20% rabatt eller liknande.

Göra själv e kul men tidskrävande. Jag är jätte nöjd med mina, men jag inser att dom blev inte riktigt så fina som min vision och bilden i huvudet va.... men som sagt är ändå super nöjd!

Saandraa skrev 2012-03-21 13:22:13 följande:
    Vad roligt! Synd med bilderna dock. Hade varit kul att se dem Glad Vi funderar på om vi skall göra egna eller beställa från nätet.
  • FruSSE

Hej på er!

Vad många lyckliga brudar som börjat räkna ner :D
    Får jag vara med?

Vi gifter oss ute i Långedrag den 14:e juli i år efter 5,5 år och en helt ljuvlig liten dotter :D

• Monstertjejen

Jag blev med klänning i fredag.......

Inte alls vad jag hade räknat med.

Jag har som sagt beställt en klänning från kina. Men jag kände att jag ville prova lite klännigar som en plan B ifall den inte skulle passa.

Jag har nog provat ca 40 klänningar sen min m2b friade, och jag har hittat fina klänningar, som jag känner mig fin i ... men det är inte den dääääääär klänningen som jag wooow! Jag har hela tiden tänk att det kanske är så att jag inte hittar någon wow utan för nöja mig med en fin. Jag har även tittat endel på program "Say yes to the dress" någon mer som sett det?? Där står tjejerna och bölar för fullt när dom provar klänning, och jag har aldrig fattat varför.!

Men NU förstår jag dom precis. Jag klev in på Wedding Square för att prova en klänning i liknande modell som jag har beställt, och som vanlig så kände jag fin, bara fin inget mer. Men så hade jag tittat på en klänning jag va nyfiken på, men som inte alls har varit en sådan jag har varit ute efter, varken i form eller i material. Jag trodde helt enkelt att den iiiinte skulle passa mig. Men jag tänkte att jag ville ha lite kul och passade på att prova den.

OJ va jag grät , jag grät å grät å grät. Hon i butiken fick tårar i ögonen. Min m2b blev helt chokad... så nu har jag köpt mig en kläning som inte alls va inom min budget , min modell eller min form. Men som tydligen passade mig kanon, behöver inte göra någhra ändringar alls... :)

Nu blev det massa svammel, kanske inte alls sammanshängande, men ni förstår nog min lycka.

På fredag skall jag dit och hämta den, då skall jag passa på att vara lite sminkad och lite fin i håret :)

Det kommer bilder snart!

• Beccastina

läste och kom på att jag inte tackat för att ni välkommnade mig in i tråden!! förlåt tjejer, va inte min mening!!

Här hemma går det långsamt min m2b är förkyld så planerna på att åka och kolla på lokalen m.m. har blivit bort prioriterat.. vill verkligen lägga upp en ordentlig budjet men har ju absolut ingen aning om vad vissa saker kostar och då måste jag ju ut och kolla detta, vilket vi skulle gjort nu i helgen men det blev ju alltså inte av.. :(

• Beccastina

monstertjejen: GRATTIS va roligt, längtar tills jag med får den kännslan!!!!

• FruSSE

Läste lite bakåt i tråden och det här med barn...

Vi skrev namnen på de inbjudna på inbjudningskorten och så skickade vi med ett papper där det stod info om lite smått och gott. Vi kallade det "FAQ" med tanke på att min blivande är it-nörd :P

I alla fall, överst på det här pappret skrev vi

"Vem är bjuden?

Festen önskar vi fira i vuxet sällskap och inbjudan avser därför endast de som nämns i den (ammande spädbarn undantaget)."

När jag skrev detta så tänkte jag mig ju att spädbarn är en sån där liten knodd som mest sover och äter. Ett barn under halvåret i alla fall. (Jag borde ha läst på och skrivit "under halvåret" istället)
    Väldigt många vänner till oss har barn men alla jag pratat med har ordnat barnvakt. Förutom två personer vars ena bebis kommer att vara 2 månader och den andras knappt 1. Och det är ju helt okej.
    MEN....vår bestman säger att han och hans fru ska ta med sig sin lilla - som är sju månader då. De har dessutom en äldre flicka som de ändå måste ha barnvakt till.

Jag har själv barn och jag kan säga att jag inte hade velat ha henne med när hon var sju månader. Då vill dom ju inte sitta still i någons knä. (Vi var förresten bjudna på bröllop när min dotter var 8 månader minns jag nu och jag hade ordnat barnvakt). Det är dessutom deras andra barn.
    Strunt samma, men det som ställer till det är att bestmannen nu vill sitta intill sin fru så att han kan hjälpa till med bebisen. Vi sa som det var, att bestmannen kommer att sitta mitt emot brudgummen (e-bord) och att de med barn (dvs hans fru) kommer att bli placerade längst ut vid varje bord. Vilket gör att det blir svårt för honom att komma fram.

Då svarar han att han måste väl kunna få gå på toaletten och vad gör då det om han under de 5 minuterna tar hand om sitt barn.
    Ja...vad ska man säga...En vuxen människa klarar ju av att hålla sig under den tid en middag tar om man är instängd längst in på ett bord.

Som sagt, det är ju deras andra barn. Jag trodde verkligen inte att vi skulle ha problem just med dom. 

• Solstice

Vad roligt med en Göteborgstråd! Hoppas det är ok at jag hoppar in här, vi ska gifta oss den 14 juli hemma i trädgården. Ska försöka hinna läsa ikapp lite så jag hänger med.

Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!