• Saandraa

Göteborg's brudar 2012!

Då gör jag ett nytt försök!
    Skulle väldigt gärna vilja ha lite trevliga brudar att prata med. Har försökt starta två trådar i hopp om att hitta någon som man kan bolla ideér med och följas åt i planeringen av varandras bröllop! Jag och min fästman gifter oss den 24e November i år. Festen kommer hållas på Stora Holms Säteri. Hoppas det finns några härliga Göteborg's brudar här på bt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 19:28
    Saandraa: 24 November
    Linst: 21 Juli
    Bruden2012: 16 Juni
    AndroSid: 9 Juni
    Sommar2012bröllop: 14 Juli
    Fjärilen: 8 September
    Gbg2012: 2 Juni
    Lillis82: 11 Augusti
    Tweety: 14 Juli
    CJIGBG: 26 Maj
    Havspromenad: 26 Maj
    Monstertjejen: 16 Juni
    Lycka 2012: 7 Juli
    Kaffeälskaren: 7 Juli
    Vivahate: 31 Mars
    Operfekt: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-14 18:47
    VictoriaN: 25 Augusti
    AnnaGBG: 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 16:32
    Lillemia: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:04
    Amor in aeternum: 1 September

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:11
    LÄNK TILL GÖTEBORG'S BRUDAR 2012 BILDTRÅD!www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m4111483.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-05 18:05
    Styrka: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-06 19:08
    Kiwi: ? Oktober
    LiveForever: 4 Augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-26 16:28
    FruSSE: 14 Juli
    Solstice: 14 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-27 10:54
    ceciliabjerling: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-11 11:13
    Snuttitess: 4 Augusti

• Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!
  • lycka2012
    Fjärilen skrev 2012-01-14 07:54:01 följande:

Följande har vi gjort
    Skickat ut save the date som boarding card
    Gjort en hemsida
    Gjort layouten till inbjudningarna som blir pass
    Gjort layout på vigselprogram,  ska vara som en solfjäder
    Bokat plats till bröllop och fest, samt präst
    Köpt tärnklänning
    Köpt biljetter till bröllopsresa

Tänkte ha vintage/lantligt tema, med inslag av gammal turkos 

Håller på att kolla på fotograf nu

hej! tyckte jag såg någonstans att ni oxå ska gifta er i Italien! Vart? Själv ska vi gifta oss i Norra Italien, i Alba. håller också på att leta fotograf. några tips?
  • Monstertjejen
    Saandraa skrev 2012-01-13 18:17:33 följande:
    Tack! Den kostade 12000:- Glad Jag köpte min på vasaplatsens skrädderi. Kvinnan där var så enormt trevlig och hjälpsam! Gick in på Tonys Högtidskläder och fick inget bra intryck alls.. Men annars är weddingsquare bra också.
    Jag har fått väldigt dåligt intryck av dom flesta stora butiker i stan.
    Weddingsquare är det enda som jag har blivit bemött väl i, fått ordentlig hjälp när jag provat osv. Förhoppningsvis köper jag min klänning där i början på februari , när jag skall prova en som jag väntat på :)
  • sommar2012bröllop
    Fjärilen skrev 2012-01-12 15:43:05 följande:
    Hej,
    Jag bor i Göteborg, men ska gifta mig i Italien den 8:e september.

Onsala Herrgård är jätte fint, ska du gifta dig i Onsala kyrka då?
    Antar att du menar mig :)
    Nej det blir faktiskt Tölö kyrka i Kungsbacka, min kille är från Onsala och jag från Åsa, så Kba var väl ett mellanting ;)
  • sommar2012bröllop

Här är klänning jag beställt, kommer inte förrän om 4-5 månader och jag längtar sååå :)

Har varit på Ramonas, Remanns, Tonys, Johans och Weddingsquare. WS ger jag inte mkt för då hon flertalet uttryckte att det "har inte såå stora storlekar" som jag behöver. Är en 38-40 för övrigt....
    Johans var en supergullig dam som hjälpte mig i 3 timmar i somras fast hon visste att jag inte skulle köpa då, likadant på Remanns. (tänkte för dig som var ny i gbg o villa ha tips). Ramona var lite fina i kanten.

• Lillis82

En liten fråga... 

Hur långt osa datum har ni satt på era inbjudningar?? Sitter och funderar på hur lång tid man skall ge folk...

