• Saandraa

Göteborg's brudar 2012!

Då gör jag ett nytt försök!
    Skulle väldigt gärna vilja ha lite trevliga brudar att prata med. Har försökt starta två trådar i hopp om att hitta någon som man kan bolla ideér med och följas åt i planeringen av varandras bröllop! Jag och min fästman gifter oss den 24e November i år. Festen kommer hållas på Stora Holms Säteri. Hoppas det finns några härliga Göteborg's brudar här på bt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 19:28
    Saandraa: 24 November
    Linst: 21 Juli
    Bruden2012: 16 Juni
    AndroSid: 9 Juni
    Sommar2012bröllop: 14 Juli
    Fjärilen: 8 September
    Gbg2012: 2 Juni
    Lillis82: 11 Augusti
    Tweety: 14 Juli
    CJIGBG: 26 Maj
    Havspromenad: 26 Maj
    Monstertjejen: 16 Juni
    Lycka 2012: 7 Juli
    Kaffeälskaren: 7 Juli
    Vivahate: 31 Mars
    Operfekt: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-14 18:47
    VictoriaN: 25 Augusti
    AnnaGBG: 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 16:32
    Lillemia: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:04
    Amor in aeternum: 1 September

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:11
    LÄNK TILL GÖTEBORG'S BRUDAR 2012 BILDTRÅD!www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m4111483.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-05 18:05
    Styrka: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-06 19:08
    Kiwi: ? Oktober
    LiveForever: 4 Augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-26 16:28
    FruSSE: 14 Juli
    Solstice: 14 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-27 10:54
    ceciliabjerling: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-11 11:13
    Snuttitess: 4 Augusti

• Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!
  • sommar2012bröllop
    sommar2012bröllop skrev 2012-01-14 19:06:27 följande:
    Tack, och den är ännu finare i verkligheten :)
    Nej det är tråkigt att man bemöts så, och jag anser mig inte speciellt stor, och även om jag skulle vara storlek 34 eller 50 ska man inte säga så flera gånger.. Hon påpekade även att hon inte skulle ha tid att hjälpa mig för de skulle ha stora viktiga bröllop till helgen..
    Men det kanske bara var en dålig dag ;)
    Hoppas det gått bättre för dig i klänningsletandet :)
    eller tack o tack ha ha.. inte jag som sytt den ;) men roligt att du tyckte den var fin, mer så jag menade ;)
  • Saandraa
    sommar2012bröllop skrev 2012-01-14 19:06:27 följande:
    Tack, och den är ännu finare i verkligheten :)
    Nej det är tråkigt att man bemöts så, och jag anser mig inte speciellt stor, och även om jag skulle vara storlek 34 eller 50 ska man inte säga så flera gånger.. Hon påpekade även att hon inte skulle ha tid att hjälpa mig för de skulle ha stora viktiga bröllop till helgen..
    Men det kanske bara var en dålig dag ;)
    Hoppas det gått bättre för dig i klänningsletandet :)
    sommar2012bröllop skrev 2012-01-14 19:07:51 följande:
    eller tack o tack ha ha.. inte jag som sytt den ;) men roligt att du tyckte den var fin, mer så jag menade ;)
    Hehe, Bemötandet gör ganska mkt faktiskt. Glad att jag köpte min klänning på vasaplatsens skrädderi. Finns bild på klänningen tidigare i tråden om du inte sett den.
  • lillemia

Hej 
    kanske kommer in lite sen i er tråd med jag vill gärna hänga på ;)
    Gifter mig 28 juli Landvetter kyrka och har festen på Stora Holms Säteri.

• sommar2012bröllop
    Saandraa skrev 2012-01-14 19:19:59 följande:
    sommar2012bröllop skrev 2012-01-14 19:07:51 följande:
    Hehe, Bemötandet gör ganska mkt faktiskt. Glad att jag köpte min klänning på vasaplatsens skrädderi. Finns bild på klänningen tidigare i tråden om du inte sett den.
    Nu såg jag den, superfin!!
  • Saandraa
    lillemia skrev 2012-01-14 19:42:49 följande:
    Hej 
    kanske kommer in lite sen i er tråd med jag vill gärna hänga på ;)
    Gifter mig 28 juli Landvetter kyrka och har festen på Stora Holms Säteri.

