• Saandraa

Göteborg's brudar 2012!

Då gör jag ett nytt försök!
    Skulle väldigt gärna vilja ha lite trevliga brudar att prata med. Har försökt starta två trådar i hopp om att hitta någon som man kan bolla ideér med och följas åt i planeringen av varandras bröllop! Jag och min fästman gifter oss den 24e November i år. Festen kommer hållas på Stora Holms Säteri. Hoppas det finns några härliga Göteborg's brudar här på bt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 19:28
    Saandraa: 24 November
    Linst: 21 Juli
    Bruden2012: 16 Juni
    AndroSid: 9 Juni
    Sommar2012bröllop: 14 Juli
    Fjärilen: 8 September
    Gbg2012: 2 Juni
    Lillis82: 11 Augusti
    Tweety: 14 Juli
    CJIGBG: 26 Maj
    Havspromenad: 26 Maj
    Monstertjejen: 16 Juni
    Lycka 2012: 7 Juli
    Kaffeälskaren: 7 Juli
    Vivahate: 31 Mars
    Operfekt: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-14 18:47
    VictoriaN: 25 Augusti
    AnnaGBG: 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 16:32
    Lillemia: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:04
    Amor in aeternum: 1 September

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:11
    LÄNK TILL GÖTEBORG'S BRUDAR 2012 BILDTRÅD!www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m4111483.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-05 18:05
    Styrka: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-06 19:08
    Kiwi: ? Oktober
    LiveForever: 4 Augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-26 16:28
    FruSSE: 14 Juli
    Solstice: 14 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-27 10:54
    ceciliabjerling: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-11 11:13
    Snuttitess: 4 Augusti

• Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!
  • snuttitess
    linst skrev 2012-01-12 13:54:40 följande:
    Här är en till.
    Vi gifter oss 21 juli i lundby gamla kyrka. Festen har vi på lundby hembygdsförening.

Sitter just nu och spånar idéer om inbjudningskort och dekorationer för festlokalen.
    Lundby gamla kyrka är så fin. Ska gifta mig där med, är även döpt där så blir samma präst som döpte,konfimerade mig och ska viga mig Alf Österstöm. Vem ska ni ha? :)
  • snuttitess

Hej. Hoppar gärna in i denna tråden.  Har inte hunnit sätta ett nytt datum än men ska gifta mig iår i Göteborg. Blir Lundby gamla kyrka och prästen Alf. Då jag tycker den är så fin coh mysig sen att man är döpt där och samma präst som gjorde de :).

Har redan fått mycket bra tips från denna tråd när jag läst igenom :). 
    Lokal funderar jag på ha Wartagården lokal men inte säker än. 

• linst
    snuttitess skrev 2012-01-31 11:40:08 följande:
    Lundby gamla kyrka är så fin. Ska gifta mig där med, är även döpt där så blir samma präst som döpte,konfimerade mig och ska viga mig Alf Österstöm. Vem ska ni ha? :)
    Vad mysigt med samma präst genom hela livet!
    Vi har än så länge bara sett insidan av kyrkan på deras hemsida men utsidan är ju jättefin . Gick ofta förbi på mina promenader ner till eriksberg när jag bodde på hisingen. Och eftersom vi vill ha en liten kyrka så tyckte vi att den passade bra.

Vi har "egen" präst kan man säga. Min sambo känner en präst som han gärna ville skulle viga oss.

Tips på festlokal om ni inte ska vara fler än 80 gäster är lundby hembygdsförening. Billig, fin, nära kyrkan och porslin ingår i hyran.
  • snuttitess
    linst skrev 2012-01-31 14:52:32 följande:
    Vad mysigt med samma präst genom hela livet!
    Vi har än så länge bara sett insidan av kyrkan på deras hemsida men utsidan är ju jättefin . Gick ofta förbi på mina promenader ner till eriksberg när jag bodde på hisingen. Och eftersom vi vill ha en liten kyrka så tyckte vi att den passade bra.