Samt om folk inte svarat skall man ringa upp dem då?? Skickar ut den i luften om det är någon som känner för att dela med sig av hur de tänkt Glad 

• Lillis82
    AnnaGBG skrev 2012-01-13 21:39:22 följande:
    Kan ni tipsa om några butiker som man kan kolla brudklänningar? Jag är ganska nyinflyttad göteborgare så tips mottags gärna!
    Hej 

Jag kan inte tala för alla utan bara om mina egna upplevelser.. vi gick bara till 3 butiker efter första butiken så hade jag redan hittat min klänning men ville bara vara säker.. 

Remanns - Super trevlig personal och jätte duktiga på att hitta klänningar som passar just din figur! Bra utbud av olika modeller och prisklasser! rekommenderar varmt! (köpte min där)

Wedding square - Grymt trevlig personal, väldigt trevliga och hjälpsamma. Dock inget stort utbud av klänningar enligt mig. De har en annan butik också fick jag höra men den besökte vi aldrig. Bra priser då de har ett eget märke som är ganska billigt. 

Tony´s - Fick inget bra intryck av den butiken.. Tjejen i butiken var inte intresserad av att hjälpa till, när vi frågade om de inte hade några nya modeller sade hon bara att de kom hem nya snart. Inget om vilka modeller som kommer hem osv.. Inget att rekommendera enligt mig.

Lycka till 
  • AndroSid
    Lillis82 skrev 2012-01-14 17:56:12 följande:
    En liten fråga... 

Hur långt osa datum har ni satt på era inbjudningar?? Sitter och funderar på hur lång tid man skall ge folk...

Samt om folk inte svarat skall man ringa upp dem då?? Skickar ut den i luften om det är någon som känner för att dela med sig av hur de tänkt Glad 
    Vårt OSA är den 9:e mars, 3 månader innan bröllopet. Anledningen är den att vi har en begränsad budget och hellre bjuder folk från vår reservlista än står med tomma platser, samt att vi har ett så specifikt tema att vi ville ha ut inbjudningarna i god tid.

Vi tänkte ringa upp folk om de inte har svarat efter sista OSA.
  • Saandraa
    Monstertjejen skrev 2012-01-14 17:28:20 följande:
    Jag har fått väldigt dåligt intryck av dom flesta stora butiker i stan.
    Weddingsquare är det enda som jag har blivit bemött väl i, fått ordentlig hjälp när jag provat osv. Förhoppningsvis köper jag min klänning där i början på februari , när jag skall prova en som jag väntat på :)
    Ja, det är väldigt tråkigt att det ska vara så. Man förväntar ju sig ett trevligt bemötande när man kommer in för att prova brudklänningar.
  • Saandraa
    sommar2012bröllop skrev 2012-01-14 17:52:29 följande:
    Här är klänning jag beställt, kommer inte förrän om 4-5 månader och jag längtar sååå :)

Har varit på Ramonas, Remanns, Tonys, Johans och Weddingsquare. WS ger jag inte mkt för då hon flertalet uttryckte att det "har inte såå stora storlekar" som jag behöver. Är en 38-40 för övrigt....
    Johans var en supergullig dam som hjälpte mig i 3 timmar i somras fast hon visste att jag inte skulle köpa då, likadant på Remanns. (tänkte för dig som var ny i gbg o villa ha tips). Ramona var lite fina i kanten.

Oj, vilken fin klänning! Jag tycker absolut inte att en storlek 38-40 är stort. Konstigt att hon uttryckte sig på det sättet. Jag var där i somras och provade klänning. Fick ett trevlig bemötande trots att jag inte var ute efter att köpa klänningen där.
  • sommar2012bröllop
    Saandraa skrev 2012-01-14 18:46:08 följande:
    Oj, vilken fin klänning! Jag tycker absolut inte att en storlek 38-40 är stort. Konstigt att hon uttryckte sig på det sättet. Jag var där i somras och provade klänning. Fick ett trevlig bemötande trots att jag inte var ute efter att köpa klänningen där.
    Tack, och den är ännu finare i verkligheten :)
    Nej det är tråkigt att man bemöts så, och jag anser mig inte speciellt stor, och även om jag skulle vara storlek 34 eller 50 ska man inte säga så flera gånger.. Hon påpekade även att hon inte skulle ha tid att hjälpa mig för de skulle ha stora viktiga bröllop till helgen..
    Men det kanske bara var en dålig dag ;)
    Hoppas det gått bättre för dig i klänningsletandet :)
Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!