• Saandraa

Göteborg's brudar 2012!

Då gör jag ett nytt försök!
    Skulle väldigt gärna vilja ha lite trevliga brudar att prata med. Har försökt starta två trådar i hopp om att hitta någon som man kan bolla ideér med och följas åt i planeringen av varandras bröllop! Jag och min fästman gifter oss den 24e November i år. Festen kommer hållas på Stora Holms Säteri. Hoppas det finns några härliga Göteborg's brudar här på bt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 19:28
    Saandraa: 24 November
    Linst: 21 Juli
    Bruden2012: 16 Juni
    AndroSid: 9 Juni
    Sommar2012bröllop: 14 Juli
    Fjärilen: 8 September
    Gbg2012: 2 Juni
    Lillis82: 11 Augusti
    Tweety: 14 Juli
    CJIGBG: 26 Maj
    Havspromenad: 26 Maj
    Monstertjejen: 16 Juni
    Lycka 2012: 7 Juli
    Kaffeälskaren: 7 Juli
    Vivahate: 31 Mars
    Operfekt: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-14 18:47
    VictoriaN: 25 Augusti
    AnnaGBG: 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 16:32
    Lillemia: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:04
    Amor in aeternum: 1 September

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:11
    LÄNK TILL GÖTEBORG'S BRUDAR 2012 BILDTRÅD!www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m4111483.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-05 18:05
    Styrka: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-06 19:08
    Kiwi: ? Oktober
    LiveForever: 4 Augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-26 16:28
    FruSSE: 14 Juli
    Solstice: 14 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-27 10:54
    ceciliabjerling: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-11 11:13
    Snuttitess: 4 Augusti

• Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!
  • Saandraa
    Monstertjejen skrev 2012-01-28 22:39:56 följande:
    Ååååå jag kommer aldrig hitta en klänning :(
    Jag sitter och tittar över allt på internet , men får aldrig den där WOW känslan :(
    Vet du ungefär vad du är ute efter för klänning?
  • Styrka
    Saandraa; jag var på bröllop i Tuve Kyrka i november, och de fick plats med hela brudföljet i rummet innanför portarna och kyrkorummet! Så det blir nog inga problem! Det är en mysig liten kyrka!
  • Monstertjejen
    Saandraa skrev 2012-01-29 10:28:04 följande:
    Vet du ungefär vad du är ute efter för klänning?
    Nu tror jag att jag hitta DEN!!! :)

Ungefär så här, men liiite längre, tror det kallas Tea-lengt när det gå ner till vaden!!
    Jag har ett par grymma skor jag vill visa :)

de den :)

• Saandraa
    Styrka skrev 2012-01-28 22:46:23 följande:
    Hej hej!
    Hoppas jag oxå kan hoppa in här? Jag gifter mig 7/7 2012 utomhus på Ramberget och har festen i Lundby Hembygdsgård. 76 gäster, men en ganska liten budget på max 40.000 kr.

Jag läste ett par sidor bakåt att det var några som ännu inte bokat hotell för bröllopsnatten, och kan inte låta bli att tipsa om hotellet vi valde; St Jörgens Hotell:
    www.st-jorgen.nu/hotell/bilder
    De har supermysiga rum med jacuzzi som är riktigt billiga! Vi valde Queen room med sen utcheckning, inkl frukost och betalar 1500 kr. Badrummet är helt fenommenalt mysigt, med lysdioder i taket som en stjärnhimmel, och tegelvägg vid sänggaveln, blev lite kär vid första anblicken faktiskt! Mycket trevligt bemötande från personalen dessutom!

Fest lokaler kan jag oxå tipsa om som inte dyker upp i de vanliga sökningarna, tex Munhålan som drivs av Odontologiska föreningen. Det är en gammal majestätisk villa i Änggårdsbergen nära Linnéplatsen, med öppen spis och bar och lite av varje.
    Själva valde vi Lundby Hembygdsgård av budgetskäl, den kostar bara 3200 kr, och den är supermysig!

När det gäller dekorationerna tänkte vi först göra som så många andra och köra på ikea knoppa-lakan till stolsöverdrag, men så hittade vi Jysks fleecefiltar för ynka 13kr/st, så de viker vi på längden och placerar över stolsryggen! Enkelt, snyggt och billigt, och dessutom kan gästerna ha den över sig på kvällen om det skulle bli kallt eller regnigt vid rökpauser utomhus.

Catering funderar vi på Hisingens Hembeställning, men jag tar tacksamt emot tips på billiga och bra cateringföretag!
    Alkohol eventuellt från www.spritovin.se alt en inköpsresa till danmark/tyskland till våren.

Inbjudningar gjorde vi själva av en snygg silvertapet, men det är nog inget jag rekommenderar. Det blev väldigt mycket jobb, svårt, och i slutändan blev det inte billigare än att beställda från vistaprint eller calligrafen. Men de blev iaf som vi ville ha dem!

Ska dyka djupare in i tråden och se om jag kan bidra med fler tips som efterfrågas!

See ya!

// Styrka
    Hej och välkommen! Glad St Jörgens hotell hade nog passat oss också. Ganska nära och bra till festlokalen. 1500:- Var ju väldigt billigt också! Vi har blivit tipsade om Himlagotts catering. Ska ringa och prata med dom och se vad de har för ngt, priser osv i veckan.
  • Saandraa
    Styrka skrev 2012-01-29 10:46:52 följande:
    Saandraa; jag var på bröllop i Tuve Kyrka i november, och de fick plats med hela brudföljet i rummet innanför portarna och kyrkorummet! Så det blir nog inga problem! Det är en mysig liten kyrka!
    Ja, jag hittade en film på youtube där ett par gifte sig i Tuve kyrka. Såg att de har ett större rum innanför portarna. Det kommer säkert bli jättebra! :)
  • Saandraa
    Monstertjejen skrev 2012-01-29 10:46:56 följande:
    Nu tror jag att jag hitta DEN!!! :)

Ungefär så här, men liiite längre, tror det kallas Tea-lengt när det gå ner till vaden!!
    Jag har ett par grymma skor jag vill visa :)

de den :)

Den var ju supersöt!! Vad har du för färg på skorna? :)
  • Monstertjejen
    Saandraa skrev 2012-01-29 10:51:47 följande:
    Den var ju supersöt!! Vad har du för färg på skorna? :)
    Här har du skorna, lite mörk bild tyvärr.
    Dom är ännu skarpare i färgen

• Saandraa
    Monstertjejen skrev 2012-01-29 10:57:41 följande:
    Här har du skorna, lite mörk bild tyvärr.
    Dom är ännu skarpare i färgen

Jättefina! Är också på jakt efter skor... Mörklila med ganska hög klack. Har inte lyckats hitta några som jag tycker om ännu. Något tips på vart man skall leta?
  • Styrka
    Saandraa; supersöt klänning! Tea-length älskar jag, den kommer bli asnice! Beställer du från Landy?
  • Saandraa
    Styrka skrev 2012-01-29 11:14:49 följande:
    Saandraa; supersöt klänning! Tea-length älskar jag, den kommer bli asnice! Beställer du från Landy?
    Hehe det var inte min klänning. Kommenterade monstertjejens bild Glad Min klänning finns nog lite tidigare i tråden.
Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!