Vi har "egen" präst kan man säga. Min sambo känner en präst som han gärna ville skulle viga oss.

Tips på festlokal om ni inte ska vara fler än 80 gäster är lundby hembygdsförening. Billig, fin, nära kyrkan och porslin ingår i hyran.
    Hej. Okej tack då ska jag titta på den lokalen :).
    Har flyttat från fina Göteborg och bor i Kristinehamn så kommer bli svårt med planeringen men ska nog gå :). 
    Men de blir ju jättebra att ni har er egna präst för då blir de mer speciellt tycker jag :). 
  • Styrka
    Lillis82 skrev 2012-01-29 19:07:54 följande:
    Åh jag vet precis hur det känns!! Har en tärna som jag kanske skall byta ut nu för jag orkar inte gnället Rynkar på näsan Allt hon säger är jämt, jag har inte råd, jag måste resa, köpa klänning, bla bla bla.. blir så arg.. Hittade jättefina klänningar som de kan ha som sommarklänning också för 300kr och det va för dyrt det också!! Jag fixar smycken till dem och frågade dem innan om det var ok att de betalade klänningarna själva.. och alla sa ja, men hon menade uppenbarligen NEJ!

Fått höra att möhippan måste anpassas efter hennes budget också så nu har jag fått nog. Hon skall bort!! Trist bara då hon är en av mina äldsta vänner..Rynkar på näsan
    Fast... här tänker jag mer på tärnan faktiskt. Ekonomi är ju faktiskt fakt och ramar, har man inte pengarna, så har man dem  inte. Det spelar ju ingen roll om det är lite pengar för nån annan (nån som har pengar) för om det är för mycket för tärnan så är det för mycket. Det handlar ju inte om att hon inte bryr sig! Tvärtom, de som har ont om pengar skäms ofta mycket för det, och går ibland med på betydligt dyrare saker än de egentligen har råd med, bara för att de så hjärtans gärna vill ställa upp och vara delaktiga.
    Men ändå, 300 kr är inte mycket, särskilt inte som hon även säger att hon ska resa... *funderar*

Det är så lätt att få bröllop på huvudet som blivande brud. Det är lätt att glömma bort att bröllopet faktiskt är VÅRAN viktigaste dag, inte alla andras. Det är bara för oss drömmar besannas, för dem runt omkring oss är det bara en rolig fest för att fira kärleken, inte mer än så. Vi kan kanske ruinera oss för vårt livs lyckligaste dag, men det ska ju inte våra närmaste behöva göra.

Kanske take it down a knoch och ta ett sansat samtal med henne istället för att bli arg och helt sonika peta henne från brudtärneuppdraget? Hoppas du förstår hur jag tänker?
  • Lillis82
    gbg2012 skrev 2012-01-30 06:00:01 följande:
    vad jobbigt! =( Kan ni inte prata ut om detta då? eller är hon helt oförstående? Om man först säger ja kan man ju inte ändra sig utan att höra av sig och förklara! 

Jag och marshalken har pratat ut(han är min bästa vän, och kan ju inte kalla honom brudtärna). Han verkar ledsen och inte fattat detta, väldigt skumt men tror det kommer lösa sig nu. Vi hade ett långt telefonsamtal. 
    Jag pratade med henne förra veckan och förklarade läget, och hur viktigt det var för mig att mina tärnor blir en del av den här upplevelsen och att de verkligen vill vara mina tärnor. . Vad det handlade om var att jag och min sambo vill att bestmans och tärnor träffas innan bröllopet och "lär känna" varandra innan de skall gå ner till altaret tillsammans. Och Vi frågade alla innan vi frågade om de ville vara tärnor och bestmans om de gick med på att stå för allt själva då vi inte har någon budget för kläder, skor etc för dem. Och det gick de med på. . Nu hade vi lyckats fixa boende med spa för 200kr per person så vi kunde spendera kvällen innan bröllopet tillsammans i en mer avslappnande miljö. Vi gifter oss i Augusti och den här tjejen kan inte ens lägga undan 200kr tills dess!! Hennes ursäkter är att hon måste köpa mat, tågbiljett ner för bröllopet, klänining (300kr) skor(sagt att hon kan ha svarta skor som hon redan har), Möhippa etc.. Exakt samma som Mina andra två tärnor. Och de gnäller inte!! 

