• Saandraa

Göteborg's brudar 2012!

Då gör jag ett nytt försök!
    Skulle väldigt gärna vilja ha lite trevliga brudar att prata med. Har försökt starta två trådar i hopp om att hitta någon som man kan bolla ideér med och följas åt i planeringen av varandras bröllop! Jag och min fästman gifter oss den 24e November i år. Festen kommer hållas på Stora Holms Säteri. Hoppas det finns några härliga Göteborg's brudar här på bt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 19:28
    Saandraa: 24 November
    Linst: 21 Juli
    Bruden2012: 16 Juni
    AndroSid: 9 Juni
    Sommar2012bröllop: 14 Juli
    Fjärilen: 8 September
    Gbg2012: 2 Juni
    Lillis82: 11 Augusti
    Tweety: 14 Juli
    CJIGBG: 26 Maj
    Havspromenad: 26 Maj
    Monstertjejen: 16 Juni
    Lycka 2012: 7 Juli
    Kaffeälskaren: 7 Juli
    Vivahate: 31 Mars
    Operfekt: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-14 18:47
    VictoriaN: 25 Augusti
    AnnaGBG: 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 16:32
    Lillemia: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:04
    Amor in aeternum: 1 September

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:11
    LÄNK TILL GÖTEBORG'S BRUDAR 2012 BILDTRÅD!www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m4111483.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-05 18:05
    Styrka: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-06 19:08
    Kiwi: ? Oktober
    LiveForever: 4 Augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-26 16:28
    FruSSE: 14 Juli
    Solstice: 14 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-27 10:54
    ceciliabjerling: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-11 11:13
    Snuttitess: 4 Augusti

• Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!
  • Saandraa

Var på bröllopsmässan idag! Trodde faktiskt att det skulle vara lite större än vad det var. Funderar på att gå på den andra nästa helg också. Men det var trevligt och vi fick bokat transporten till/från kyrkan. Älsklingen vann debatten och bokade en hummer limousine. Hittade också ett bra företag som vi nog kommer hyra porslin ifrån. Har dock ett problem. Vill få tag på billiga undertallrikar i silver. Har hittat för 39:- st. Men vill ändå inte lägga ut över 2000:- för allihop.

• LiveForever

Gifter mig 2012-08-04 :)

Partyt blir i Kungsbacka så får kanske inte riktigt vara med i tråden, men jag bor i alla fall i Göteborg :D 

• gbg2012

36 personer som tackat ja till bröllopet och tre personer som inte kommer. Börjar arta sig med anmälningarna nu. =)

Har bestämt ingångsmusik, psalmer, solosånger och utgångsmusik och valslåt. =)

Ska ringa kantor i veckan. Sedan ska vi boka solist i veckan, fått reda på att hon kan vårt datum iaf. =) 

Imorgon eller på tisdag får jag veta om jag fått jobb inom det jag pluggat. Nervös!! =) 

• MrsH
    Kiwi skrev 2012-02-04 21:44:47 följande:
    Bättre sent än aldrig! Joinar tråden här :)
    Jag o min m2b gifter oss på varmbadhuset på Saltholmen i oktober 2012. Kul att kunna diskutera med er andra fram till den stora dagen :)

Var och provade klänning idag och detta var favoriten;
    www.lilly.dk/Default.aspx?ID=970&ProductID=PR...
    bröllop med saltstänk...
    Den klänningen skall jag med ha:) Super fin!!! Vi gifter oss den 1 sep ute i Långedrag så de är åt samma håll:)
  • Monstertjejen
    Saandraa skrev 2012-02-05 18:11:34 följande:
    Var på bröllopsmässan idag! Trodde faktiskt att det skulle vara lite större än vad det var. Funderar på att gå på den andra nästa helg också. Men det var trevligt och vi fick bokat transporten till/från kyrkan. Älsklingen vann debatten och bokade en hummer limousine. Hittade också ett bra företag som vi nog kommer hyra porslin ifrån. Har dock ett problem. Vill få tag på billiga undertallrikar i silver. Har hittat för 39:- st. Men vill ändå inte lägga ut över 2000:- för allihop.
    Kul att ni bokade transport :)

Vi va aldrig inne i Hummern, men där emot i den andra :) Hummern e fräck!!! :)

Det fanns ju ett företag (inte det bort vid hummer utan lite tidigare) som är tyskt från början.
    www.partyrent.com, (man kan välja svenska högst upp till höger) dom hade jätte bra priser på bord iaf! Vi skall hyra runda bord och dom har varit billigast hitils. Vi skall även hyra popcornmaskin och ett marknadsstånd, popcornmaskinen skall stå bredvid marknadsståndet och på marknadsståndet skall glas och popcornpåsarna stå :)

Vi hade Bestman och hans tjej hemma igår, och dom sa att dom gärns betalar popcornmaskinen för oss som en present :) wwoooohhooo :)
  • gbg2012

Ja Göteborgs brudar nu kommer nästa turgrej, fick idag veta att jag äntligenf ått jobb inom det jag är utbildad till. Så på onsdag börjar jag ett nytt jobb med ganska mkt mer lön och givanade arbetsuppgifter!! 

• Saandraa
    CJIGBG skrev 2012-02-04 18:48:40 följande:
    Skrattande klänning inköpt!
    Jag är väldigt nöjd!
    Det blev en ganska enkel klänning som bara kändes så rätt.
    Roligt också för hon som hjälpte mig i affären tog fram denna som första förslag, men jag hade redan "valt bort" den när jag tittat själv. När jag sa det så sa hon typ "jo men jag tycker du ska testa den ändå" och när jag fick på den var det bara "ja helt rätt" :)
    En till sak att bocka av :D

Vad kul! Exakt så var det för mig också.
  • Saandraa
    gbg2012 skrev 2012-02-05 20:55:30 följande:
    36 personer som tackat ja till bröllopet och tre personer som inte kommer. Börjar arta sig med anmälningarna nu. =)

Har bestämt ingångsmusik, psalmer, solosånger och utgångsmusik och valslåt. =)

Ska ringa kantor i veckan. Sedan ska vi boka solist i veckan, fått reda på att hon kan vårt datum iaf. =) 

Imorgon eller på tisdag får jag veta om jag fått jobb inom det jag pluggat. Nervös!! =) 
    Vad roligt!  Vad ska ni ha för ingångsmusik?
  • Saandraa
    gbg2012 skrev 2012-02-06 18:29:16 följande:
    Ja Göteborgs brudar nu kommer nästa turgrej, fick idag veta att jag äntligenf ått jobb inom det jag är utbildad till. Så på onsdag börjar jag ett nytt jobb med ganska mkt mer lön och givanade arbetsuppgifter!! 
    Grattis! Gud vad roligt.. Vad är du utbildad till? Glad
Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!