Hejhej! Du är välkommen.. Vi ska festen på Stora holms säteri också!
  • Saandraa

Jag har problem med att bestämma hur jag ska ha mitt hår på den stora dagen. Mitt hår är jätte långt! (Till höfterna) Har funderat på en lite slappare uppsättning med genomgående flätor. Kan ett så långt hår sitta kvar hela kvällen, eller kommer det rasa ner? Att locka mitt hår är nästan omöjligt. Iaf de gånger då jag försökt själv. Lockarna sitter i några minuter för att sedan försvinna. Så hängade hår med lockar kommer nog inte funka. 
    Hur skall ni andra ha håret? 

• CJIGBG
    Saandraa skrev 2012-01-15 16:38:20 följande:

Jag har problem med att bestämma hur jag ska ha mitt hår på den stora dagen. Mitt hår är jätte långt! (Till höfterna) Har funderat på en lite slappare uppsättning med genomgående flätor. Kan ett så långt hår sitta kvar hela kvällen, eller kommer det rasa ner? Att locka mitt hår är nästan omöjligt. Iaf de gånger då jag försökt själv. Lockarna sitter i några minuter för att sedan försvinna. Så hängade hår med lockar kommer nog inte funka. 
    Hur skall ni andra ha håret? 

Har inte heller riktigt bestämt än.
    Jag har dock ganska mycket självfall och lockar så länge jag inte gör något speciellt så mitt problem är inte riktigt som ditt utan snarare att jag vill ha ganska enkel och slappare uppsättning men ändå att det ska se lite fixat ut och inte bara "som vanligt" och att man kan få någon styrsel på virrvarret :)  
    Ska snart hem till mina föräldrar också och min syster har frågat om jag kanske inte vill låna tiara och slöja från henne och då får man kanske fundera på vad som blir snyggt till den :) 
  • CJIGBG
    Lillis82 skrev 2012-01-14 17:56:12 följande:
    En liten fråga... 

Hur långt osa datum har ni satt på era inbjudningar?? Sitter och funderar på hur lång tid man skall ge folk...

Samt om folk inte svarat skall man ringa upp dem då?? Skickar ut den i luften om det är någon som känner för att dela med sig av hur de tänkt Glad 
    Vi tänkte försöka skicka ut inbjudan nu i slutet av januari och satte sista mars som OSA. Dock har inte vi varit så hemliga utan jag tror att nästan alla redan vet om det (vi kommer bjuda en del långväga gäster utomlands ifrån bland annat) så vi har ett antal som redan svarat även om de inte fått inbjudan än :)

Vi har dessutom valt att inte använda begreppet OSA (verkar som om det inte är alla som förstår att det innebär att meddela att man kommer eller inte :) utan tänker skriva något om "Vänligen meddela senast 31 mars om ni planerar att närvara eller inte" 
    Men vi kommer nog att "jaga" lite på folk som inte svarat. 
  • Monstertjejen
    Skönt att läsa lite om O.S.A

som tex CJIGBG skriver så är det inte så många som fattar innebörden tyvärr.
    Jag kommer nog vara lie formell ocg skriva O.S.A ändå. Har dom inte svarat så tror jag nog att vi ringer upp och kollar.

Jag har inte satt O.S.A dag ännu. (vi gifter oss 16/6)  Obestämd

Jag såg att det va någon som hade gjort en hemsida till bröllop!.
    Är det fler som har gjort det?

Jag sitter och gör en blogg just nu, som jag kommer att ha som informations central.
    Vägbeskrivningar, inspirations bilder, O.S.A mm mm
    emiloemma.blogg.se
    Här finns den, men men bara ett test inlägg ännu .
    Men ni kan se "designen" iaf :) Kom gärna med tips om vad man kan ha på "bloggen"!

Saandraa: Kan du inte göra en bildtråd med och länka till den i trådstarten!
    Här kan vi lägga in alla fina bilder på klänningar, dukning, inbjudningar mm
  • ulrikachristensen

Hoppar in i tråden här. Jag och min sambo gifter oss 7/7 och vigseln kommer att hållas vid sjökanten på Hällsnäs konferenscenter där vi även håller festen efteråt. Tanken och förhoppningen är att alla gäster ca 60 spenderar natten där och att vi samlas igen till brunch dagen efter. Klänning och ring är köpt, underhållning och fotograf i stort sätt bokade. måste dock hitta en vigselförättare sedan är det mesta klart.

Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!