Nu vet hon om att det vi förmodligen kommer att byta ut henne då kvällen innan bröllopet är viktigt och min m2b tycker att hon är fruktansvärt jobbig och elak som bara gnäller och inte ställer upp något.. Och jag tål henne inte längre.. kan inte förstå hur någon kan vara så fruktansvärt negativ HELA tiden!!! Där har vi en energitagare om något!!  Jag skulle pratat med min tredje syster om hon skulle vilja vara tärna istället men så hände något fruktansvärt tragiskt henne i helgen så nu kan jag inte fråga henne för jag är rädd att det skall påverka henne negativt och vill inte göra det..  Så får vänta några veckor.. Men allt skall nog lösa sig.. 

Oj vad långt det här blev.. behövde nog skriva av mig lite.. sorry för er som måste läsa :P 
  • Styrka
    Lillis82 skrev 2012-01-31 21:12:12 följande:
     Hennes ursäkter är att hon måste köpa mat, tågbiljett ner för bröllopet, klänining (300kr) skor(sagt att hon kan ha svarta skor som hon redan har), Möhippa etc.. Exakt samma som Mina andra två tärnor. Och de gnäller inte!! 

Oj vad långt det här blev.. behövde nog skriva av mig lite.. sorry för er som måste läsa :P 
    Fast... det där är ju kostnader på uppemot en tusenlapp totalt... för att hon vill fira att du ska gifta dig. Jag vet ju ingenting om hennes ekonomiska omständigheter, men om hon gnäller över en tusenlapp utgår jag från att hon lever under knappa omständigheter och faktiskt inte har de pengarna. Hon ska ju inte behöva skuldsätta sig för att duga som tärna tänker jag... Vad de andra tärnorna har för inställning till pengar är ju irrelevant i frågan.

Fast å andra sidan så finns det ju supernegativa människor oxå, hon kanske tillhör den kategorin, och i så fall kanske man inte vill ha med henne i brudföljet. Men det borde i så fall vara av den anledningen, inte av ekonomiska skäl.
  • Monstertjejen
    gbg2012 skrev 2012-01-30 14:50:53 följande:
    Alla göteborgs tjejer! Måste ventilera detta! Har inget med bröllop att göra, men så himla glad! Jag och min m2b har fått en tre(hyresrätt) helt nybyggd kommer den vara i Eriksberg. Precis vid vattnet! =)  De som var före oss tackade nej och nu i veckan ska vi få välja inredning. Känns skönt med en nystart efter bröllopet då jag bott i min m2b lägenhet i sex år! =)

Skönt att inflyttnigen är först i oktober för då hinner vi gifta oss och spara pengar till nya möbler!! Åh längtar jag till detta med!  
    Grattis!!
  • Styrka
    gbg2012 skrev 2012-01-30 14:50:53 följande:
    Alla göteborgs tjejer! Måste ventilera detta! Har inget med bröllop att göra, men så himla glad! Jag och min m2b har fått en tre(hyresrätt) helt nybyggd kommer den vara i Eriksberg. Precis vid vattnet! =)  De som var före oss tackade nej och nu i veckan ska vi få välja inredning. Känns skönt med en nystart efter bröllopet då jag bott i min m2b lägenhet i sex år! =)

Skönt att inflyttnigen är först i oktober för då hinner vi gifta oss och spara pengar till nya möbler!! Åh längtar jag till detta med!  
    Wow, grattis! Inte det lättaste att få lägenhet (hyres) i den här stan! Vad är det för hyresvärd? *nyfiken*
  • gbg2012
    Monstertjejen skrev 2012-01-31 21:30:59 följande:
    Grattis!!
    Tack! =)
Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!