• Saandraa

Göteborg's brudar 2012!

Då gör jag ett nytt försök!
    Skulle väldigt gärna vilja ha lite trevliga brudar att prata med. Har försökt starta två trådar i hopp om att hitta någon som man kan bolla ideér med och följas åt i planeringen av varandras bröllop! Jag och min fästman gifter oss den 24e November i år. Festen kommer hållas på Stora Holms Säteri. Hoppas det finns några härliga Göteborg's brudar här på bt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 19:28
    Saandraa: 24 November
    Linst: 21 Juli
    Bruden2012: 16 Juni
    AndroSid: 9 Juni
    Sommar2012bröllop: 14 Juli
    Fjärilen: 8 September
    Gbg2012: 2 Juni
    Lillis82: 11 Augusti
    Tweety: 14 Juli
    CJIGBG: 26 Maj
    Havspromenad: 26 Maj
    Monstertjejen: 16 Juni
    Lycka 2012: 7 Juli
    Kaffeälskaren: 7 Juli
    Vivahate: 31 Mars
    Operfekt: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-14 18:47
    VictoriaN: 25 Augusti
    AnnaGBG: 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 16:32
    Lillemia: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:04
    Amor in aeternum: 1 September

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:11
    LÄNK TILL GÖTEBORG'S BRUDAR 2012 BILDTRÅD!www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m4111483.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-05 18:05
    Styrka: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-06 19:08
    Kiwi: ? Oktober
    LiveForever: 4 Augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-26 16:28
    FruSSE: 14 Juli
    Solstice: 14 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-27 10:54
    ceciliabjerling: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-11 11:13
    Snuttitess: 4 Augusti

• Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!
  • AndroSid

Ska vi försöka göra en lista på när vi gifter oss? Tänkte att det kan vara lite roligt, så blir det lättare att hålla koll på när det är dags för folk!
    (TS kanske kan lägga in listan i trådstarten?)

Jag kan börja med de som jag ser här på sista sidan, fyll på i rätt ordning:

31/3 vivahate
    9/6 AndroSid
    7/7 Operfekt
    24/11 Saandraa

• Saandraa
    AndroSid skrev 2012-01-13 19:05:15 följande:
    Ska vi försöka göra en lista på när vi gifter oss? Tänkte att det kan vara lite roligt, så blir det lättare att hålla koll på när det är dags för folk!
    (TS kanske kan lägga in listan i trådstarten?)

Jag kan börja med de som jag ser här på sista sidan, fyll på i rätt ordning:

31/3 vivahate
    9/6 AndroSid
    7/7 Operfekt
    24/11 Saandraa
    Fixat listan med alla som hitills angivit datum. Dock kom dom inte i ordning..
  • VictoriaN

Här är en till :) Vi gifter oss 25/8. Har bokat Aspenäs Herrgård och vigseln blir nog också där :) Vi skissar på inbjudningskort nu och jag funderar på bukett/blommor och letar klänning. Jättenyfiken på Vasaplatsens skrädderi! Har de mycket där? Bokade ni tid?

Någon som har bra tips på frisör eller makeup?! :)

• AnnaGBG

Hej! Jag slänger också in mig i denna tråd! Gifter oss den 21/7

• AnnaGBG

Kan ni tipsa om några butiker som man kan kolla brudklänningar? Jag är ganska nyinflyttad göteborgare så tips mottags gärna!

• Susanna88
    Saandraa skrev 2012-01-12 21:26:10 följande:
    Stora Holms Säteri är så himla fint! Lite dyrt tycker jag, men absolut värt det.. Det kostar 14000:- att hyra deras lokal. Vi hyrde också till deras trädgårsdhus för 3000:- där våra gäster skall få mingla och umgås medans vi fotograferas. Vi får lokalen fredag-söndag och tillgång till kök, toaletter och kapprum. De har både runda och fyrkantiga bord. Men porslin och dukar får man hyra av ett bolag som de samarbetar med. Man måste inte, men det känns bekvämast så. Vi kommer bjuda ca 50-60 personer. Finns bilder på lokalen på google bilder.
    Oj, lite dyrt för oss kanske men det var väldigt fint och värt att ha i åtanke och bra att ha över hela helgen. Ni kommer få ett väldigt fint bröllop i alla fall :)
  • AndroSid
    Saandraa skrev 2012-01-13 19:29:29 följande:
    Fixat listan med alla som hitills angivit datum. Dock kom dom inte i ordning..
    Super Glad
    Blir såååå mycket enklare för de som är som mig (=virriga) att hålla reda på vem som är vem och man kan tjuvkika lite längst upp!

*KL*
    Tror att vi har fått ihop hemsidan, till slut. Den är inte så snygg som den hade kunnat vara (så perfektionisten i mig skriker högt) men den är funktionell och jag funderar lite på om det får räcka.
    Alla inbjudningar är färdigskrivna nu, nu ska vi bara få ut dem till respektive person...
  • CJIGBG
    Havspromenad skrev 2012-01-12 20:25:48 följande:
    Hej,
    Ser att vi gifter oss samma dag. Va roligt. Hur långt har ni kommit i planeringen?
    :) Ja roligt!
    Vi har kommit rätt ok på väg.
    Jag är ganska kontrollfreak i vanliga fall...men ska verkligen försöka att göra detta utan att bli stressad och så (kan bli spännande att se) så tänker att jag ska försöka att undvika att börja peta i detaljer för då kan jag bli svår att ha att göra med :)

Men lokal och kyrka är ju då bokad, ganska säkra på vilka psalmer etc vi ska föreslå att vi vill ha, ring bestämd men ej köpt, bussar för långväga gäster och fotograf är i princip fixad, liksom smink och hår som är preliminärbokat. Inbjudningskort på G (en vän som gör dem) typ.
    Ni då?

Det jag börjar känna mig "stressad" över är väl klänningen som jag inte riktigt funderat på, men det börjar ju bli dags för det.

Ni som har köpt klänningar i butik i Göteborg, måste man boka tid innan i alla eller hur funkar det? Min tärna har lite problem boka in för lång tid innan och hon bor i Stockholm...finns det någonstans du har möjlighet att prova och så utan att ha bestämt tid innan?

• Saandraa

nej vi bokade ingen tid. De har en del, men inte lika mycket som de större butkerna .Men ägaren är enormt trevlig och är väldigt duktig.

• Fjärilen

Följande har vi gjort
    Skickat ut save the date som boarding card
    Gjort en hemsida
    Gjort layouten till inbjudningarna som blir pass
    Gjort layout på vigselprogram,  ska vara som en solfjäder
    Bokat plats till bröllop och fest, samt präst
    Köpt tärnklänning
    Köpt biljetter till bröllopsresa

Tänkte ha vintage/lantligt tema, med inslag av gammal turkos 

Håller på att kolla på fotograf nu

Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!