• Saandraa

Göteborg's brudar 2012!

Då gör jag ett nytt försök!
    Skulle väldigt gärna vilja ha lite trevliga brudar att prata med. Har försökt starta två trådar i hopp om att hitta någon som man kan bolla ideér med och följas åt i planeringen av varandras bröllop! Jag och min fästman gifter oss den 24e November i år. Festen kommer hållas på Stora Holms Säteri. Hoppas det finns några härliga Göteborg's brudar här på bt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 19:28
    Saandraa: 24 November
    Linst: 21 Juli
    Bruden2012: 16 Juni
    AndroSid: 9 Juni
    Sommar2012bröllop: 14 Juli
    Fjärilen: 8 September
    Gbg2012: 2 Juni
    Lillis82: 11 Augusti
    Tweety: 14 Juli
    CJIGBG: 26 Maj
    Havspromenad: 26 Maj
    Monstertjejen: 16 Juni
    Lycka 2012: 7 Juli
    Kaffeälskaren: 7 Juli
    Vivahate: 31 Mars
    Operfekt: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-14 18:47
    VictoriaN: 25 Augusti
    AnnaGBG: 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 16:32
    Lillemia: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:04
    Amor in aeternum: 1 September

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:11
    LÄNK TILL GÖTEBORG'S BRUDAR 2012 BILDTRÅD!www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m4111483.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-05 18:05
    Styrka: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-06 19:08
    Kiwi: ? Oktober
    LiveForever: 4 Augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-26 16:28
    FruSSE: 14 Juli
    Solstice: 14 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-27 10:54
    ceciliabjerling: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-11 11:13
    Snuttitess: 4 Augusti

• Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!
  • Lillis82
    Saandraa skrev 2012-01-28 11:01:49 följande:
    Vart bor du någonstans? Jag bor i Backa, Markurellgatan. Ja man ska inte snöa in sig på saker som egentligen inte är så viktigt och som tar bort fokus från det som faktiskt betyder ngt. Det kommer bli jättebra! :)
    Vi bor i Brunnsbo än så länge :)
  • Saandraa
    Lillis82 skrev 2012-01-29 18:49:37 följande:
    Vi bor i Brunnsbo än så länge :)
    Okej! hehe nästan grannar då ju! Skrattande 
  • Lillis82
    Saandraa skrev 2012-01-29 18:57:49 följande:
    Okej! hehe nästan grannar då ju! Skrattande 
    ha ha praktiskt taget =)

Tycker skorna längst upp till vänster va super snygga!! Har också funderat på om jag skall bryta av och ha röda skor under klänningen.... har inte riktigt bestämt mig om jag är modig nog dock! ;o) 
  • Lillis82
    gbg2012 skrev 2012-01-27 23:53:22 följande:
    Marshalken klagar på klädsel och vill bestämma sin egen klädsel(även fast han får slips betald-den han klagat på balnd annat)
    Åh jag vet precis hur det känns!! Har en tärna som jag kanske skall byta ut nu för jag orkar inte gnället Rynkar på näsan Allt hon säger är jämt, jag har inte råd, jag måste resa, köpa klänning, bla bla bla.. blir så arg.. Hittade jättefina klänningar som de kan ha som sommarklänning också för 300kr och det va för dyrt det också!! Jag fixar smycken till dem och frågade dem innan om det var ok att de betalade klänningarna själva.. och alla sa ja, men hon menade uppenbarligen NEJ!

Fått höra att möhippan måste anpassas efter hennes budget också så nu har jag fått nog. Hon skall bort!! Trist bara då hon är en av mina äldsta vänner..Rynkar på näsan
  • Monstertjejen
    Lillis82 skrev 2012-01-29 19:07:54 följande:
    Åh jag vet precis hur det känns!! Har en tärna som jag kanske skall byta ut nu för jag orkar inte gnället Rynkar på näsan Allt hon säger är jämt, jag har inte råd, jag måste resa, köpa klänning, bla bla bla.. blir så arg.. Hittade jättefina klänningar som de kan ha som sommarklänning också för 300kr och det va för dyrt det också!! Jag fixar smycken till dem och frågade dem innan om det var ok att de betalade klänningarna själva.. och alla sa ja, men hon menade uppenbarligen NEJ!

Fått höra att möhippan måste anpassas efter hennes budget också så nu har jag fått nog. Hon skall bort!! Trist bara då hon är en av mina äldsta vänner..Rynkar på näsan
    Tråkigt att höra :(

300:- är INTE dyrt för en klänning!!!!
    Hoppas du har styrkan att säga nej till henne, jag tror att det är många som fegar ut där även att dom ångrar sig med valet av tärna.

