• Saandraa

Göteborg's brudar 2012!

Då gör jag ett nytt försök!
    Skulle väldigt gärna vilja ha lite trevliga brudar att prata med. Har försökt starta två trådar i hopp om att hitta någon som man kan bolla ideér med och följas åt i planeringen av varandras bröllop! Jag och min fästman gifter oss den 24e November i år. Festen kommer hållas på Stora Holms Säteri. Hoppas det finns några härliga Göteborg's brudar här på bt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 19:28
    Saandraa: 24 November
    Linst: 21 Juli
    Bruden2012: 16 Juni
    AndroSid: 9 Juni
    Sommar2012bröllop: 14 Juli
    Fjärilen: 8 September
    Gbg2012: 2 Juni
    Lillis82: 11 Augusti
    Tweety: 14 Juli
    CJIGBG: 26 Maj
    Havspromenad: 26 Maj
    Monstertjejen: 16 Juni
    Lycka 2012: 7 Juli
    Kaffeälskaren: 7 Juli
    Vivahate: 31 Mars
    Operfekt: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-14 18:47
    VictoriaN: 25 Augusti
    AnnaGBG: 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 16:32
    Lillemia: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:04
    Amor in aeternum: 1 September

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:11
    LÄNK TILL GÖTEBORG'S BRUDAR 2012 BILDTRÅD!www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m4111483.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-05 18:05
    Styrka: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-06 19:08
    Kiwi: ? Oktober
    LiveForever: 4 Augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-26 16:28
    FruSSE: 14 Juli
    Solstice: 14 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-27 10:54
    ceciliabjerling: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-11 11:13
    Snuttitess: 4 Augusti

• Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!
  • Lillis82

Saandraa: Jag såg den här länken på bröllopstorget som visar dörrarna in i Tuve kyrka. Det ser ut som det finns ett par innedörraren liten bit in så man kan stå under tak innan man skall in om det regnar.. 

www.brollopstorget.se/Gallerier/image.php 

• Lillis82
    Nu är jag lycklig!! Måste bara berätta... 

Har bokat vår bröllopshelg! Det blir fredag till måndag på ett spa-hotell här i Göteborg. Fredagnatten skall vi bo i var sin svit tillsammans med våra 3 tärnor och 3 bestmans och ha en mysig dag i spat för att slappna av och bara umgås. 

Sen flyttar mannen och jag ihop efter bröllopet i en av sviterna för att bo lördag till måndag med spa och en middag på söndagen. 

Allt det här fick vi för 1900kr ..

Där sparade vi in massa pengar!!  

En sak mindre att bocka av på listan!!  
  • Fjärilen
    Saandraa skrev 2012-01-24 14:58:20 följande:
    Är lite ledsen idag. Ringde till vår kyrka och den var bokad på vår bröllopsdag. Så kan alltså inte vara där! Usch kändes som ett slag i magen. Finns ingen kyrka som jag anser vara bättre. Den hade varit helt perfekt. Både storleksmässigt och den är ljus och fin. Har kollat runt lite på andra kyrkor men de flesta är små och mörka vilket jag inte vill ha egentligen. Eller så är de för stora. Vill inte att halva kyrka skall vara tom. Tuve kyrka ligger ca 5 minuter ifrån festlokalen, den verkar väldigt liten och ganska mörk. Men just nu verkar det inte finnas ngt bättre alternativ. Någon som varit i den kyrkan? Undrar hur det ser ut innanför portarna, innan man kommer in i själva kyrkan. Jag vill ha dörrar som öppnas när jag skall gå in längs altargången. Har hittat ngn bild på internet men kan inte se om man kommer in i kyrkan med en gång efter de första dörrarna.  Någon som vet?
    Va tråkigt med kyrkan, men det kanske är någon som lämnar återbud? Jag har varit i Tuve Kyrka på ett bröllop för 5´-6 år sedan. Jag tyckte den var liten och romantisk, men som du säger lite mörk kanske. Jag kommer inte ihåg hur det var med dörrarna tyvärr.

