• Saandraa

Göteborg's brudar 2012!

Då gör jag ett nytt försök!
    Skulle väldigt gärna vilja ha lite trevliga brudar att prata med. Har försökt starta två trådar i hopp om att hitta någon som man kan bolla ideér med och följas åt i planeringen av varandras bröllop! Jag och min fästman gifter oss den 24e November i år. Festen kommer hållas på Stora Holms Säteri. Hoppas det finns några härliga Göteborg's brudar här på bt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 19:28
    Saandraa: 24 November
    Linst: 21 Juli
    Bruden2012: 16 Juni
    AndroSid: 9 Juni
    Sommar2012bröllop: 14 Juli
    Fjärilen: 8 September
    Gbg2012: 2 Juni
    Lillis82: 11 Augusti
    Tweety: 14 Juli
    CJIGBG: 26 Maj
    Havspromenad: 26 Maj
    Monstertjejen: 16 Juni
    Lycka 2012: 7 Juli
    Kaffeälskaren: 7 Juli
    Vivahate: 31 Mars
    Operfekt: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-14 18:47
    VictoriaN: 25 Augusti
    AnnaGBG: 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 16:32
    Lillemia: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:04
    Amor in aeternum: 1 September

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:11
    LÄNK TILL GÖTEBORG'S BRUDAR 2012 BILDTRÅD!www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m4111483.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-05 18:05
    Styrka: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-06 19:08
    Kiwi: ? Oktober
    LiveForever: 4 Augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-26 16:28
    FruSSE: 14 Juli
    Solstice: 14 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-27 10:54
    ceciliabjerling: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-11 11:13
    Snuttitess: 4 Augusti

• Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!
  • Amor in aeternum

Hej jag hoppas gärna in jag med om det är ok?!

Vi gifter oss 1 September

• gbg2012
    Saandraa skrev 2012-01-13 18:19:33 följande:
    tack, är jättenöjd! =) 
  • gbg2012
    Monstertjejen skrev 2012-01-15 19:42:08 följande:
    Skönt att läsa lite om O.S.A

som tex CJIGBG skriver så är det inte så många som fattar innebörden tyvärr.
    Jag kommer nog vara lie formell ocg skriva O.S.A ändå. Har dom inte svarat så tror jag nog att vi ringer upp och kollar.

Jag har inte satt O.S.A dag ännu. (vi gifter oss 16/6)  Obestämd

Jag såg att det va någon som hade gjort en hemsida till bröllop!.
    Är det fler som har gjort det?

Jag sitter och gör en blogg just nu, som jag kommer att ha som informations central.
    Vägbeskrivningar, inspirations bilder, O.S.A mm mm
    emiloemma.blogg.se
    Här finns den, men men bara ett test inlägg ännu .
    Men ni kan se "designen" iaf :) Kom gärna med tips om vad man kan ha på "bloggen"!

Saandraa: Kan du inte göra en bildtråd med och länka till den i trådstarten!
    Här kan vi lägga in alla fina bilder på klänningar, dukning, inbjudningar mm
    Vi har gjort en hemsida till bröllopet med info om fest, vigsel och sånt prakiskt!  Du kan titta på den här: www.sommarbrollop.com =)
  • Lillis82
    CJIGBG skrev 2012-01-15 18:35:12 följande:
    Vi tänkte försöka skicka ut inbjudan nu i slutet av januari och satte sista mars som OSA. Dock har inte vi varit så hemliga utan jag tror att nästan alla redan vet om det (vi kommer bjuda en del långväga gäster utomlands ifrån bland annat) så vi har ett antal som redan svarat även om de inte fått inbjudan än :)

Vi har dessutom valt att inte använda begreppet OSA (verkar som om det inte är alla som förstår att det innebär att meddela att man kommer eller inte :) utan tänker skriva något om "Vänligen meddela senast 31 mars om ni planerar att närvara eller inte" 
    Men vi kommer nog att "jaga" lite på folk som inte svarat. 
    Då var vi inte så ute och cyklade ändå, Vi gifter oss i augusti och har tänkt skicka ut inbjudningarna i mitten/slutet av mars och funderar på ett o.s.a. mitten av maj... det verkar som det är den tiden de flesta lagt så blir nog bra då :)