Jag kan känna att ena min tärna gör varken bu eller bä, hon kommer när jag ber henne att komma, tex för att prova klänning. Men det är inte mer än så. Vill ju att hon skall höra av sig och fråga om jag behöver hjälp etc. Inget GO alls tyvärr.
    Gnällig är hon inte, men det är inget mer heller. Hade jag fått vara tärna och verkligen velat det så hade jag sett det som en stor förtroende sak. Hade jag tvekat det minsta så hade jag tackat nej.

Håller tummarna för att det löset sig!
  • gbg2012
    Lillis82 skrev 2012-01-29 19:07:54 följande:

vad jobbigt! =( Kan ni inte prata ut om detta då? eller är hon helt oförstående? Om man först säger ja kan man ju inte ändra sig utan att höra av sig och förklara! 

Jag och marshalken har pratat ut(han är min bästa vän, och kan ju inte kalla honom brudtärna). Han verkar ledsen och inte fattat detta, väldigt skumt men tror det kommer lösa sig nu. Vi hade ett långt telefonsamtal. 
  • gbg2012

Alla göteborgs tjejer! Måste ventilera detta! Har inget med bröllop att göra, men så himla glad! Jag och min m2b har fått en tre(hyresrätt) helt nybyggd kommer den vara i Eriksberg. Precis vid vattnet! =)  De som var före oss tackade nej och nu i veckan ska vi få välja inredning. Känns skönt med en nystart efter bröllopet då jag bott i min m2b lägenhet i sex år! =)

Skönt att inflyttnigen är först i oktober för då hinner vi gifta oss och spara pengar till nya möbler!! Åh längtar jag till detta med!  

• Saandraa
    gbg2012 skrev 2012-01-30 14:50:53 följande:
    Alla göteborgs tjejer! Måste ventilera detta! Har inget med bröllop att göra, men så himla glad! Jag och min m2b har fått en tre(hyresrätt) helt nybyggd kommer den vara i Eriksberg. Precis vid vattnet! =)  De som var före oss tackade nej och nu i veckan ska vi få välja inredning. Känns skönt med en nystart efter bröllopet då jag bott i min m2b lägenhet i sex år! =)

Skönt att inflyttnigen är först i oktober för då hinner vi gifta oss och spara pengar till nya möbler!! Åh längtar jag till detta med!  
    Vad roligt att höra! Det är ju så superfint vid Eriksberg.. Vi väntar också på att få en större lägenhet. Bor för tillfället i en 2a. Inte så där jätte roligt med en son på 1 år. Snart behöver han ett eget rum. Då har du två saker att se fram emot nu då! Skrattande
  • gbg2012
    Saandraa skrev 2012-01-30 14:59:13 följande:
    Vad roligt att höra! Det är ju så superfint vid Eriksberg.. Vi väntar också på att få en större lägenhet. Bor för tillfället i en 2a. Inte så där jätte roligt med en son på 1 år. Snart behöver han ett eget rum. Då har du två saker att se fram emot nu då! Skrattande
    Tack! Det känns så bra att "äntligen" få en trea. Vi har sökt lägenhet i snart två år, men trodde inte vi skulle få så snart. =) 

Vi bor också i en tvåa nu och tänkte att vi skaffar en trea om vi lyckas få en. Nu är det bara jobb inom det jag är utbildad till, så blir bebis nästa grej(har inga barn än) =) 

Är ni registrerade bo boplats? Skriv i rutan där man kan skriva något själv att ni har en liten son på ett år som behöver eget rum och att det är därför ni söker större lägenhet!

Vi skrev där att vi tänkt skaffa barn, kanske inte exakt nu men om inte allt för länge! =) 
  • Saandraa
    gbg2012 skrev 2012-01-30 15:35:55 följande:
    Tack! Det känns så bra att "äntligen" få en trea. Vi har sökt lägenhet i snart två år, men trodde inte vi skulle få så snart. =) 

Vi bor också i en tvåa nu och tänkte att vi skaffar en trea om vi lyckas få en. Nu är det bara jobb inom det jag är utbildad till, så blir bebis nästa grej(har inga barn än) =) 

Är ni registrerade bo boplats? Skriv i rutan där man kan skriva något själv att ni har en liten son på ett år som behöver eget rum och att det är därför ni söker större lägenhet!

Vi skrev där att vi tänkt skaffa barn, kanske inte exakt nu men om inte allt för länge! =) 
    Nej vi är inte registrerade på boplats men har satt upp oss på en större lägenhet i området där vi bor nu. Men ska ev byta lägenhet med min mamma som bor på samma gård till sommaren :)
Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!