Vilken kyrka ville du gifta dig i?

Hoppas att det ordnar sig. Lycka till
  • operfekt
    Lillis82 skrev 2012-01-24 19:07:42 följande:

Har bokat vår bröllopshelg! Det blir fredag till måndag på ett spa-hotell här i Göteborg. Fredagnatten skall vi bo i var sin svit tillsammans med våra 3 tärnor och 3 bestmans och ha en mysig dag i spat för att slappna av och bara umgås.

Sen flyttar mannen och jag ihop efter bröllopet i en av sviterna för att bo lördag till måndag med spa och en middag på söndagen.

Åh, det var ett riktigt bra pris! Vilket hotell är det? =)
  • Saandraa
    Lillis82 skrev 2012-01-24 18:52:44 följande:
    Saandraa: Jag såg den här länken på bröllopstorget som visar dörrarna in i Tuve kyrka. Det ser ut som det finns ett par innedörraren liten bit in så man kan stå under tak innan man skall in om det regnar.. 

www.brollopstorget.se/Gallerier/image.php?id=... 
    Har sett den bilden också :) Inte mkt rum för släp, tärnor och brudnäbbar.. Ska se om vi får tid att åka och kolla på kyrkan imorgon.
  • Saandraa
    Fjärilen skrev 2012-01-25 08:28:04 följande:
    Va tråkigt med kyrkan, men det kanske är någon som lämnar återbud? Jag har varit i Tuve Kyrka på ett bröllop för 5´-6 år sedan. Jag tyckte den var liten och romantisk, men som du säger lite mörk kanske. Jag kommer inte ihåg hur det var med dörrarna tyvärr.

Vilken kyrka ville du gifta dig i?

Hoppas att det ordnar sig. Lycka till
    Vi ville gifta oss i kyrkan där våran son är döpt. Backa Kyrka. Ångrar att man inte var ute lite tidigare..
  • Saandraa
    Lillis82 skrev 2012-01-24 19:07:42 följande:

Vilket härligt pris! Undrar också vilket hotell det är.

Vi har kollat på dessa hotell med bröllopspaket: Hotel Villan, Radisson Blu, Avalon och Riverton.
  • Lillis82
    Saandraa skrev 2012-01-25 09:48:48 följande:
    Vilket härligt pris! Undrar också vilket hotell det är.

Vi har kollat på dessa hotell med bröllopspaket: Hotel Villan, Radisson Blu, Avalon och Riverton.
    operfekt skrev 2012-01-25 08:38:44 följande:
    Åh, det var ett riktigt bra pris! Vilket hotell är det? =)
    Vi kollade också på Avalon, men när jag ringde dit fick jag ett så otroligt dåligt bemötande i telefonen så sa det till dem att jag kommer aldrig boka hos dem pga av det. 

Jag jobbar på det hotellet så tror det anses som smygreklam om jag skriver vad det heter tyvärr.. 

Jag fick en betydligt större rabatt än jag skulle fått, egentligen skulle det gått på ca 3000kr för alla nätter..  
  • Polventon
    Fjärilen skrev 2012-01-24 08:09:00 följande:

Jag ska göra små solfjädrar till vigselprogram. Och igår så kom mina små handtag till fläktarna som jag hade beställt via etsy. De var super fina och såg ut så här:

Vilken säljare hittade du de här hos?
  • Monstertjejen
    Saandraa skrev 2012-01-23 10:44:11 följande:
    Har varit inne på hans sida också. Står inga priser på hans hemsida. Hur mkt fick ni betala för hur många timmar?

Han har precis tagit bort priserna. Vi fick 2011 år pris. och då hade han så här: Start avgift 2.500:- inkl 2 timmar fotografering. Därefter 2500:- för varje timme. Vi skall ha honom i 5 timmar. Men som sagt jag vet inte om han har samma priser nu.
Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!