Jag tycker att man borde veta ganska omgående om man vill komma eller inte.. så man borde ju inte behöva ha för långt o.s.a,  vill man komma är det ju bara att boka in det och sen får man säga nej om det dyker upp annat samma dag.. :) 

vi skall också ha en hemsida som GBG2012.. bra med lite tips på hur andra gjort! :)
  • Saandraa
    gbg2012 skrev 2012-01-16 04:24:37 följande:
    Vi har gjort en hemsida till bröllopet med info om fest, vigsel och sånt prakiskt!  Du kan titta på den här: www.sommarbrollop.com =)
    Jättefin hemsida! Hur går man tillväga för att skapa en egen?
  • vivahate

Eftersom jag verkar vara den som skrider till verket först i denna tråd (hjälp!) har vi självklart redan skickat ut inbjudningarna (27 dec) med sista O.S.A idag, fredag.
    Alltså har våra gäster fått 3 veckor på sig att O.S.A. Tyckte väl själv att det var väldigt nära inpå, men det har fungerat jättebra.
    Vi har bjudit ca 70 personer och 65 av dem kommer. Resten har ringt och påmint de senaste dagarna. Dock har vi bestämt oss för att vara hårda, missar man att O.S.A får man inte komma. När det är så små marginaler hinner vi inte vänta.
    Ibland önskar jag att det var lite mer än två månader kvar.. STRESSEN.

• Monstertjejen
    vivahate skrev 2012-01-20 12:13:34 följande:
    Eftersom jag verkar vara den som skrider till verket först i denna tråd (hjälp!) har vi självklart redan skickat ut inbjudningarna (27 dec) med sista O.S.A idag, fredag.
    Alltså har våra gäster fått 3 veckor på sig att O.S.A. Tyckte väl själv att det var väldigt nära inpå, men det har fungerat jättebra.
    Vi har bjudit ca 70 personer och 65 av dem kommer. Resten har ringt och påmint de senaste dagarna. Dock har vi bestämt oss för att vara hårda, missar man att O.S.A får man inte komma. När det är så små marginaler hinner vi inte vänta.
    Ibland önskar jag att det var lite mer än två månader kvar.. STRESSEN.
    Måste vara  lite skräckblandad-förtjusning med att vara först ut :)
    Vi satt igår med en vän och disskuterade det där med avhopp.
    Hon hade bjudit 100p på sitt bröllop, hon räknade med 90p . ALLA kom!!  :)
    Det är kul!

Nu känner jag att den största tyngden har släppt, och det är att vi har det klart med Värd/toastmaster.

Vad är det egentligen för skillnad på dom två?
  • CJIGBG

Nu är fotograf inbokad också! Känns skönt!
    Dessutom har jag nu inbokat en helg om två veckor när min mamma ska komma till Göteborg och så ska vi kolla klänning, känns också bra!

Min syster erbjöd sig också att låna ut sin slöja och tiara om jag var intresserad av detta, så det var ju också kanon, skönt att slippa köpa det också :) Känns lite extra roligt när man "testprovade" dessa saker...en extra kick liksom :)
    I dag är det 125 dagar kvar till bröllopet, om man nu räknar noga Flört

Mina föräldrar bor på fel sida av Sverige så att säga, så denna helg när jag varit hemma och firat min systerdotters födelsedag känns som första gången som vi har haft tid att mer ordenligt börjat prata om en massa saker, känns bra :)

• Saandraa
    CJIGBG skrev 2012-01-22 15:32:26 följande:
    Nu är fotograf inbokad också! Känns skönt!
    Dessutom har jag nu inbokat en helg om två veckor när min mamma ska komma till Göteborg och så ska vi kolla klänning, känns också bra!

Min syster erbjöd sig också att låna ut sin slöja och tiara om jag var intresserad av detta, så det var ju också kanon, skönt att slippa köpa det också :) Känns lite extra roligt när man "testprovade" dessa saker...en extra kick liksom :)
    I dag är det 125 dagar kvar till bröllopet, om man nu räknar noga Flört

Mina föräldrar bor på fel sida av Sverige så att säga, så denna helg när jag varit hemma och firat min systerdotters födelsedag känns som första gången som vi har haft tid att mer ordenligt börjat prata om en massa saker, känns bra :)
    Vilken otograf bokade ni och vad fick ni för pris? Håller på och letar efter en fotograf som passar oss. Har hitills bara hittat en som verkar bra. Men lite dyr... Vet inte hur vi ska göra ännu.
Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!