• Saandraa

Göteborg's brudar 2012!

Då gör jag ett nytt försök!
    Skulle väldigt gärna vilja ha lite trevliga brudar att prata med. Har försökt starta två trådar i hopp om att hitta någon som man kan bolla ideér med och följas åt i planeringen av varandras bröllop! Jag och min fästman gifter oss den 24e November i år. Festen kommer hållas på Stora Holms Säteri. Hoppas det finns några härliga Göteborg's brudar här på bt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 19:28
    Saandraa: 24 November
    Linst: 21 Juli
    Bruden2012: 16 Juni
    AndroSid: 9 Juni
    Sommar2012bröllop: 14 Juli
    Fjärilen: 8 September
    Gbg2012: 2 Juni
    Lillis82: 11 Augusti
    Tweety: 14 Juli
    CJIGBG: 26 Maj
    Havspromenad: 26 Maj
    Monstertjejen: 16 Juni
    Lycka 2012: 7 Juli
    Kaffeälskaren: 7 Juli
    Vivahate: 31 Mars
    Operfekt: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-14 18:47
    VictoriaN: 25 Augusti
    AnnaGBG: 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 16:32
    Lillemia: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:04
    Amor in aeternum: 1 September

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:11
    LÄNK TILL GÖTEBORG'S BRUDAR 2012 BILDTRÅD!www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m4111483.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-05 18:05
    Styrka: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-06 19:08
    Kiwi: ? Oktober
    LiveForever: 4 Augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-26 16:28
    FruSSE: 14 Juli
    Solstice: 14 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-27 10:54
    ceciliabjerling: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-11 11:13
    Snuttitess: 4 Augusti

• Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!
  • gbg2012
    Styrka skrev 2012-01-31 21:39:04 följande:
    Wow, grattis! Inte det lättaste att få lägenhet (hyres) i den här stan! Vad är det för hyresvärd? *nyfiken*
    tack! =) Nej det är ju inte det! Vi har sökt lägenhet i snart två år. Bostadsbolaget är det som bygger nya hyresrätter och jag tror vi fick någon av de sista, varit stort intresse. Ska skriva på kontrakt och välja skåpsluckor imorgon. =)

Känns som en fin nystart efter bröllopet, kommer jag kunna syselsätta mig med inredning sen! =) 
  • Styrka
    gbg2012 skrev 2012-01-31 21:54:56 följande:
    tack! =) Nej det är ju inte det! Vi har sökt lägenhet i snart två år. Bostadsbolaget är det som bygger nya hyresrätter och jag tror vi fick någon av de sista, varit stort intresse. Ska skriva på kontrakt och välja skåpsluckor imorgon. =)

Känns som en fin nystart efter bröllopet, kommer jag kunna syselsätta mig med inredning sen! =) 
    Grattis igen!! Vad får man betala i hyra för en sån? Vi var o tittade på en, men det var kallhyra på 8300, inkl el och värm, vatten och parkering hade den gått på över 10.000 så vi tackade nej... :-/
    (bor oxå i en tvåa och drömmer om en fyra med uteplats nånstans centrala hisingen... inte så lätt att hitta, så vi får la se framöver hur vi gör...
  • gbg2012
    Styrka skrev 2012-01-31 22:05:59 följande:
    Grattis igen!! Vad får man betala i hyra för en sån? Vi var o tittade på en, men det var kallhyra på 8300, inkl el och värm, vatten och parkering hade den gått på över 10.000 så vi tackade nej... :-/
    (bor oxå i en tvåa och drömmer om en fyra med uteplats nånstans centrala hisingen... inte så lätt att hitta, så vi får la se framöver hur vi gör...
    Det är ju svindyrt i Eriksberg men vi kände att det är värt pengarna. Trean kostar 10280 och då med värme och sånt. Sen kommer det tillkomma för parkering i huset. 

