• Saandraa

Göteborg's brudar 2012!

Då gör jag ett nytt försök!
    Skulle väldigt gärna vilja ha lite trevliga brudar att prata med. Har försökt starta två trådar i hopp om att hitta någon som man kan bolla ideér med och följas åt i planeringen av varandras bröllop! Jag och min fästman gifter oss den 24e November i år. Festen kommer hållas på Stora Holms Säteri. Hoppas det finns några härliga Göteborg's brudar här på bt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 19:28
    Saandraa: 24 November
    Linst: 21 Juli
    Bruden2012: 16 Juni
    AndroSid: 9 Juni
    Sommar2012bröllop: 14 Juli
    Fjärilen: 8 September
    Gbg2012: 2 Juni
    Lillis82: 11 Augusti
    Tweety: 14 Juli
    CJIGBG: 26 Maj
    Havspromenad: 26 Maj
    Monstertjejen: 16 Juni
    Lycka 2012: 7 Juli
    Kaffeälskaren: 7 Juli
    Vivahate: 31 Mars
    Operfekt: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-14 18:47
    VictoriaN: 25 Augusti
    AnnaGBG: 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 16:32
    Lillemia: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:04
    Amor in aeternum: 1 September

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:11
    LÄNK TILL GÖTEBORG'S BRUDAR 2012 BILDTRÅD!www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m4111483.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-05 18:05
    Styrka: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-06 19:08
    Kiwi: ? Oktober
    LiveForever: 4 Augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-26 16:28
    FruSSE: 14 Juli
    Solstice: 14 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-27 10:54
    ceciliabjerling: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-11 11:13
    Snuttitess: 4 Augusti

• Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!
  • Monstertjejen

Hej , här är en till Göteborgsbrud!! Vi gifter oss den 16/6 (efter mycket om och men med lokaler som redan var bokade, pastor som inte kunde osv.)

• Havspromenad
    Saandraa skrev 2012-01-12 20:08:25 följande:

Här är min klänning. En Benjamin Roberts från 2011. Har haft tvivel om det är den rätta, men varje gång jag provat den har jag lovat mig själv att inte tveka. Älskar den!
    Jättefin! Var köpte/ska du köpa den?
    Jag köpte min på ramona design. Ska se om jag kan få fram en bild '
  • Monstertjejen

Glömde skriva att vi skall ha vigsel på den gamla ångbåtspiren i Aspen, alldeles nedanför Jonsereds herrgård. (vi bor i jonsered) Festen som vi skall ha är Ordenshuset i Jonsered, men kallas för GötaBion , en gammal fin träbyggnad :)

Jag är nyfiken på vad ni har för teman på era bröllop?

• Havspromenad

Denna ska jag ha men jag tyckte den var mycket finare när jag hade på mig den. Känner inte riktigt igen den här på bilden om jag ska vara ärlig Den var så fin baktill och på släpet också. Pärlor fram och bak på släpet.
  • Havspromenad
    CJIGBG skrev 2012-01-12 18:43:49 följande:
    Hej!

Jag vill också vara med Glad

Vi gifter oss 26/5 i Masthuggskyrkan och ska sedan vara på Restaurang Ruckmans :)

Känns nästan lite konstigt att det faktiskt är om inte så länge!
    Hej,
    Ser att vi gifter oss samma dag. Va roligt. Hur långt har ni kommit i planeringen?
  • Lillis82

Saandraa: Jag köpte min klänning på Remanns i göteborg.. det är en San Patrick 2012.. 
    Din klänning var ju super läcker!!!

• lycka2012

Hej hopp!

Här är en till göteborgstjej som ska stå brud i år! den 7 juli säger vi ja!

Vi velade länge fram och tillbaka och plats och lokal men fann inget som var så där helt perfekt till rätt pris så nu "flyr" vi och gifter oss i Italien med bara våra närmaste familjer och vänner! Totalt är vi 25 personer! 

Jag hoppas att jag får vara med här jag med. Har massa tankar och ideer. Planeringen är i full gång!  

• Saandraa
    Susanna88 skrev 2012-01-12 20:17:24 följande:
    Hej! Jag ska inte gifta mig i år men nästa :) Jag undrar hur mycket det kostade att hyra Stora holms säteri och vad som ingick? Hur många ska ni bjuda?
    Stora Holms Säteri är så himla fint! Lite dyrt tycker jag, men absolut värt det.. Det kostar 14000:- att hyra deras lokal. Vi hyrde också till deras trädgårsdhus för 3000:- där våra gäster skall få mingla och umgås medans vi fotograferas. Vi får lokalen fredag-söndag och tillgång till kök, toaletter och kapprum. De har både runda och fyrkantiga bord. Men porslin och dukar får man hyra av ett bolag som de samarbetar med. Man måste inte, men det känns bekvämast så. Vi kommer bjuda ca 50-60 personer. Finns bilder på lokalen på google bilder.
  • Saandraa
    Monstertjejen skrev 2012-01-12 20:19:52 följande:
    Hej , här är en till Göteborgsbrud!! Vi gifter oss den 16/6 (efter mycket om och men med lokaler som redan var bokade, pastor som inte kunde osv.)
    Hej! Kul med fler brudar från göteborg Glad vart giter ni er någonstans?
  • Saandraa
    Havspromenad skrev 2012-01-12 20:20:37 följande:
    Jättefin! Var köpte/ska du köpa den?
    Jag köpte min på ramona design. Ska se om jag kan få fram en bild '
    Jag köpte min på vasaplatsens skrädderi. Ett litet men mysigt ställe.. Var inne på Ramonas och provade också. Älskade deras Pronovias klänningar. Men de hade inte min storlek så det var lite svårt att se hur klänningen skulle sitta..
Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!