Hade inte båda jobbat nu hade vi inte haft råd. Vi ville också helst haft en fyra men det är svårare att få och nu känns det som att det var lika bra för hade blivit lite för dyrt. Eftersom lägenheterna är helt nybyggda är de så dyra och det är därför lättare att få de. Vi har tänkt byta lägenheten mot en fyra sen, när vi bott där ett tag. =) 
  • gbg2012

kan ju tillägga att vi inte flyttar innan bröllopet utan i höst först. =)

• CJIGBG
    gbg2012 skrev 2012-01-30 14:50:53 följande:
    Alla göteborgs tjejer! Måste ventilera detta! Har inget med bröllop att göra, men så himla glad! Jag och min m2b har fått en tre(hyresrätt) helt nybyggd kommer den vara i Eriksberg. Precis vid vattnet! =)  De som var före oss tackade nej och nu i veckan ska vi få välja inredning. Känns skönt med en nystart efter bröllopet då jag bott i min m2b lägenhet i sex år! =)

Skönt att inflyttnigen är först i oktober för då hinner vi gifta oss och spara pengar till nya möbler!! Åh längtar jag till detta med!  
    Grattis :D Var roligt för er! Som flera andra skrivit, inte helt enkelt! 
    Vi har varit och kollat på några vid vattnet i Sannegårdshamnen...men familjebostäder som vi bor hos har en sådan omflyttningsgrej där, om man väl kommer på visning och fler tackar ja så lottas man...och än har vi inte haft turen på vår sida 
  • Lillis82
    Styrka skrev 2012-01-31 21:24:26 följande:
    Fast... det där är ju kostnader på uppemot en tusenlapp totalt... för att hon vill fira att du ska gifta dig. Jag vet ju ingenting om hennes ekonomiska omständigheter, men om hon gnäller över en tusenlapp utgår jag från att hon lever under knappa omständigheter och faktiskt inte har de pengarna. Hon ska ju inte behöva skuldsätta sig för att duga som tärna tänker jag... Vad de andra tärnorna har för inställning till pengar är ju irrelevant i frågan.

Fast å andra sidan så finns det ju supernegativa människor oxå, hon kanske tillhör den kategorin, och i så fall kanske man inte vill ha med henne i brudföljet. Men det borde i så fall vara av den anledningen, inte av ekonomiska skäl.
    Kände att det lät lite gnälligt från min sida just nu.. men det är för att hon BARA gnäller och är negativ.. det finns liksom inget som är positivt.. Jag vill absolut inte att hon skall skuldsätta sig vilket hon inte skulle gjort heller.. MEN.. om hon har råd att lägga massa pengar på dop, 30-års fester, 20-års fester, andra bröllop utan att blinka.. varför har hon helt plötsligt inte råd att lägga 800kr på mitt bröllop vilket jag tycker är ganska normalt.. Min klänning till systerns bröllop kostade 900kr sen tillkom present etc.. och jag är verkligen inte rik!! 

Det som även påverkar mig är att många av mina vänner och syskon kommit till mig och frågat vad det är med henne pga av alla diskutioner angående möhippan..Rynkar på näsan (jag har fått höra att hon motsätter sig alla idéer de andra har hela tiden, så nu gör de en möhippa utefter vad hon vill... och det tycker jag också är fel.. Visst skall man ta in allas ekonomi i det hela.. men man skall väl ändå se vad är det bruden tycker om och inte bara vad en av alla vänner tycker??

Tyvärr har jag fått höra mer än vad jag vill angående möhippan pga av att de flesta av mina vänner och syskon stör sig sjukt mycket på den här vännen.. Min mamma har till och med erbjudit sig att betala hennes klänning för att få henne sluta gnälla, vilket jag sa nej till så fort det kom till min kännedom!!   

Det hade bara vart så skönt att få höra ett "f-n va roligt det skall bli!" " ser fram emot den dagen" "Är det något jag kan hjälpa dig med?" Inte bara "det kommer bli så dyrt", 

Klänningarna jag hittat har jag letat reda på bara för hennes skull!! Som sagt 300kr är inte mycket, det är vad en vanlig klänning kostar idag.. Jag har även sagt att hon kan ju sälja den efteråt om hon vill så får hon ju tillbaka pengarna..annars har hon ju en snygg klänning som hon kan använda hela sommaren.. Skor kan hon ta ett par hon redan har som är skitsnygga. Smycken kan hon låna av mig om det är så att hon tänkt köpa nytt. Man behöver ju liksom inte köpa nytt!!

Varken jag, min m2b, ena bestman (som också känner henne) mina andra tärnor tycker att hon ger någon positiv energi och 3 av dem har bett mig tänka över valet av tärna igen. Och då är frågan, är det värt att ha kvar henne när det är fler än jag som påverkas av henne... och det är därför jag sitter här nu.. Rynkar på näsan

Snacka om att jag låter gnällig nu.. Tungan ute

• Lillis82
    gbg2012 skrev 2012-01-30 14:50:53 följande:
    Alla göteborgs tjejer! Måste ventilera detta! Har inget med bröllop att göra, men så himla glad! Jag och min m2b har fått en tre(hyresrätt) helt nybyggd kommer den vara i Eriksberg. Precis vid vattnet! =)  De som var före oss tackade nej och nu i veckan ska vi få välja inredning. Känns skönt med en nystart efter bröllopet då jag bott i min m2b lägenhet i sex år! =)

Skönt att inflyttnigen är först i oktober för då hinner vi gifta oss och spara pengar till nya möbler!! Åh längtar jag till detta med!  
    GRATTIS!! Det är sååå fint i Eriksberg!! 

Har en kompis som bor i de nybyggda husen och deras lägenhet är bara såååå snygg!! Skönt att flytten är efter bröllopet!! 

• Saandraa

Är det någon som skall gå på någon utav bröllopsmässorna i Göteborg?  Planerar själv att gå tillsammans med min mamma och mina brudtärnor (systrar). Har dock inte bestämt vilken vi ska gå på ännu.

• Monstertjejen
    Lillis82 skrev 2012-02-01 11:56:17 följande:
    Kände att det lät lite gnälligt från min sida just nu.. men det är för att hon BARA gnäller och är negativ.. det finns liksom inget som är positivt.. Jag vill absolut inte att hon skall skuldsätta sig vilket hon inte skulle gjort heller.. MEN.. om hon har råd att lägga massa pengar på dop, 30-års fester, 20-års fester, andra bröllop utan att blinka.. varför har hon helt plötsligt inte råd att lägga 800kr på mitt bröllop vilket jag tycker är ganska normalt.. Min klänning till systerns bröllop kostade 900kr sen tillkom present etc.. och jag är verkligen inte rik!! 

Det som även påverkar mig är att många av mina vänner och syskon kommit till mig och frågat vad det är med henne pga av alla diskutioner angående möhippan..Rynkar på näsan (jag har fått höra att hon motsätter sig alla idéer de andra har hela tiden, så nu gör de en möhippa utefter vad hon vill... och det tycker jag också är fel.. Visst skall man ta in allas ekonomi i det hela.. men man skall väl ändå se vad är det bruden tycker om och inte bara vad en av alla vänner tycker??

Tyvärr har jag fått höra mer än vad jag vill angående möhippan pga av att de flesta av mina vänner och syskon stör sig sjukt mycket på den här vännen.. Min mamma har till och med erbjudit sig att betala hennes klänning för att få henne sluta gnälla, vilket jag sa nej till så fort det kom till min kännedom!!   

Det hade bara vart så skönt att få höra ett "f-n va roligt det skall bli!" " ser fram emot den dagen" "Är det något jag kan hjälpa dig med?" Inte bara "det kommer bli så dyrt", 

Klänningarna jag hittat har jag letat reda på bara för hennes skull!! Som sagt 300kr är inte mycket, det är vad en vanlig klänning kostar idag.. Jag har även sagt att hon kan ju sälja den efteråt om hon vill så får hon ju tillbaka pengarna..annars har hon ju en snygg klänning som hon kan använda hela sommaren.. Skor kan hon ta ett par hon redan har som är skitsnygga. Smycken kan hon låna av mig om det är så att hon tänkt köpa nytt. Man behöver ju liksom inte köpa nytt!!

Varken jag, min m2b, ena bestman (som också känner henne) mina andra tärnor tycker att hon ger någon positiv energi och 3 av dem har bett mig tänka över valet av tärna igen. Och då är frågan, är det värt att ha kvar henne när det är fler än jag som påverkas av henne... och det är därför jag sitter här nu.. Rynkar på näsan

Snacka om att jag låter gnällig nu.. Tungan ute

Jag har inget "bra" svar till dig, men vill bara säga att jag tycker inte det är någon fara att du gnäller/skriver av dig här!

Jag tycker det låter som om du har en jobbig situation.
    Om vi räknar bort penga-frågan så verkan hon ju väldigt negativ ja, och det är INTE bra att hon påverkar alla andra!
  • Monstertjejen
    Saandraa skrev 2012-02-01 16:42:52 följande:

Är det någon som skall gå på någon utav bröllopsmässorna i Göteborg?  Planerar själv att gå tillsammans med min mamma och mina brudtärnor (systrar). Har dock inte bestämt vilken vi ska gå på ännu.

Jag och min m2b, skall gå på lördag förmiddag :)
Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!